Strona 1 z 2
pali mnostwo oleju i kopci na bialo
: śr lip 07, 2010 18:30
autor: geronimox
Witam kolegow, kupilem kolejnego golfa4 dla zony, okazalo sie ze pali duzo oleju ok. 1litr na 500 kilometrow i kopci na bialo i czuc spalony olej. Zostawilem u mechanika i mowi ze zrobi kompresje silnika i bedzie wiadomo. A jak przygazu mocniej to wypluwa olej rura wydechowa. Moje pytanko do was czy rzecz oczywista czyli uszczelniacze na zaworach i pierscienie, czy moze jest szansa na cos mniej powaznego? Z gory dziekuje za podpowiedzi. Jacek.
: śr lip 07, 2010 18:34
autor: bora gdz
geronimox pisze:czy rzecz oczywista czyli uszczelniacze na zaworach i pierscienie, czy moze jest szansa na cos mniej powaznego?
jest szansa na uszczelke pod glowica..
: śr lip 07, 2010 18:35
autor: geronimox
Raczej nie uszczelka pod glowica bo nie wyrzuca wody ze zbiorniczka.
: śr lip 07, 2010 18:38
autor: jhosef
geronimox pisze:Witam kolegow, kupilem kolejnego golfa4 dla zony, okazalo sie ze pali duzo oleju ok. 1litr na 500 kilometrow i kopci na bialo i czuc spalony olej. Zostawilem u mechanika i mowi ze zrobi kompresje silnika i bedzie wiadomo. A jak przygazu mocniej to wypluwa olej rura wydechowa. Moje pytanko do was czy rzecz oczywista czyli uszczelniacze na zaworach i pierscienie, czy moze jest szansa na cos mniej powaznego? Z gory dziekuje za podpowiedzi. Jacek.
Jest szansa także, że kupiłeś padło. Jak pluje olejem z wydechu to się auta nie kupuje, chyba ze napraaawdę dobra cena była. Kopci na biało, uszczelka pod głowicą lub sama głowica. Pali olej i wywala przez wydech to albo tylko uszczelniacze na zaworach i/lub pierścienie a nawet gorzej ale powiedzmy, że nie straszymy. Czy po postoju puści szczególnie błękitny dymek i nieco się uspokaja w wyziewach?
: śr lip 07, 2010 19:16
autor: geronimox
Nie kolego, nie puszcza błekitnego dymku, a dymienie sie trche uspokaja, jak zapalam silnik i ruszam to nawet go nie ma, "rozkreca" sie po chwili. A cena tak, byla atrakcyjna.
: śr lip 07, 2010 21:11
autor: jackyz
Jak dla mnie to są zapieczone pierscienie.
: śr lip 07, 2010 21:53
autor: greg
tak czy siak - czapka w górę, robić łądnie głowice + pierścienie (tylko tak jak już kilkakrotnie pisałem - daj od innego silnika - nie składane - bo może się jeszcze pogorszyć)
: śr lip 07, 2010 21:58
autor: geronimox
dzieki za podpowiedz, czy kompresja wszystko wyjasni czy raczej bedzie to szukanie po omacku" ?
: śr lip 07, 2010 22:07
autor: jhosef
Pomiar kompresji z ew próbą olejową powie w jakim stanie są pierścienie, zwględnie gładź cylindra. Jeśli będzie kiepska to do roboty ale najpierw zrzucić głowicę i zerknąć na cylindry, czy jest próg choć wątpię że będzie, ew uszkodzenia powierzchni, głowica do remonu, wymiana uszczelniaczy najlepiej z prowadnicami zaworów, planowanie. Głowice i tak trzeba zrzucić bo jeśli pali płyn chłodniczy to trzeba to zrobić.
: śr lip 07, 2010 22:09
autor: geronimox
nie pali płynu chłodniczego, tylko olej, dymienie nie jest az tak bardzo mocne gorszy jest smrod spalonego oleju.
: śr lip 07, 2010 22:12
autor: jhosef
geronimox pisze:ie pali płynu chłodniczego, tylko olej, dymienie nie jest az tak bardzo mocne gorszy jest smrod spalonego oleju.
pisałeś, że kopci na biało, to jest jedna z oznak spalania płynu chłodniczego, dym palonego oleju to "błękit paryski":)
: śr lip 07, 2010 22:14
autor: geronimox
kolor jest bardziej jak mgła, nie pali chyba plynu chlodniczego bo jak odkrecilem zbiorniczek wyruwnawczy od plynu chlodniczego to nie bylo ubytku i nie wyrzucalo wody do gory. Moze da cos informacja ze kopcenie jest wieksze przy wiekszej temperaturze?
: śr lip 07, 2010 22:19
autor: jhosef
Przy spalaniu płynu jest specyficzny zapach, taki lekko słodkawy ale zapach palonego oleju może go z łatwością zabić.
: śr lip 07, 2010 22:22
autor: geronimox
Aaaa jeszcze po odkreceniu korka na pokrywie od oleju czuc spaliny i leciutko dymi