Golf 3 problemy z elektryką 1.9 GTD

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

alven
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 17:54
Lokalizacja: Sulechów

Golf 3 problemy z elektryką 1.9 GTD

Post autor: alven » czw lip 08, 2010 19:27

Witam posiadam golf 2 z 92 roku silnik 1.9 GTD mam 2 problemy a więc:

Pierwszy nie grzeje mi świec żarowych podejrzewam ze to przekaźnik, już coś sprawdzałem ale na 100% nie jestem pewny od dłuższego czasu tak mam nie było kiedy tego zrobić to grzałem je na krótko ale ile można. nawet teraz mam problem z odpaleniem go a wystarczy ze na krótko podłącze świece 10 sek i pali odrazu. Sprawdzałem czujnik temp czytałem gdzieś że to może też być to ale niezależnie czy z podłączonym czy też nie pali tak samo i nie ma napięcia na świecach.

Drugi problem to jest taki że pali mi bezpiecznik od kierunku trwa to mniej więcej od tego samego czasu co świece nie wiem czy to jakoś powiązane ale wątpię bezpiecznik się pali tylko wtedy kiedy mam kierunek na prawo po 2 mignięciach już jest gorący a później się pali w lewo działa normalnie nic się nie dzieje, jeśli chodzi o awaryjne to także wszystko działa poprawnie więc nie wiem czemu tak się dzieje. Mimo tego że wstawiałem większy bezpiecznik i tak go paliło. proszę o pomoc w obydwóch przypadkach.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw lip 08, 2010 19:37

alven pisze: Pierwszy nie grzeje mi świec żarowych podejrzewam ze to przekaźnik, już coś sprawdzałem ale na 100% nie jestem pewny od dłuższego czasu tak mam nie było kiedy tego zrobić to grzałem je na krótko ale ile można. nawet teraz mam problem z odpaleniem go a wystarczy ze na krótko podłącze świece 10 sek i pali odrazu. Sprawdzałem czujnik temp czytałem gdzieś że to może też być to ale niezależnie czy z podłączonym czy też nie pali tak samo i nie ma napięcia na świecach.
Sprawdziłeś bezpiecznik świec? Jest na górze skrzynki przekaźników. W takich temp powinien Ci odpalać nawet bez świec.



alven
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 17:54
Lokalizacja: Sulechów

Post autor: alven » czw lip 08, 2010 19:49

Na górze nie sprawdzałem jedynie w komorze silnika wiem gdzie jest i tam jest dobry. A ten na górze skrzynki to muszę ja odczepić czy normalnie dojdę? i czy wygląda on normalnie jak te niżej czy jakoś inaczej może jest jakoś oznaczony?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw lip 08, 2010 20:00

alven pisze:Na górze nie sprawdzałem jedynie w komorze silnika wiem gdzie jest i tam jest dobry. A ten na górze skrzynki to muszę ja odczepić czy normalnie dojdę?
Dojdziesz ale trzeba głowę wsadzić. jest specyficzny, duży i leży poziomo jeśli dobrze pamiętam



alven
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 17:54
Lokalizacja: Sulechów

Post autor: alven » czw lip 08, 2010 20:12

Jeśli o ten taki dziwnie zakrzywiony to on jest dobry, na czerwono zaznaczony na zdjęciu.

Obrazek

Mam pytanie odnośnie przekaźnika nr 18 on ma być tak do góry nogami wciśnięty? Natomiast jak przekręcę kluczyk to coś pstryka tak jakby przekaźnik działał i lampka od grzania świec się pali i po jakimś czasie gaśnie ale nie mam napięcia grzania na świecach. Z góry sorry za fotkę aparat mi się popsuł zrobione tel.
Ostatnio zmieniony czw lip 08, 2010 20:13 przez alven, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw lip 08, 2010 23:11

alven pisze:eśli o ten taki dziwnie zakrzywiony to on jest dobry, na czerwono zaznaczony na zdjęciu.
To jest zworka świateł przednich. Bezpiecznik wygląda jak normalny ale bardzo duży. A pod maską na pewno miałeś bezpiecznik od świec?


