Strona 1 z 2

Termostat czy czujnik temperatury wody ??

: ndz sty 22, 2006 23:12
autor: passy82
Wskazówka temperatury w mojej golfinie oscyluje koło 80 stopni. Marwie sie, bo niedogrzanie nie jest zbyt dobre dla silnika i dla mnie (większe spalanie). Dzisiaj (przed chwilą) zrobiłem mały test. Odpaliłem go i pracował sobie na wolnych obrotach. Co jakiś czas sprawdzałem dolny przewód od chłodnicy. 70stopni - zimny, 75 - zimny, 80- zaczynał robić się ciepły - troche spadła temperatura do ok. 78stopni. Postanowiłem go troche potrzymać na 2000obr. i kiedy doszedł do 90stopni włączył się wentylator. Dzisiaj przejechałem 70km i wskazówka ani razu nie wychyliła się ponad 82-83 stopnień. czy to walnięty termostat czy czujnik temperatury ?? Termostat miałem wymieniany 9 mies. temu (WAHLER). Taka cytuacja trwa już od wymiany termostatu. Wcześniej temperatura była jeszcze niższa bo koło 70st oscylowała.

: ndz sty 22, 2006 23:24
autor: bodzio_j
Z opisu wygląda, że termostat działa. Jeśli się nie myle to są dwa typy termostatów o różnych temperaturach otwarcia.Zapewne masz ten o niższej.Natomiast wentyl włącza się chyba za wcześnie, co może wskazywać na wadę czujnika. Przy 90st powinien mieć rezystancję ok 300ohm. Możesz też zmierzyć temp. płynu termometrem.

: ndz sty 22, 2006 23:31
autor: Adamtd
No wygląda, że termostat działa tylko ten wentylator przy 90 stopnoach mnie troszke martwi. Poszukaj bo ostatnio był temat o sprawdzaniu czujnika.

: ndz sty 22, 2006 23:37
autor: Pan Japuk
Termostat wygląda na sprawny ale zjawisko jest dziwne (pomijając wiatrak załączający się przy 90 stopniach). Skoro na postoju przy przegazowaniu osiągnął 90 stopni to i w czasie jazdy powinien. Może po prostu jest za zimno żeby osiągnął taką temperaturę? Wiem że silnik powinien złapac 90 stopni bez względu na temperaturę otoczenia ale Mercedes mojego ojca też dogrzewał się do ok. 80 stopni przy mrozie 15 - 20 stopni mimo że przy temperaturze -10 zachowywał się jeszcze normalnie.

: ndz sty 22, 2006 23:40
autor: Paweł Marek
Prawdopodobnie tylko wskaźnik ci nieco zaniża. Bo wentylator powinien przy 95 stopniach sie włączyć, równocześnie wskaźnik pokazuje ci te ponad 80 stopni, czyli w jednej i drugiej kwestii o jakieś 5 stopni za mało. Chyba że jesteś pechowcem to termostat źle trzyma i równocześnie czujnik w chłodnicy za wcześnie włącza wentylator.POza tym ponad 80 stopni przy tym mrozie to całkiem nienajgorzej

[ Dodano: Nie Sty 22, 2006 10:46 pm ]
Pan Japuk pisze:że silnik powinien złapac 90 stopni
troszkę można mu wybaczyć mniej. W końcu to temperaturę płynu chłodzącego a nie samego silnika pokazuje. W GTI żonki jest MFA. Temperatura oleju pokazywana przez MFA jest zwykle mamrozie o jakieś 5 stopni wyższa niź ta pokazywana przez wskaźnik tempeatury płynu. Ja bym sie w tym przypadku w ogóle nie martwił.

: pn sty 23, 2006 10:33
autor: marekk
powienien wskazywac 90 i basta. jesli jest mniej to albo termostat puszcza zbyt szybko albo czujnik odpowiedzialny za wskaznik jest popsuty.

: pn sty 23, 2006 12:39
autor: Maciosław
Ile kosztuje czujnik?? I czy są kłopoty z jego wymiana gdzie on sie znajduje??

: pn sty 23, 2006 12:54
autor: Golf GTi
a masz tylko blad we wskazaniu wskaznik ,czujnik cos tam sie jeb..nal.

: pn sty 23, 2006 13:19
autor: passy82
Na tygodniu wymienie czujnik temperatury i dam znać czy pomogło, a tak na marginesie to gdzie on się znajduje ? Silnik ABD

: pn sty 23, 2006 14:47
autor: marekk
jesli mnie pamiec nie myli to pod aparatem zaplonowym

: pn sty 23, 2006 20:59
autor: passy82
Jeszcze jedno pytanie, ile pinów ma czujnik temperatury w 1.4 ? Dzwoniłem do sklepu i pytali mnie ile jest pinów.

: wt sty 24, 2006 13:38
autor: mazja
Jeśli zaczynają wam wariować wskaźniki, czujniki i jakakolwiek część elektryczna proponuję by zaczynać od dokładnego przeczyszczenia styków!!!

: czw sty 26, 2006 23:47
autor: passy82
Chciałem odświeżyć topic, a mianowicie pytanie o ilość pinów w czujniku temperatury wody w 1.4 ABD

: pt sty 27, 2006 09:29
autor: cowboy
mazja pisze:Jeśli zaczynają wam wariować wskaźniki, czujniki i jakakolwiek część elektryczna proponuję by zaczynać od dokładnego przeczyszczenia styków!!!
no właśnie ale czym się to czyści?

w serwisie boscha psikali mi czymś ale nie wiem co to było

WD-40 sie chyba nie nada?