Strona 1 z 1

Uniwerslany centralny zamek problem z domykaniem szyb

: czw lip 08, 2010 10:40
autor: Gawior
Witam. Kupiłem uniwersalny centralny zamek do mojego Mk3 GTi
Po podłączeniu prawie wszystko działa, a konkretniej chodzi mi o domykanie szyb.
W instrukcji jest coś tam napisane, ale może jestem głupi i nie bardzo rozumiem jak mam to podłączyć.

Instrukcja:
Obrazek

tutaj pisze że wyjście 250mA steruje domykaniem szyb , albo immo.
Podłączając to pod zamknięcie centrala ( szary kable w drzwiach ) brak efektu domykania.

http://i135.photobucket.com/albums/q127 ... OXONT5.jpg

Schematy podłączenia:

Tutaj nie ma nic jak podłączyć domykanie szyb.
Obrazek

Problem mam też z podłączeniem kierunkowskazów, w sensie nie wiem pod które kable mam się wpiąć (kolory najlepiej).
Miernik mam popsuty i dopadłem jakiś stary najzwyklejszy ( za jakieś 12-15zł :jezor: ), ale nim g...o można sprawdzić i częstotliwość jego pomiaru to 2s. Więc sądzę że nie jest w stanie wyłapać impulsu na kierunkowskazy, albo pod złymi kablami mierzyłem.

: czw lip 08, 2010 11:02
autor: brateq
Kolego jeśli działa centralny to szyby powinny Ci się domykać same jeśli ustawisz czas impulsu zamykania na wyższy ( 30 sek ) punkt 1.

Co do wyjścia 250mA to lepiej go wykorzystaj do odcięcia zapłonu, na forum nie będe pisał Ci które to kable ale jak poszukasz w necie znajdziesz na pewno.

Kierunkowskazy to kable zielono-czarny i czarno-biały ( lub czarno-zielony i biało-czarny ) w 8 pinowej wtyczce w skrzynce bezpieczników.
Jak patrzysz na skrzynkę z przodu to jest to pierwsza kostka od strony kierownicy po prawej stronie, na dole.

Pozdrawiam

: czw lip 08, 2010 21:04
autor: Paweł Marek
Gawior pisze:tutaj pisze że wyjście 250mA steruje domykaniem szyb , albo immo.
masz napisane jak ustawić żeby był impuls 30 sekund, wykorzystasz go do domykania szyb. Za pomoca przerzutnika (szukajka) zmieniasz ten impuls masowy na plusowy i podpinasz do tego samego szarego kabla który domyka central. Wsio i działa.

: pt lip 09, 2010 08:06
autor: Gawior
Dziękuję za odpowiedzi i po PLUS-ie dla was za to.

Nie zwróciłem uwagi na minus przed 250mA i mierzyłem napięcie szukając plusowej wartości na tym kablu i dla tego nic nie było, ale mierząc na nim minus jest 12V przez pewien czas.

Co do kierunkowskazów to wpinać się chce przy manetce kierunkowskazów, pod tą plastikową osłona kierownicy ( co jest regulowana góra - dół ), bo przy bezpiecznikach to nie chce mi się tam grzebać i mało miejsca. Wygodniej przy kierownicy, ale kolory kabli chyba mi pomogą, bo nie sądzę że przy bezpiecznikach będą inne kolory, a przy manetce inne.

Szyba same się nie domkną po podaniu tylko impulsu z centrala na zamykanie.
Punkt 1 i tam pisze patrz pkt. 6 czyli trzeba dołożyć ten kabel dodatkowy i to on zapodaje 30s impuls, tyle że jest na nim minus bez opcji zmiany na plus, ale przekaźnik już leży na biurku i zaraz będzie z niego przerzutnik.

: pt lip 09, 2010 09:47
autor: Paweł Marek
Gawior pisze:tyle że jest na nim minus bez opcji zmiany na plus
to jest typowe rozwiązanie dla prawie wszystkich alarmów czy sterowników

: pt lip 09, 2010 13:03
autor: Gawior
"Uniwersalny sterownik centralnego zamka NOXON T5" - takie coś z allegro

Panowie dalej mam problem. Szyby się domykają , ale przy otwieraniu szyby się trochę uchylają ( oprócz tej od kierowcy ).

Zrobiłem ten przerzutnik na przekaźniku wziętym z instalacji silnika 1.9 Pb od Peugeota.

