Strona 1 z 2

problem z chłodzeniem

: wt lip 06, 2010 14:41
autor: Bożuch
Nie wiem czy to dobry dział ale wydaję mi się że tak.
Mam taki problem po wymianie czujnika temp odpowiedzialnego za wskazania na desce rozdzielczej (nie działał) i wymianie czujnika odpowiedzialnego za włączanie wentylatora (ponieważ włączał go przy 110st na drugim biegu) pojawił się taki problem że przy ok.90st włącza się wentylator i jak zgaszę silnik to czasami też chodzi. Nawet jest tak że czasami zgaszę auto i dopiero po chwili się włącza wentylator. W czym może tkwić problem i czy wogóle on jest. Ktoś mi mówił że jeszcze jest tam gdzieś elektr. pompka co pompuje płyn chłodniczy po zgaszeniu auta i może to nie działać-chłodzić i musi włączyć wentylator.
Mam nadzieję że jest to w miarę zrozumiale opisane i pomożecie rozwiązać mi ten problem.

: wt lip 06, 2010 16:17
autor: jaszczur
Bożuch pisze:zgaszę silnik to czasami też chodzi.
bo studzi silnik
mogłeś kupić czujnik który odpowiada za właczanie wentylatora juz przy 85/88 stopniach bo i takie są

: wt lip 06, 2010 16:58
autor: fasolisko
To, że wentylator chodzi po zgaszeniu auta to normalka. Będzie chodził do czasu, aż czujnik temperatury da mu sygnał do wyłączenia, czyli do czasu aż silnik ostygnie.

: śr lip 07, 2010 08:47
autor: Bożuch
Jak miałem mk2 to tak nie było przy temp. 90st gasiłem silnik i wentylator się nie włączał,dlatego nie wiem czy jest to normalne przy takiej temp. pracy silnika.

: śr lip 07, 2010 09:53
autor: Lukasz_mk2
Bożuch, pewnie w mk2 miałeś coś z elektryką i wentylator miał "+" po stacyjce i dlatego wentylator nie chodził po wyłączeniu silnika. Tak jak masz w mk3 to prawidłowe działanie i nic z tym nie rób.

: śr lip 07, 2010 13:58
autor: Bożuch
Ale wentylator powinien działać na dwóch biegach 1 bieg przy ok.90st i po wyłączeniu zasilania powinien się wyłączyć i na 2 biegu przy ok.110st gdzie po wyłączeniu zasilania wentylator powinien chodzić. I wygląda to tak jakby nie załączał 1 biegu wentylatora tylko od razu drugi przy ok.90st.
Chyba że ktoś mi źle powiedział i jestem w błędzie.

: śr lip 07, 2010 18:13
autor: fasolisko
Trochę niezrozumiale to napisałeś...
Jeżeli termowłącznik wentylatora "wyczuje" temperaturę odpowiednią dla załączenia 1 biegu to załącza go. Jak "wyczuje" temperaturę odpowiednią do załączenia 2 biegu to załącza 2 bieg.
Jak wyłączysz silnik a czujnik nadal będzie "czuł" temperaturę żeby wentylator działał to wentylator będzie działał... jak temperatura spadnie poniżej temperatury załączenia wentylatora to wentylator się wyłączy...

Temperatury z tego co się orientuję mogą być różne dla różnych czujników.

jasna sprawa :)

: śr lip 07, 2010 19:11
autor: Elyvin
Witam!
Mam podobny problem w mojej Jettcie A2. Wentylator załącza się dopiero przy ok 105-110 stopniach, przy 90 jest cisza spokoj i wentylator nie pracuje. Domyślam się, że nie chodzi na pierwszym biegu. Jak to można naprawić ? Bo jeżdzenie w tych upałach, w korkach z włączonym ogrzewaniem nie jest fajne ;)

: śr lip 07, 2010 19:51
autor: Bronco
Elyvin pisze:Witam!
Mam podobny problem w mojej Jettcie A2. Wentylator załącza się dopiero przy ok 105-110 stopniach, przy 90 jest cisza spokoj i wentylator nie pracuje. Domyślam się, że nie chodzi na pierwszym biegu. Jak to można naprawić ? Bo jeżdzenie w tych upałach, w korkach z włączonym ogrzewaniem nie jest fajne ;)
:dol:
jaszczur pisze:kupić czujnik który odpowiada za właczanie wentylatora juz przy 85/88 stopniach bo i takie są

: śr lip 07, 2010 22:54
autor: Elyvin
ok a jak on wyglada, gdzie sie znajduje i jak dokladnie sie nazywa ? ;P

: czw lip 08, 2010 00:13
autor: Bronco
Elyvin pisze:ok a jak on wyglada, gdzie sie znajduje i jak dokladnie sie nazywa ? ;P
:gora: W serwisie VW w Warszawie napewno będą wiedzieli.

: czw lip 08, 2010 00:15
autor: Elyvin
No wlasnie chcialem sie dowiedziec tutaj, zeby nie musiec latac do serwisow i ew. kupic jakis zamiennik niz oryginal, jezeli bedzie dzialal.

: czw lip 08, 2010 00:19
autor: Bronco
Elyvin pisze:No wlasnie chcialem sie dowiedziec tutaj, zeby nie musiec latac do serwisow i ew. kupic jakis zamiennik niz oryginal, jezeli bedzie dzialal.
:gora: Czujniki się kupuje oryginalne. Zadzwoń do serwisu, podaj nr VIN swojej fury i poproś
o nr części. Póżniej poszukaj na Alledrogo, zawsze będzie trochę taniej.

: czw lip 08, 2010 00:24
autor: Elyvin
Dzięki ;)

I jeszcze jedno - o co mam się pytać? O Czujnik wentylatora, czujnik temperatury czy co ?