Co do przekaźnika to sprawdzę jutro. Ale on chyba nie powinien dać się wsadzić odwrotnie. CO do przekaźnika to powinien cyknąć, z tym, że pierwsze załączenie jest po otwarciu drzwi więc nie usłyszysz jak wsiądziesz. Otwórz samochów - ma to być pierwsze otwarcie od odpalenia - przy następnym bez odpalenia nie zagrzeje - i posiedź, jeśli po chwili cyknie przekaźnik (bez odpalania i przekręcania stacyjki) to z grubsza jest ok. Z grubsza bo nie wiadomo czy styki nie spalone (w co wątpię) jeśli nie cyknie to może być też sterownić świec - te wielkie z numerem 120 - dość drogie ustrojstwo chcąc kupić nowe.

W dziale diesli jest duży, obszerny temat o trudności z odpalaniem. Mi pomógł. Poczytaj jeszcze o ścinającym się klinie w AAZ, to również powoduje problemy z rozruchem - bardzo groźna rzecz, koniecznie do sprawdzenia jak najszybciej. Ogólnie jestem zdania, że silnik z prawidłową kompresją mimo komory wstępnej powinien odpalać przy aktualnej temp. Mi ze spalonymi 2 świecami odpalał bez problemów do -5,7 stopni.



alven
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 17:54
Lokalizacja: Sulechów

Post autor: alven » pt lip 09, 2010 10:35

Jeśli chodzi o klin to wszystko jest ok bo o tego było zaczęte koło zostało wymienione na nowe i wtedy dalej były takie objawy że ciężko palił, a że koło wymienił m znajomy mechanik i to on stwierdził że coś z elektryką zauważył że nie ma napięcia grzania świec twierdził że to przekaźnik ale nie był pewny na 100% no i nie powiedział który mi się wydaje ze to ten z nr 120, jest jeszcze jakiś inny od świec? No mechanik powiedział że on tego nie da rady zrobić muszę do elektryka pojechać i posprawdzać i po drugie to miał inną robotę a mi tak po znajomości zrobił więc nie chciałem się mu zbytnio narzucać. Dodam jeszcze, że świece wtedy też zostały wymienione.
Ostatnio zmieniony pt lip 09, 2010 10:37 przez alven, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pt lip 09, 2010 10:55

alven pisze:wydaje ze to ten z nr 120, jest jeszcze jakiś inny od świec?
120 jest chyba tylko sterownikiem grzania, prąd jest załączany przez inny przekaźnik, szukaj przekaźnika nr 357 911 253 A.



alven
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 17:54
Lokalizacja: Sulechów

Post autor: alven » pt lip 09, 2010 12:11

Znalazłem ten przekaźnik jest z nr 104 chciałem go sprawdzić wiec podłączyłem go do zasilacza od kompa nóżki 85 i nie oznaczona jedna dałem zasilanie natomiast 30 i 87 patrzałem czy będzie zwarte i nic nie wiem czy dobrze podłączone jest wiec się pytam aby ktoś potwierdził że dobrze sprawdzam natomiast czy sprawdzić jeszcze czy napięcie dochodzi do przekaźnika w aucie? i czy to te nóżki mam sprawdzać co podałem wyżej fotkę obudowy podaje ze schematem:

Obrazek

Dodam jeszcze ze po rozebraniu tego przekaźnika no to te styki są niby nadpalone maja bynajmniej inny kolor niż reszta blaszki.

Natomiast jeśli chodzi o cykanie w aucie tak jak wcześniej pisałeś to nic nie zauważyłem jedynie po przekręceniu kluczyka w pozycje to coś pstryka.
Ostatnio zmieniony pt lip 09, 2010 12:14 przez alven, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 223 gości