Strona 1 z 1

Sterownik centralnego i luźnik kabel nieznanego pochodzenia

: pn lip 05, 2010 20:54
autor: Gawior
Witam. Zakupiłem na allegro uniwersalny sterownik centralnego zamka firmy NOXON http://www.allegro.pl/item1100988391_st ... klapa.html i chcę go podłączyć w moim Mk3 GTi kolory znam ( szary , zielony ) i że sterować ma PLUSEM, więc z podłączeniem nie powinno być większych problemów.
Pierwsze pytanie to jak spojrzałem na oryginalny sterownik centralnego zauważyłem luźny kabel Obrazek i nie wiem od czego on jest.

Drugie to, czy podłączając uniwersalny sterownik centralnego który kupiłem, nie będę miał problemu z tym co już jest ( czy nie będą się "gryzły" jakoś ).
Bo kable wychodzące z drzwi w tej gumowej czarnej izolacji na zdjęciu powyżej są wlutowane w ten sterownik oryginalny i z drugiej strony wychodzą kable o takich samych kolorach ( bez brązowego ), podłączone wtyczką i idą gdzieś dalej Obrazek

Odłączając tą wtyczkę centralny w ogóle nie działa :jezor:

Jeżeli te dwie rzeczy działające razem nie będą się kłóciły, to poza zielonym i szarym ( otwieranie, zamykanie ) co tam są za kable ? Może mógł bym jest wykorzystać podłączając ( np. może któreś z nich to kierunkowskazy, czy stały +12V itp. - miernik mi się zepsuł xD ).

I jeszcze jedno, to z kąd idą kable do diody w drzwiach co mruga po zamknięciu ( koło rygla ) bo raczej nie z tego oryginalnego sterownika.

: pn lip 05, 2010 21:06
autor: Przemo440
Gawior pisze:i nie wiem od czego on jest.
antenka :grin:

[ Dodano: Pon Lip 05, 2010 21:07 ]
Gawior pisze:i że sterować ma PLUSEM
a masz oryginał pneumatyczny z pompką czy elektryczny dokładany z
Gawior pisze:Odłączając tą wtyczkę centralny w ogóle nie działa
bo coś się tu nie zgadza....

[ Dodano: Pon Lip 05, 2010 21:09 ]
chodzi o kolor zółty wychodzący z modułu??

: pn lip 05, 2010 21:20
autor: Gawior
Co do tego luźnego brązowego z wtyczką, to antenę mam na dachu, a nie w błotniku (chyba że tak wychodziło uniwersalnie z elektryką z fabryki i jest jakieś zasilanie do anteny której nie ma, tak jak mam kabel do poduszki pasażera, a mam schowek i ogólnie wszędzie jest podane że wyposażony w poduchę kierowcy ).

Nie no wszystko jest raczej oryginalne. Centralny oryginalny z "pompką" w bagażniku i na 4 drzwi i bagażnik.
Nawet ten moduł/sterownik centralnego to Meta System M20/7 i znalazłem, że tan był montowany w Golf III itd.

Jak odłączam wtyczkę z tego modułu to raczej przerywam obwód otwórz, zamknij, zasilanie itd. dla tego nie działa centralny jak przekręcam kluczyk w drzwiach.

: pn lip 05, 2010 22:02
autor: Paweł Marek
Gawior pisze:Meta System M20/7 i znalazłem, że tan był montowany w Golf III itd.
ale to nie jest fabryczne, tylko dokładane gdzieś u dielera, pewnie dedykowane do MK3 i montowane na fabryczne wtyczki bez cięcia kabli itd, ale wywal jak nawala, wtyczkę wpiętą w to wepnij w gniazdo w skrzynce tam gdzie teraz jest wtyczka od żółtego wpięta.

: pn lip 05, 2010 23:20
autor: Gawior
To żółte jest zespolone z kablami co wchodzą w drzwi i nie ma wtyczki, tylko z tego idzie wtyczka i kable gdzieś w auto.
Po 2 wszystko jest niby sprawne, tylko jak kupowałem to bez pilotów dostałem kluczyk bo oby dwa zginęły i dla tego chcę założyć jakiś inny sterownik centralnego z pilotami.
Obrazek

: pn lip 05, 2010 23:27
autor: Paweł Marek
Gawior, na tej ostatniej fotce: po lewej jest wtyczka tak? To jest oryginalna wtyczka z instalacji samochodu która była wpięta może nie w skrzynkę z tyłu jak wcześniej ci napisałem ale w złącze w słupku kierowcy. Na 99 procent w miejsce tej wtyczki jest teraz wpięta wtyczka kończąca wiązkę wychodzącą z tego żółtego modułu. Sprawdź gdzie te kable idą. Wypnij wtyczkę która jest teraz wpięta do modułu i wepnij ją tam gdzie była oryginalnie , moduł wywal i dobre ci radzę zapomnij o sprawie, po licho ci moduł bez pilotów, skąd je weźmiesz. Kupa szukania, a sterowniki po 5 dych na allegro jakie chesz

: wt lip 06, 2010 12:56
autor: Gawior
Tak jak pisałem wcześniej, że sterownik z pilotami ( NOXON ) już kupiłem ( link powyżej ).
Pytanie było tylko czy to się nie "pogryzie" itp. i od czego są to kable co wchodzą do tego żółtego modułu.
Ten żółty sterownik Meta System to jest część alarmu, a to na pewno działa i nie wiem czy po jego odłączeniu nie przestanie działać alarm.

Co od wtyczki to kable które wychodzą z tego żółtego modułu idą prosto do tej białej kostki w słupku co łączy kable z słupka z drzwiami itp. i nie wpięte są one tam na wtyczce tylko bezpośrednio do tej białej okrągłej kostki i wchodzą w nią pojedynczo.

: wt lip 06, 2010 13:39
autor: Paweł Marek
od włącznika centrala w zamku biało czerwony, zielony i szary (te kable sterują zamkiem), oraz plus po zapłonie, stały i masa brązowa. To sa powtórzone kable co w tej oryginalnej wiązce w którą żółty sterownik został wpięty. Może nie będzie przeszkadzał ale powtarzam ci to jest do wywalenia. Rób jak uważasz

: wt lip 06, 2010 18:54
autor: Gawior
Który kolor kabla to stały plus ? Albo z kąt go pociągnąć ?

[ Dodano: 07 Lip 2010 20:03 ]
Podłączone ( przy odłączeniu tego żółtego modułu miałem problem z alarmem, więc został i jest OK ), ale mam jeszcze pytanie odnośnie kabli od migaczy.
Po zdjęciu osłony kierownicy, do manetki podłączona jest kostka z kablami i które są od kierunkowskazów/ w które muszę się wpiąć ?