Strona 1 z 1
przepustnica i wartości na vagu
: wt lip 06, 2010 11:01
autor: boksiu73
witam
podłanczałem dziś vaga aby sprawdzić błędy no i nic nie wyszło.Kontrolując jednak wartości zauważyłem że mam zamały kąt otwarcia przepustnicy [2,5] a z danych jakie posiadam do tego silnika [AFT] to powinno być 3-4,5 [odnosi się to chyba do biegu jałowego]bo jak przygazuje to jest owiele więcej ale na jałowym zamało.Zauważyłem też że czas wtrysku oczywiście na jałowym też jest niski 2,0 a powinno być [2,8-4,2].Co można z tym zrobić jak podnieść te wartości ,nyśle żeto ma związek zewysokim spalaniem.Jeszcze jedno niepodobało mi się to że temperatura [niewiem tylko czy silnika czy plynu na vagu była poniżej 80 a na zegaże 80 ajak na vagu ponad 80 to na zegarze 90 czy coś nie tak z czujnikiem temperatury [jaki kolor czujnika jest w tym silniku AFT] bo może mam zły zamontowany.
: wt lip 06, 2010 11:16
autor: rysiektr
czujnik jest raczej dobry VAG pokazuje Ci dokładną temp a wskaźnik w liczniku raczej taką orientacyjną. Co do kąta otwarcia przepustnicy wyczyśc ją i zrób adaptację moze będzie ok, ile Ci pali??
: wt lip 06, 2010 11:45
autor: boksiu73
właśnie czyściłem ją w sobotę a w niedziele odpaliłem bryke i przejechałem się gdy nagle maszyna osłabła asz zdechła ,kilka razy pokręciłem rozrusznikiem odpalił zgasł nawet mi się zresetował licznik i zegar [zanik jakiś napięcia]ale po pół godziny chodzenia na wolnych dojechałem do domu i na podwórku też sam zgasł troche nim poszarpało ale chodzi ,wykasowałem błędy ichyba przepustnica się sama zaadaptowała ale jakoś jakby szybciej wskażnik bęzyny opada [chyba że to przez to chodzenie na wolnych przez godzinę chyba]teraz niemam błędów na vagu ale spalanie miałem wcześniej wysokie 13 litrów .
Próbowałem robić adaptację ale mój vag ma tę opcję niedostępną.
[ Dodano: 06 Lip 2010 11:55 ]
I jeszcze jedno czy przepustnica gdy sie sama zaadoptuje to może się żle ustawić czy trzeba jechać na adaptacje vag.?
: wt lip 06, 2010 12:12
autor: rysiektr
zanik napiecia?? klemy ok?? Kable przy rozruszniku?? Sprawdziłbym jeszcze przewód masowy który idzie od pokrywy zawrów do cewki iskrowej. Na pewno nbie jest to wina zle przeprowadzonej adaptacji. Co do ustawiania przepustnicy to podobno po zresetowaniu komputera trzeba odpalić auto i bez dotykania gazu ma tak sobie chodzić, aż sie silnik zagrzeje i włączą wentylatory. Wszystki zbędne odbiorniki prądu mają być wyłączone. Ale czy ta metoda jest skuteczna to zagwarantować nie mogę.
[ Dodano: 06 Lip 2010 12:17 ]
boksiu73 pisze:Próbowałem robić adaptację ale mój vag ma tę opcję niedostępną.
robileś adaptacje wg tego??
ftp://v026230.home.net.pl/aft_ady.pdf
: wt lip 06, 2010 13:07
autor: boksiu73
tak właśnie według tego ale jak mówiłem mój vag nie otwiera funkcji 4 [niedostępne].
I myślę że przepustnica się sama zaadaptowała ale musiałem kilka razy przygazować i odpalać bryke bo gasła jak jej obroty spadały i szarpałon bryczką .
[ Dodano: 06 Lip 2010 13:09 ]
gdzie znajduje się ten przewód masowy co idzie do cewki?
: wt lip 06, 2010 13:23
autor: rysiektr
od pokrywy zaworów powinien iść przewód do masy przy cewce iskrowej
: wt lip 06, 2010 13:40
autor: boksiu73
zaraz pójde sprawdzić połączenia
: wt lip 06, 2010 13:45
autor: rysiektr
boksiu73 pisze:zaraz pójde sprawdzić połączenia
czasami ten przewód jest przerwany i robią sie cyrki
: wt lip 06, 2010 13:54
autor: boksiu73
sprawdzałem przed chwilą ale wydaje mi się że wszystkie połączenia sa ok.
[ Dodano: 06 Lip 2010 13:55 ]
pójde jeszcze raz i odkręce go żeby sprawdzić
: wt lip 06, 2010 13:58
autor: rysiektr
to dziwne dlaczego sie zresetował... moze po prostu aku padał po dłuższym kręceniu. A po tej adaptacji dobrze jeździ??
: wt lip 06, 2010 14:51
autor: boksiu73
wydaje mi sie że jakby lepiej ciągnoł ale tez jakby paliwo szybciej schodziło ,na vagu brak błedów wszystko normalnie oprocz tego co opisałem na poczatku,ale wydaje mi sie ze te wartości przed czyszczeniem przepustnicy były takie same głównie chodzi mi o to spalanie.
[ Dodano: 06 Lip 2010 15:24 ]
przeczyściłem przed momentem połączenia [klema+,rozrusznik,oraz kabel masy ten co idzie od pokrywy zaworów do cewki] przesmarowałem wazelinom i odpaliłem auto i okazało się że kąt otwarcia przepustnicy był 3 [tak jak w tabeli],posprawdzałem jeszcze inne wartości i zachwile znowu było 2,5[zamało wedłóg tabeli].
Znalazłem jeszcze jedną żecz otóż w grupie 3 czwarta wartpość czyli [wspomaganie wypełnienia napięcia nastawnika przepustnicy ]wynosiła 12 a wedłóg tabeli powinna wynosić od17-19 procent.Co z tym zrobić.
[ Dodano: 06 Lip 2010 15:30 ]
przy zgaszonym silniku mam kąt 3,5 [ok.] i wsp.napięcia przepustnicy 16,4 procent,o co tu chodzi?
[ Dodano: 06 Lip 2010 15:34 ]
a teraz nawet 16,8 procent [na zgaszonym silniku] ?
[ Dodano: 06 Lip 2010 15:37 ]
teraz 17,6 procent o co tu chodzi cz tak powinno być czy coś jest walniente bo saam niewiem
[ Dodano: 06 Lip 2010 15:39 ]
rośnie bo już jest 18,0 procent ,czy coś do wymiany lub naprawy ?
[ Dodano: 06 Lip 2010 15:47 ]
już mam 19,1 czy tak powinno być?