Pisałem poprzednio o blokujących hamulcach.
w piątek wymieniłem gumki na tłoczkach, harmonijki uszczelniające - cały zestaw naprawczy.
Przewody giętkie wymieniłem jako pierwsze dużo wcześniej.
Niestety, hamulce nadal jak przed- tarcze po przejechaniu kilometra- gorące.
Dzisiaj zrobiłem 400 km, chwilami w czasie jazdy hamulce puszczały i nagle jazda należała do przyjemności.
Myślę, że została do wymiany pompa.
Moje pytanie:
Czy pompę odkręca się tylko od serwa (pomijając przewody) ?
Czy pompę naprawia się wymieniając uszczelniacze itp?
Czy opłaca się kupić (chodzi mi o ryzyko złej) używaną?
Jak wspominałem, u mnie jest układ z ABS-em, czy może szwankuje układ ABS ? - wtedy kiedy trzeba, ABS zachowuje się normalnie, ale patrząc po przewodach, od cylinderków jest najpierw układ do ABS i dopiero pompa.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Gorące tarcze
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Nie próbowałem z wyjętym bezpiecznikiem ABS-u, co mogłoby to oznaczać?
Jeśli chodzi o siłę hamowania, był sprawdzany w czasie przeglądu- na diagnostyce hamulce były ok.
Przed chwilą zrobiłem odcinek 2x3km.
W jedną stronę beznadziejnie, z powrotem super.
i tak w kółko.
jeszcze jedno, jak ewentualnie zabrać się do wyjęcia pompy.
Patrząc na nią, nie ma praktycznie dostępu do śrub, dostęp uniemożliwia ABS oraz zbiornik płnu.
Czy musowo coś wcześniej zdemontować?
nie pomyślałem o tym będąc na diagnostyce.Jaka jest siła hamowania mierzona na linii diagnostycznej ( rolkach ) na kołach przy wciśniętym i wyciśniętym hamulcu?
Jeśli chodzi o siłę hamowania, był sprawdzany w czasie przeglądu- na diagnostyce hamulce były ok.
Przed chwilą zrobiłem odcinek 2x3km.
W jedną stronę beznadziejnie, z powrotem super.
i tak w kółko.
jeszcze jedno, jak ewentualnie zabrać się do wyjęcia pompy.
Patrząc na nią, nie ma praktycznie dostępu do śrub, dostęp uniemożliwia ABS oraz zbiornik płnu.
Czy musowo coś wcześniej zdemontować?
Ostatnio zmieniony ndz lip 04, 2010 21:50 przez tbodzio, łącznie zmieniany 1 raz.
Wymienione miały gumki, nie mają żadnych wżerów, nie powinny się zacinać.a moze tłoczki stają w zacisku ??
Najprawdopodobniej płyn nie cofa się i tłoczki nadal są wysunięte blokując tarcze.
Dlatego będę wdzięczny za wszelkie sugestie dotyczące diagnostyki znalezienia usterki.
Ostatnio zmieniony ndz lip 04, 2010 21:41 przez tbodzio, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 109 gości