Mrozy+akumulator+problem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jaarox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn paź 03, 2005 18:28
Lokalizacja: T-G
Kontakt:

Mrozy+akumulator+problem

Post autor: jaarox » ndz sty 22, 2006 14:33

Witam !

Miesiąc temu kupiłem nowy akumulator Varta 45ah. Jest on zamonotowany w 1.8 AAM.
Mianowicie problem jest teraz taki jak dzisiaj: w sobotę zapalił normalnie a juz dzisiaj (niedziela w nocy -18,5) juz nie kręci.
Zastanawia mnie jedna rzecz:
1) czy nowy akumulator tej firmy może nie wytrzymać takich mrozów?
2) mam podłaczony do niego alarm oraz do instalacji odłączenie zapłonu-obydwa te elementy mają diody-czy one mogą powodowywać rozładowanie ?
3) jeżdze do pracy tym autem dziennie tylko 4km więc moze się nie doładowuje ten akumulator?
4) jak się zaczeły takie mrozy to zauwazyłem pewną rzecz-przy naciskaniu pedłu hamulca zaczyna się świecić kontrolka właczenia światła tylnego przeciwmgłowego - może to świadczyć o jakimś zwarciu w instalacji i co za tym idzie rozładowywanie ?

Dzięki za odpowiedz



Awatar użytkownika
TaOa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt sie 09, 2005 23:41
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: TaOa » ndz sty 22, 2006 14:47

4: zwarcie pewnie gdzieś jest :P

1: raczej tak, tymbardziej że w nocy jest jeszcze zimniej...



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz sty 22, 2006 14:50

Zwarcie moze byc !!! musisz sobie wso posprawdzac !! a co do tej odleglosci ktora pokonujesz to jest ona o polowe za mala zeby ten akumulator mogl sie cokolwiek doladowac !!!! Moj tata ma Opla Wectre z 90 akumulator super krecil i tez dojezdzal do roboty na noc jaies 2 km pokonywal Pewnego razu zostawil swiatlo w kobinie na godzine a jak wrocil a akumulator juz nie przekrecil ani razu !!! i musial go ladowac :/ heh Wiec krotka trasa to moze byc powod szczegolnie w zimie jak sie jeszcze jezdzi na swiatlach itd:))



Kosior
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: pn gru 05, 2005 19:33
Lokalizacja: łowicz/głowno
Kontakt:

Post autor: Kosior » ndz sty 22, 2006 14:53

Zacznijmy od tego że powinieneś zmienić profil i wpisać swoje autko, żle wygląda w opisie: "Auto:brak".Krótkie odcinki nie najlepiej słuzą akumulatorom, nie są wtedy doladowane dostatecnie, dochodzi jeszcze ta temperatura.A co do zwarcia to całkiem prawdopodobne ,musisz pomierzyc układ wpiąć amperomierz w szereg jak pobiera dzesiętne części ampera to coś jest nie tak ,dopuszczalny jest po0bór setnych częsi ampera. Oczywiście musisz miec wszystko wyłączone w aucie,



Awatar użytkownika
Wilku-
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn sty 16, 2006 08:36
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Wilku- » ndz sty 22, 2006 15:35

Aby odzyskać utraconą energie podczas jednego zapalenia zimnego silnika potrzeba około 15 min normalnej jazdy.

1.Jest zima, duże mrozy
2.pewnie nie zapala od razu za pierwszym razem. Wiec na sam rozruch traci duzo energi
3.jazda na krótkie dystanse
4.jazda po miescie(stanie na swiatłach ciągłe hamowanie itd)
5.jezdzimy na swiatłach
6.pewnie włanczasz dmuchawe na przednią szybe + grzanie
7.ogrzewanie tylnej szyby
8. nawet radio słychane wmiare głosno.
9. czy to diesel? ;)

jest tego troszke, jak sie pozbiera do kupy, to przez15-20 minut jazdy alternator nie naładuje nawet tego co zużyjesz w czasie takiej jazdy.

Efekt: mozesz ładowac akumulator nawet srednio raz w tygodniu
Mam podobnie
w listopadzie kupowałem nowy aku
Centry plus


Pozdrawiam Wilku
-----------------------------
Razem mkniemy przez świat.

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz sty 22, 2006 15:39

Aku na pewno nie był naładowany do końca -powodem krótkie odcinki. Przy ok -20 aku traci ok 30% pojemności., z której w dodatku "ktoś" Ci kradnie prąd.
Wyjścia są dwa- doładować prostownikiem, albo trochę dłuższa przejażdżka.
BTW. Co prawda do silnika 1.8 zaleca się aku o poj 45Ah, ale sadzę, że powinno dawać się 50-55Ah. 45Ah to były w fso - silnik 1.5, a i tak dawano czasem większe.



jaarox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn paź 03, 2005 18:28
Lokalizacja: T-G
Kontakt:

Post autor: jaarox » ndz sty 22, 2006 16:37

OK Dzieki zastosuje się do rad .



Kosior
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: pn gru 05, 2005 19:33
Lokalizacja: łowicz/głowno
Kontakt:

Post autor: Kosior » ndz sty 22, 2006 18:40

większy aku nie najlepszy pomysł, może być cały czas niedoładowany.



Awatar użytkownika
tomyart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 16:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: tomyart » ndz sty 22, 2006 19:40

Co do zwarcia to sprawdź tylną lewą lampę tzn styki i kable



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz sty 22, 2006 19:48

Kosior pisze:większy aku nie najlepszy pomysł, może być cały czas niedoładowany.
Dużo większt tak, ale różnica między 45Ah a 55Ah nie jest na tyle duża aby aku było niedoładowane. A biorąc pod uwagę straty poj. przy niskich temp ( -20st. to ok. 30-35% strat) przy większym mamy więcej enrgii



rav0910
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: śr sty 04, 2006 15:29
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: rav0910 » ndz sty 22, 2006 20:18

Ja w moim mam 55 Ah. Dzisiaj rano (-18) odpaliłem go bez problemu, zaskoczył przy pierwszej próbie, akumulator ma jakies 2 lata.

A co do wyładowania Twojego to problem może byc w alarmie, znajomego ojcieć w puto miał załozony nowy alarm i zmienił już 3 akumulator, wkońcu okazało się że alarm mu tyle prądu żre. Może masz podobnie.


Golfik sprzedany pierwszemu klientowi :) Czyżby za niska cena?

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 311 gości