Gorące tarcze

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tbodzio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn lip 24, 2006 21:16
Lokalizacja: Kielce

Gorące tarcze

Post autor: tbodzio » ndz lip 04, 2010 18:02

Pisałem poprzednio o blokujących hamulcach.
w piątek wymieniłem gumki na tłoczkach, harmonijki uszczelniające - cały zestaw naprawczy.
Przewody giętkie wymieniłem jako pierwsze dużo wcześniej.
Niestety, hamulce nadal jak przed- tarcze po przejechaniu kilometra- gorące.
Dzisiaj zrobiłem 400 km, chwilami w czasie jazdy hamulce puszczały i nagle jazda należała do przyjemności.
Myślę, że została do wymiany pompa.
Moje pytanie:
Czy pompę odkręca się tylko od serwa (pomijając przewody) ?
Czy pompę naprawia się wymieniając uszczelniacze itp?
Czy opłaca się kupić (chodzi mi o ryzyko złej) używaną?
Jak wspominałem, u mnie jest układ z ABS-em, czy może szwankuje układ ABS ? - wtedy kiedy trzeba, ABS zachowuje się normalnie, ale patrząc po przewodach, od cylinderków jest najpierw układ do ABS i dopiero pompa.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz lip 04, 2010 19:02

Czy z eyjętym bezpiecznikiem ABSu sytuacja się powtarza? Jaka jest siła hamowania mierzona na linii diagnostycznej ( rolkach ) na kołach przy wciśniętym i wyciśniętym hamulcu?



tbodzio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn lip 24, 2006 21:16
Lokalizacja: Kielce

Post autor: tbodzio » ndz lip 04, 2010 19:31

Nie próbowałem z wyjętym bezpiecznikiem ABS-u, co mogłoby to oznaczać?
Jaka jest siła hamowania mierzona na linii diagnostycznej ( rolkach ) na kołach przy wciśniętym i wyciśniętym hamulcu?
nie pomyślałem o tym będąc na diagnostyce.

Jeśli chodzi o siłę hamowania, był sprawdzany w czasie przeglądu- na diagnostyce hamulce były ok.
Przed chwilą zrobiłem odcinek 2x3km.
W jedną stronę beznadziejnie, z powrotem super.
i tak w kółko.
jeszcze jedno, jak ewentualnie zabrać się do wyjęcia pompy.

Patrząc na nią, nie ma praktycznie dostępu do śrub, dostęp uniemożliwia ABS oraz zbiornik płnu.
Czy musowo coś wcześniej zdemontować?
Ostatnio zmieniony ndz lip 04, 2010 21:50 przez tbodzio, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Dystans6
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: sob gru 03, 2005 23:57
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: Dystans6 » ndz lip 04, 2010 19:37

a moze tłoczki stają w zacisku ??



tbodzio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn lip 24, 2006 21:16
Lokalizacja: Kielce

Post autor: tbodzio » ndz lip 04, 2010 21:39

a moze tłoczki stają w zacisku ??
Wymienione miały gumki, nie mają żadnych wżerów, nie powinny się zacinać.
Najprawdopodobniej płyn nie cofa się i tłoczki nadal są wysunięte blokując tarcze.
Dlatego będę wdzięczny za wszelkie sugestie dotyczące diagnostyki znalezienia usterki.
Ostatnio zmieniony ndz lip 04, 2010 21:41 przez tbodzio, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 109 gości