Strona 1 z 1

Spadek wolnych obrotów po włączeniu klimy

: pt lip 09, 2010 19:36
autor: zielziel
Witam posiadam golfa II z 89 roku silnik 1,8 z LPG (gaźnik). W ostatnim czasie po dłuższym okresie nie używania (2-3 lata) została naładowana klima. Klima sama w sobie działa prawidłowo jednak po włączeniu klimy drastycznie spadają wolne obroty. Dzieje się tak zarówno na gazie jak i na benzynie. Co może być przyczyną tak dużego spadku obrotów z 1000 na około 400.
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
zielziel

: pt lip 09, 2010 21:25
autor: Paweł Marek
zielziel, za podniesienie obrotów przy włączeniu klimy odpowiada dodatkowy elektrozawór, który wpływa na podniesienie przepustnicy za pomocą siłownika 4-położeniowego w gaźniku (zwykły gaźnik bez klimy ma siłownik 3-poołożeniowy. )
Więc teraz znajdź sobie szukajką lub goglami jak wygląda siłownik 3-położeniowy, porównaj go se swoim - ma z tyłu jedno wyjście na wezyki podciśnieniowej więcej, po wezyku z tego dodatkowego wyjścia dojdziesz do tego elektrozaworu, potem pozostaje ci sprawdzić czy zawór działa po włączeniu klimy i czy jego węzyki sa szczelne.

[ Dodano: Pią Lip 09, 2010 9:26 pm ]
Ale jeśli masz wtrysk jednopunktowy silinik RP, (czesto zwany gaźnikiem) to co napisałem się nie tyczy. Bo tak podejrzewam w roczniku 89

: pt lip 09, 2010 22:24
autor: enesen
marianmk2 pisze:zielziel,
Są partacze którzy zamiast R12 walą R134A
http://pl.wikipedia.org/wiki/Dichlorodifluorometan

Ja się pytam w którym zakładzie nabijają jeszcze R12?????? Zamiast pluć na ludzi i wyzywać od partaczy nalezałoby najpierw dowiedzieć się co to BYŁO R12

: pt lip 09, 2010 22:31
autor: enesen
marianmk2 pisze:
enesen pisze:Ja się pytam w którym zakładzie nabijają jeszcze R12??????
Hmm...A do starych lodówek co pakują??Ja wiem gdzie nabijają R12 do klimy..A tak wogóle to co to wnosi do tematu??
Wiem że jest zakazany....
Jest dużo serwisów AGD które używają R12

a co wnosi do tematu Twoje obrażanie ludzi którzy działają zgodnie z prawem???

: sob lip 10, 2010 00:00
autor: Paweł Marek
No koledzy! Przejdźcie sobie prosze Was na priv z udowadnianiem swoich racji, tu w tym temacie nie powinno się to odbywać zwłaszcza że bardzo niewiele ma wspólnego z zadanym przez autora pytaniem .

: sob lip 10, 2010 07:58
autor: zielziel
Witam wszystkich, tak więc moja klimatyzacja została nabita czynnikiem R12, nie wiem natomiast czy został dodany środek smarujący....jeśli chodzi o elektrozawór to mam silnik z wtryskiem jednopunktowym ale mogę jeszcze sprawdzić czy elektrozawór jest 3-położeniowy czy 4-położeniowy w gaźniku...nie wiem czym została napełniona klima przed moim użytkowaniem auta ale wiem że czynnik bardzo szybko uciekł, wiec podejrzewam że nie było to R12. Czy opór może być powodowany zatarciem kompresora?czy może być to wina silnika krokowego?

[ Dodano: 10 Lip 2010 14:49 ]
Witam raz jeszcze, chciałem dodać, że gdy silnik jest zimny obroty są wyższe i po włączeniu klimatyzacji nie odczuwa się tak bardzo spadku wolnych obrotów, chociaż jest on zauważalny. Przy załączaniu się klimy słychać charakterystyczny klik... co jest nie tak z moim autkiem?