Zabezpieczyłem to dodatkowym bezpiecznikiem 10A tak na wszelki wypadek :jezor:

"Plus" na elektromagnes przekaźnika zapodałem z biało-czerwonego kabla z drzwi ( z tego też idzie zasilanie na ten uniwersalny sterownik centralnego ), "minus" z tego dodatkowego ze sterownika centrala ( - 250mA z 30 sekundowym sygnałem na domykanie ).
Zamknięcie obwodu w przekaźniku i przepływa + 12V (też z tego biało-czerwonego kabla co idzie do drzwi) i idzie do szarego kabla w drzwiach ( zamknij ). Z tego kabla biało-czerwonego ogólnie brałem "plus" wszędzie tam gdzie był mi potrzebny do podłączenia tego sterownika.

Pomóżcie bo zgłupiałem już z tym. Skoro ten przerzutnik jest podpięty tylko pod szary kabel ( zamknij ) to jakim cudem się szyby opuszczają przy otwieraniu.
Po wyjęciu przekaźnika z gniazda jest OK, tzn. zamyka i otwiera bez domykania szyb i tego niechcianego uchylania.

Uprzedzę pytanie i sterownik jest ustawiony na sygnał 0.5s tak jak powinno być.

PS. dziękuję za info. o kolorach kabli od kierunków. Podłączone i działają OK.

: pt lip 09, 2010 18:41
autor: brateq
Dziwnym objawem jest że szyby uchylają się wszędzie poza kierowcą, powinny uchylić się wszystkie jak już.

Podepnij wszystko tak ja na pierwszym schemacie ( sterowanie plusami ) tylko zamiast przewodu pomarańczowego podaj tam ten 250mA ( 30 sekund ).

Napisałeś o jednym przekaźniku mam nadzieje że drugi również istnieje ( od otwierania ), musisz wszystko podpiąć tak jak na pierwszym schemacie z różnicą widoczną wyżej.

Pozdrawiam

: pt lip 09, 2010 22:23
autor: Paweł Marek
zawsze się uchylają, jeśli bawisz się raz po razie, po minucie jak odczekasz (czyli jak w normalnej exploatacji )- już się nie będą uchylać. Przerzutnik niema nic do tego otwierania. Jeśli działa domykanie to z nim masz ok.
Nie jestem pewien czy z dobrego kabla plus wziąłeś, to ma być plus stały, czyli również bierz włączonego zapłonu, jeśli taki tam jest to ok. Nie pamiętam - montwałeś u siebie szyby elektryczne? Bo pozostaje do wyjaśnienia sprawa czemu nie wszystkie szyby się uchylają, bo powinny

[ Dodano: Pią Lip 09, 2010 10:25 pm ]
A jeśliby był jakiś problem z tym uchylanmiem nawet po odczekaniu minuty, to musisz się upewnić co do podpięcia do szyb plusa po zapłonie oraz masy od krańcówki drzwi kierowcy brązowo - żółty

: sob lip 10, 2010 10:04
autor: Gawior
Szyby jak i szyberdach są oryginalne, nie dokładane.

Plus po zapłonie to jakie będzie miał kolor ?

Z tym centralnym to jest jeszcze jedna rzecz, a mianowicie jak zamknę kluczykiem to nie mogę otworzyć polotem. Mrugają kierunki i cyka ten sterownik centralnego, ale nie otwiera drzwi. Jak otworze kluczykiem wtedy to już jest ok i pilotem mogę zamknąć i otworzyć.
Po prostu jak zamknę z kluczyka to muszę otworzyć z kluczyka bo pilotem wtedy się nie da i też mnie to zastanawia.

Podobnie jest jak mam przekręcony zapłon, to nie zamkną się drzwi. Cykają przekaźniki w sterowniku itp. ale drzwi się nie zamykają. Dopiero to działa chwilę po wyłączeniu zapłonu ( jakieś 5-10s bo wcześniej też się nie zamkną ).

: sob lip 10, 2010 10:14
autor: Paweł Marek
Będziemy myśleć jak dopiszesz czy wywaliłeś stary (ten Twoim zdaniem oryginalny) żółty sterownik.

: sob lip 10, 2010 14:11
autor: Gawior
Stary sterownik został bo jest częścią alarmu i jak go wywaliłem to potrafił się włączyć alarm, a nie chciało mi się szukać po przewodach co i jak z tym alarmem ( przynajmniej została stara dioda w drzwiach ).
Wywaliłem ten przekaźnik, bo się jeszcze zaczął zacinać i wstawiłem inny taki sam. Po zmianie przekaźnika jest już wszystko OK. Szyby domykają się jak trzeba itp. i nawet nie staram się nad tym zastanawiać jak ten walnięty przekaźnik mógł wpływać na uchylanie szyb.

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie się moim tematem i problemem.
Może mój przypadek będzie komuś w czymś pomocny.


Jeszcze tylko mam ochotę dorzucić sygnał dźwiękowy do mrugania kierunkowskazami, ale to już jest pestka.