Strona 1 z 1

1.4 TDI eksplozje podczas zaplonu

: pt lip 09, 2010 16:39
autor: Blade88
Witam,
kiedy odpalam silnik (zimny) to podczas zaplonu slychac dudnienie (wlasciwie to sa takie wstrzasy calego silnika), ale kiedy silnik juz zapali to pracuje normalnie, natomiast kiedy silnik jest tzn. im cieplejszy przy odpalaniu tym slabsze to dudnienie, a kiedy juz jest goracy to zapala normalnie, w czym tkwi problem?

: pt lip 09, 2010 17:53
autor: kinomysz
Problem "tkwi" w trzech cylindrach:) Mam dokładnie tak samo w Lupo 1.4TDI proponuje się nie przejmować tylko cieszyć z około 190Nm i w miarę niskim spalaniem. Poza tym przy 3000obr/min brzmi przecież jak silnik Subaru Imprezy :grin:

: pt lip 09, 2010 18:17
autor: Blade88
kinomysz pisze:Problem "tkwi" w trzech cylindrach
myslisz?
kinomysz pisze:około 190Nm
u mnie w ksiazce jest napisane ze 155Nm
kinomysz pisze:Poza tym przy 3000obr/min brzmi przecież jak silnik Subaru Imprezy :grin:
to fakt, powyzej 3000obr/min bulgocze jakby mial ze 4 litry, swoja droga, ciekawe jak tego dokonali :bajer:

: sob lip 10, 2010 10:11
autor: kinomysz
Blade88 pisze:
kinomysz pisze:Problem "tkwi" w trzech cylindrach
myslisz?
kinomysz pisze:około 190Nm
u mnie w ksiazce jest napisane ze 155Nm
kinomysz pisze:Poza tym przy 3000obr/min brzmi przecież jak silnik Subaru Imprezy :grin:
to fakt, powyzej 3000obr/min bulgocze jakby mial ze 4 litry, swoja droga, ciekawe jak tego dokonali :bajer:
Tak myślę że to przez trzy cylindry. Maiłem okazje jeździć trochę Golfem 4 1.9TDI i przy odpalaniu zimnego silnika pierwsze suwy tłoków też były bardzo mocne, agresywne. Ponieważ jest to silnik cztero cylindrowy to działające siły rozkładają się symetrycznie, a przez to nie przenoszą się na karoserię. Ten sam"problem" występował w oplu corsie 1.0 3cyl. tamten silnik w ogóle chodził jak kosiarka. Odpalając 6 cyl. benzynowy silnik BMW problem nie występuje :) W lupo 1.4TDI jest 190Nm.

: sob lip 10, 2010 17:32
autor: Blade88
Nie wydaje mi sie zeby byla to wina 3 cylindrow, bo o ile pamietam, zanim to sie zaczelo dziac to odpalal normalnie, jak mialem Tico, taz ma 3 cyl. to rowniez odpalal normalnie, moze olej z turbo dostaje sie do ukladu dolotowego i stad te eksplozje podczas zaplonu - tak sobie pomyslalem, moze ktos jeszcze ma jakies sugestie?