Strona 1 z 2
Problem z wymianą klocków hamulcowych
: śr lip 07, 2010 20:39
autor: ck
Zacznę od tego,ze wcześniej klocki wymieniał mi machanik.Teraz próbóję sam,ale jest jedno ale.Poszedłem do sklepu motoryzacyjnego kupić owe klocki.Podałem rok produkcji i rodzaj silnika.Według katalogu dostałem odpowiednie,akurat RKW.Zabieram się więc za wymianę.Rozkręcam A tu widać,ze stare klocki się róznią od tych co kupiłem.Różnica polega na tym,że te nowe wszystkie 4 są takie same,natomiast stare różnią się tym,że od strony wewnętrznej tarczy są nieco większe niż od zewnętrznej.Więc pędzę do sklepu z reklamacją.Sprzedawca dał mi więc takie jakie miałem stare(Lukasy),chociaż w katalogu to te pierwsze odpowiadały temu modelowi.Montuję....i znowu problem.Nie mogę założyć zacisku,wychodzi na to ,że za wąski,albo klocki za szerokie.I co teraz?Czy klocki mają różne szerokości,zależnie od modelu?Tylko się zastanawiam jak mechanikowi udało się założyć te klocki?Proszę o poradę.
: śr lip 07, 2010 21:02
autor: MułekMK3
A cylinderek ci się wcisnął cały?
: śr lip 07, 2010 21:23
autor: ck
Tak wciśnięty na full
: śr lip 07, 2010 21:24
autor: AmonRSR
No niestety przy montażu nowych klocków trzeba tłoczek schować całkowicie w zacisk, bardzo przydatna jest do tego specjalna praska z krążkiem odpowiednim do tłoczka. Przy tarczy 239 grubości 12mm klocki powinny mieć grubość koło 19-20mm jeden.
A nie chodzi Ci tymczasem o taki przypadek?
Foto
http://obrazki.elektroda.net/13_1271774183.jpg
: śr lip 07, 2010 22:42
autor: ck
Tak jak napisałem tłoczek jest całkowicie schowany w zacisk.A jak jest z tymi klockami,czy mają one różne grubości?
: śr lip 07, 2010 22:59
autor: lukkasz
a tarcza wentylowana?
: śr lip 07, 2010 23:14
autor: AmonRSR
ck pisze:A jak jest z tymi klockami,czy mają one różne grubości?
Tak jeśli patrząc na tarcze 239 to dla niewentylowanej jeden klocek ma koło 19-20mm, dla wentylowanej 14-15mm
: śr lip 07, 2010 23:18
autor: jaszczur
ck, bo były też klocki asymetryczne,foto i opis tego juz gdzieś podawałem
: śr lip 07, 2010 23:24
autor: jhosef
Jaki masz zacisk VW I czy VW II?
Będzie napisane na zacisku. Jeśli VW I to klocki symetryczne 191 698 151 E, tarcza 10 mm.
VW II tarcza 10,12 oraz wentyle (chyba 20 mm z klockiem 15 mm)
191 698 151 J - klocki niesymetryczne do niewentylowanych.
: śr lip 07, 2010 23:32
autor: ck
klocki które kupiłem mają 19mm grubości i są niesymetryczne,tarcze mam niewentylowane,ale ile miały jak były nowe tego nie wiem,teraz mają 9 mm,po 40 000 km(Brembo)
: śr lip 07, 2010 23:33
autor: Bartek_R
ck pisze:A jak jest z tymi klockami,czy mają one różne grubości?
dokładnie jak wyżej do VWII podchodzi kilka rodzajów tarcz o różnych grubościach a to znaczy że im grubsza tarcza tym cieńszy klocek, może masz tarcze np 12mm a koleś dał ci klocki pasujące do tarczy 10mm będą grubsze i po prostu ich nie zmieścisz
w każdym razie w zacisku VWII łączna grubość klocków + tarcza nie może przekraczać 52mm
: czw lip 08, 2010 00:35
autor: ck
Zaciski mam VW I,czyli z Waszego opisu wychodzi,że mam mieć klocki symetryczne,a kupiłem niesymetryczne.Czyli wychodzi na to,że gość w sklepie dał mi dobre za pierwszym razem.Tylko teraz pytanie czy one są węższe od asymetrycznych,bo jeśli nie to mi to nic nie da.
Aha klocki symetryczne to 4 szt. takich samych,a nie symetryczne to te większe od wewn.strony tarczy i mniejsze od zewnętrznej?Czy dobrze zrozummiałem?
: czw lip 08, 2010 01:26
autor: jaszczur
ck pisze:Tylko teraz pytanie czy one są węższe od asymetrycznych
nie,węższe są tylko klocki do tarcz wentylowanych
ck pisze:Aha klocki symetryczne to 4 szt. takich samych,a nie symetryczne to te większe od wewn.strony tarczy i mniejsze od zewnętrznej?Czy dobrze zrozummiałem?
dobrze
: czw lip 08, 2010 01:37
autor: ck
jaszczur pisze:ck napisał/a:
Tylko teraz pytanie czy one są węższe od asymetrycznych
nie,węższe są tylko klocki do tarcz wentylowanych
to w takim razie co za różnica jeśli założę niesymetryczne,chociaż to i tak nie rozwiązuje problemu,bo zacisk nie wejdzie.