Strona 1 z 1

Przegrzewanie śilnika

: ndz lip 04, 2010 14:35
autor: KonradC
1,4 16v
Zaczęła mi rosnąć temp do ponad 100st, i zapala się kontrolka od temp
czego to może być wina ?? termostat,pompa ????

: ndz lip 04, 2010 14:46
autor: Zico63b
Wiatrak! Chodzą w ogóle wiatraki chłodnicy?

: ndz lip 04, 2010 15:00
autor: KonradC
Nie nie chodzą kable sprawdzałem to wydaje się ok
ale to się stało nagle wczoraj wszystko ładnie chłodziło a dziś du...a

: ndz lip 04, 2010 15:05
autor: Zico63b
No to tu jest problem: wentylator chłodnicy włącza się po przekroczeniu 90°C. Tak więc proponuję zdjąć wtyk z włącznika wkręconego w chłodnicę i zewrzeć kawałkiem drucika piny w tym wtyku. Gdy wiatrak(i) ruszą - włącznik do wymiany, gdy nie ruszą - brak zasilania lub uszkodzony wentylator.
Ale na forum jest o tym sporo.

: ndz lip 04, 2010 15:09
autor: KonradC
Dziękuje
a którę piny do zewrzeć razem

: ndz lip 04, 2010 15:21
autor: kiss
KonradC, sprawdź najpierw dolny wąż od chłodnicy, czy jest tak samo gorący jak gorny, bo może termostat nie otwiera

: ndz lip 04, 2010 15:57
autor: KonradC
A więc tak
zwarlem piny i wiatrak zadziałał w końcu na zwartych, lecz po przejechaniu kawałka tem dalej rośnie
Tak dolny i górny jest tak samo gorący

: ndz lip 04, 2010 16:05
autor: Zico63b
To chyba trzeba wymienić ten czujnik, powinien włączać dwie prędkości wiatraka (jest na trzy przewody zapewne) a Koledze udało się sprawdzić silnik, więcej taką spinką się nie osiągnie. Nowy będzie włączał wcześniej a gdy temperatura wzrośnie - włączy większą prędkość, jak dotąd.
Jeszcze ewentualnie można zewrzeć drugi z przewodów by już ostatecznie sprawdzić drugą prędkość wentylatora. Jednak gdyby był spalony jeden bieg w silniczku, to późno ale jednak by się włączał chociaż drugi z biegów a tu nic. Tak więc myślę że to ten czujnik/włącznik.
A termostat otwiera skoro węże mają równą temperaturę.

: ndz lip 04, 2010 16:23
autor: KonradC
zwierałem drugi przewód i niestety nie wskoczył drugi bieg, no ale może coś nie tak robie
no ale najprościej zamówić czujnik i po sprawie, czy jest to jakiś uniwersalny czujnik do golfa czy trzeba szukać indywidualny do danego silnika
dziękuję za pomoc

: ndz lip 04, 2010 17:03
autor: Zico63b
By sprawdzić oba biegi zwieramy czerwony z czerwono-białym (pierwsza, mniejsza szybkość), potem czerwony z czerwono-czarnym - maksymalna szybkość.
To już pokaże czy oba uzwojenia silnika są sprawne.
Natomiast zasilanie włącznika jest bez zarzutu - na druciku chodzi! To już sporo.

: ndz lip 04, 2010 19:54
autor: greg
sprawdź bezpiecznik nr 3 na akumulatorze oraz bezpieczniki blaszkowe na akumulatorze (te co są przykręcone przewody)