Tarcie w prawym tylnym kole.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

zbycho
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: czw lis 24, 2005 11:43
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Tarcie w prawym tylnym kole.

Post autor: zbycho » ndz sty 22, 2006 00:13

Witam!! podczas hamowania słychać tarcie (rypienie)bardzo wyrażnie. myślałem ze to szczęki się skończyły ale rozebrem i są ok. łożysko też w porządku. tarcie pojawia sie zarównio przy lekim jak i mocnym hamowaniu. najbardziej słyszaalne jest z rana jak zaczynam jazdę, potem po kilku hamowaniach ucicha i jest ok. aż do kolejnego ranka.
co to może być ???



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz sty 22, 2006 00:16

To może być efekt rdzy - po nocy masz ja na bębnie i pierwsze kilka hamowań powoduje jej wytarcie.


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

zbycho
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: czw lis 24, 2005 11:43
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: zbycho » ndz sty 22, 2006 00:19

Może to być właśnie wina rdzy bo najbardziej słyszalne tarcie jest właśnie po deszczu.
jak z tym walczyć (z drugiej strony jaest ok) . czekam na inne pomysły
dzięki za podpowiedz!!! :grin:



Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1751
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

Post autor: Fox_00 » ndz sty 22, 2006 00:25

Rdza raczej rodzi się po zimie...
Gdyż woda teraz na zime zamarza i nie oddziałowuje rdzewiąco na metale...
Chyba że autko całą noc stoi w garażu to najprawdopodobniej to właśnie rdza od topniejącego śniegu...
ale jeśli stoi na dworze to widocznie do bębna dostaje Ci się woda i wtedy ona zamienia się w lód przez noc i rano tak właśnie ociera i po kilku hamowaniach przestaje bo lód odpadnie albo od temeparatury albo właśnie od tarcia, a rano od nowa...

Takie są moje domysły (nigdby nie miałem z takim czymś do czynienia)
;)
Ostatnio zmieniony ndz sty 22, 2006 00:30 przez Fox_00, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz sty 22, 2006 00:30

Fox_00 pisze:Rdza raczej rodzi się po zimie...
Gdyż woda teraz na zime zamarza i nie oddziałowuje rdzewiąco na metale...
Chyba że autko całą noc stoi w garażu to najprawdopodobniej to właśnie rdza od topniejącego śniegu...
ale jeśli stoi na dworze to widocznie do bębna dostaje Ci się woda i wtedy ona zamienia się w lód przez noc i rano tak właśnie ociera i po kilku hamowaniach przestaje bo lód odpadnie albo od temeparatury albo właśnie od tarcia, a rano od nowa...

Takie są moje domysły (nigdby nie miałem z takim czymś do czynienia) ;)
czynnikiem utleniającym jest tlen - więc wcale nie potrzebna jest do tego woda - wystarczy nazwyklejsze powietrze



Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1751
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

Post autor: Fox_00 » ndz sty 22, 2006 00:31

Adamtd pisze:czynnikiem utleniającym jest tlen - więc wcale nie potrzebna jest do tego woda - wystarczy nazwyklejsze powietrze
No tak ale woda H2O dużo się do tego przyczynia (chyba, nie ??) - jeśli się myle to mnie poprawcie



zbycho
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: czw lis 24, 2005 11:43
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: zbycho » ndz sty 22, 2006 00:32

autko stoi na zewnątrZ a problem ten był zarówno wewrzesieniu i jest teraz

[ Dodano: Sob Sty 21, 2006 23:36 ]
z tym tlenem to racja jest w wodzie :grin:
ale jak walczyć z tą rdzą,
drugie koło jest ok. a przecież to te same warunki



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz sty 22, 2006 00:41

Fox_00, problem z korozją żeliwa w bębnach hamulcowych jest mocno zlożony - głównie jeśli mowimy o części roboczej bębna. Właściwości samego żeliwa szarego, tarcie, zmiany tempreatury w zakresie minimum 300 stopni i duże napężenia wewnętrzne robią swoje.


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1751
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

Post autor: Fox_00 » ndz sty 22, 2006 00:47

Dobra :grin: to się myliłem :)
Tak tylko pisałem żeby pomóc :) a nie żeby zaszkodzić :)

:pub:



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz sty 22, 2006 00:49

zbycho pisze:autko stoi na zewnątrZ a problem ten był zarówno wewrzesieniu i jest teraz

[ Dodano: Sob Sty 21, 2006 23:36 ]
z tym tlenem to racja jest w wodzie :grin:
ale jak walczyć z tą rdzą,
drugie koło jest ok. a przecież to te same warunki
Jeśli mowiesz, że szczęki są jeszcze OK i najlepiej by było sprawdzić na rolkach czy obie strony hamują tak samo, to wtedy już musisz sie przyzwyczaić. Może jeszcze być tak, że masz inny skład materiału w okładzinie szczęki i bardziej trze (może drutu za dużo domieszali albo bazalt był za twardy...)

[ Dodano: Sob Sty 21, 2006 23:51 ]
Fox_00, Ty się nie myliłes - Ty tez miałeś racje :pub:



Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1751
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

Post autor: Fox_00 » ndz sty 22, 2006 00:52

No ale po części się myliłem ;) :pub:

U mnie za to gra orkiestra w przodzie jak hamuje ;)
Nie miałem sianka i kupiłem najtańsze tarcze i klocki ;)

teraz bardzo fajnie :crazy: piszczy :panna:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 73 gości