Światła kierunkowskazów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

michalfle
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz lip 04, 2010 14:49
Lokalizacja: Grudziądz

Światła kierunkowskazów

Post autor: michalfle » ndz lip 04, 2010 15:12

Witam wszystkich! Mam problem z kierunkowskazami, a mianowicie po wymianie bezpiecznika nr 2 w skrzynce bezpiecznikowej i probie przekrecenia kluczyka w stacyjce bezpiecznik wywala sie. Czy moze to byc spowodowane uszkodzonym przerywaczem swiatel awaryjnych lub wystapieniem zwarcie (przetarcia kabla)? Dodam ze swiatla awaryjne dzialaja. Jesli to mozliwe to prosze napiszcie gdzie tego szukac.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz lip 04, 2010 15:20

Zwarcie do blachy może być tylko na odcinku przewodu czarno-biało-zielonego, na odcinku włącznik świateł awaryjnych (jest też przerywaczem!) do manetek; inaczej były by inne objawy.
Ostatnio zmieniony ndz lip 04, 2010 15:22 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



adi7912
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw maja 20, 2010 19:37
Lokalizacja: legnica
Kontakt:

Post autor: adi7912 » ndz lip 04, 2010 22:21

a moze brak masy?mi w m3 delikatnie sie przepalilo przy wtytce brazowy kabel


adi7912

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz lip 04, 2010 22:26

Brak masy to brak działania jedynie tej strony kierunkowskazów, na której masa się "zgubiła" i nie ma żadnych przepaleń bezpieczników



michalfle
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz lip 04, 2010 14:49
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: michalfle » ndz lip 04, 2010 22:29

wylaczylem a w zasadzie odlaczylem wlacznik/wylacznik swiatel awaryjnych zmienilem bezpiecznik przekrecilem kluczyk i to samo znow podl bezpiecznik wiec wylacznik jest ok. szukam dalej



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz lip 04, 2010 22:31

Teraz odepnij Kolego wtyk manetek z tym charakterystycznym, trójkolorowym przewodem.



michalfle
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz lip 04, 2010 14:49
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: michalfle » pn lip 05, 2010 19:40

Zico63b pisze:Teraz odepnij Kolego wtyk manetek z tym charakterystycznym, trójkolorowym przewodem.
Dzieki to bylo wlasnie to.
Temat do zamkniecia



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn lip 05, 2010 21:05

To znaczy że manetki miały zwarcie?



carinkton001
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn lip 05, 2010 21:05
Lokalizacja: polska

Post autor: carinkton001 » pn lip 05, 2010 21:12

Witam

Ja w swojej IV mam taki problem z kierunkowskazami , mianowicie jak skręcam w prawo lub w lewo i włączam kierunek po wyprostowaniu kierownicy i odbiciu kierunku słychać jeszcze prze chwile jak przycisk pika lecz kierunki nie świecą.. Co może być przyczyną , wymieniłem bezpiecznik i dalej jest tak samo????



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn lip 05, 2010 21:16

Niestety, tam jest jedyna możliwość: zbliżający się koniec styków w przełączniku pod kierownicą, w nieszczęsnych manetkach. Bezpiecznik w niczym nie zawinił, pilnuje on tylko by nie spaliło się autko przy zwarciu, jakie np. występowało u Kolegi Michalfle.



carinkton001
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn lip 05, 2010 21:05
Lokalizacja: polska

Post autor: carinkton001 » pn lip 05, 2010 21:22

Kolego Zico63b to co trzeba by zrobić , żeby pozbyć się tego problemu , jakieś wskazówki jak krok po kroku naprawić?????



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn lip 05, 2010 21:29

Czasem chwilową poprawę przynosi popisikanie preparatem w rodzaju WD40 lub też specjalnym do styków elektrycznych, po demontażu - bo bez można sobie narobić klopotów szczególnie w modelach po 1999 roku!
Gdy to nie da poprawy - pozostaje wymiana.
Tak właściwie, to demontaż najlepiej pozwoli na ocenę starcia stykow i na stwierdzenie ile jeszcze to może popracować; czy wypalone, czy tylko zabrudzone.
Ostatnio zmieniony pn lip 05, 2010 21:31 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



carinkton001
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn lip 05, 2010 21:05
Lokalizacja: polska

Post autor: carinkton001 » pn lip 05, 2010 21:30

czyli mam rozebrać manetkę kierownicy???



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn lip 05, 2010 21:33

No, tak.
Jeśli jednak samochód jest potrzebny Koledze "na okrągło" - pozostaje zakupić nową i szybka podmiana a tą która teraz pracuje - zostawić na zapas.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 322 gości