Strona 1 z 2

PILNE Wymiana sworzni wachacza i całego stabilizatora. PILNE

: sob lip 03, 2010 22:27
autor: phanteon
Witam

Tematy wiem, że są i wiem, że zbieżność trzeba ustawić - i tak będę całą geo robić (dla świętego spokoju).

Moje pytanie brzmi - czy wymiana sworzni jest na takiej samej zasadzie jak w mk3? Mechanik mi zaśpiewał 120zł za stronę plus materiały (czyli 300zł minimalnie) a jeśli to jest na tej samej zasadzie to kumpel mi to wymieni - bo to podobno bardzo proste. A mechanik coś mówił, że trzeba belkę czy tam wózek opuszczać i cudować.

Teraz pytanie o cały stabilizator( cały, nie łączniki). Tutaj jeszcze 3 miesiące temu miało to kosztować 80zł maks a teraz też trzeba wszystko zwalać, bo nie wyjdzie tak łatwo(nie wiem czy o belkę czy o wózek mu chodziło - nei znam się i miałem już ostre ciśnienie za sumy, które mówił).

Czyli za samą robociznę mi zaśpiewał 400zł plus materiały - powaliło mnie to na nie powiem co.

Czy ktoś może odpowiedzieć czy powaliło mechanika, bo jest to tak samo jak w mk3 i nei trzeba nic cudować, czy rzeczywiście to taki problem.

: ndz lip 04, 2010 12:37
autor: Rafał 21
phanteon pisze:zy wymiana sworzni jest na takiej samej zasadzie jak w mk3? Mechanik mi zaśpiewał 120zł za stronę plus materiały (czyli 300zł minimalnie)

kol.phanteon, odp.1 .sworznie są zamontowane na 4 śrubach wymiana dziecinnie prosta! Dla mnie laika to 1godz obie strony!! :grin: Pamiętajmy o tym że różnią sie stronami Czyli sa odpowiednio oznaczone!! P i L prawa i lewa strona . ! Koszt dobrego sworznia TRW to 46- 56- są na alle drogo tańsze :grin: TRW, ale nie mnie sprawdzać autentyczność firmy dlaczego tak tanio!!.. Tak wyglądają http://img17.allegroimg.pl/photos/400x3 ... 90677817_1 i nie ma potrzeby opuszczać sanek ,wózka jak to tam ktoś nazywa. . Spotkałem się z nawet z metodą znakowania na wahaczu pisakiem położenia starego sworznia!! I w miejsce montaż nowego co niby ma się obejść bez geometrii Ale jak się to ma nie mogę się wypowiadać!.. koszt geometrii 50-60żł. Moje opony są temu warte! wiec po co eksperymentować ??? :grin:

No i drążek ogólnie prościej jest opuścić kołyskę (sanki) to 4 śruby niż giąć szarpać się z montażem itp. :grin: Ale spotkałem się z wypowiedziami ,przy podmianie na sportowe drążki że każdy ma swoje pomysły i rozwiązania :grin: Sądzę ze mechanicy robią to prawidłowo , mają do tego sprzęt i jest na pewno o wiele szybciej i bezpieczniej. Co do kosztów to nie będę się wypowiadał Części można porównać od razu na alledrogo. =+ Robocizna.. Ale wiadomo co mecher to inna kwota!! Ja mam lakiernika element 150 żł. A inny nawet 450?? A obydwaj mają komory i mieszalnie!! Ciekawe co!!! :grin:

: ndz lip 04, 2010 12:41
autor: edzio
Właśnie nie nam oceniac ile kto ma brac za swoją robote.

: ndz lip 04, 2010 12:47
autor: Qto
ja za wymianę jednego sworznia płaciłem 100zł (z ustawieniem geo)...robiąc sam pod domem byłoby 20zł w kieszeni bo później ok 80zł za geo...mechanik męczył się ok 1h bo nie mógł jednej śruby odkręcić, w domowych warunkach nie chciałoby mi się tego robić za 20zł...pewnie ze trzy godziny bym robił albo i lepiej. Za sworzeń zapłaciłem jakoś 80-90zł.

: ndz lip 04, 2010 12:50
autor: edzio
Dokładnie ,trzeba brac pod uwagę różne niespodzianki urwanie śruby itp.,wygląda na godzinę roboty ,a może trwac cały dzień.

: ndz lip 04, 2010 13:37
autor: Rafał 21
Qto pisze:trzy godziny bym robił albo i lepiej.
Kol.Qto, to musiał byś być co najmniej po 0,7 Jim Beam Tej z Kentucky :grin: . którą bardzo cenię :grin: Aczkolwiek w ograniczonych ilościach! :grin: Sworzeń ma otwór na klucz imbusowy tzw. kontra , o czym czasami nie wiedzą wszyscy i maja problem z odkręceniem bo się obraca!! Natomiast te trzy śruby można po prostu obciąć bo i tak sa w komplecie nowe!! Problem jest wtedy gdy nie mamy kanału prądu szlifierki itp. Ale przecież mecher nie powie że tego nie posiada!.. No bo co by to był za mecher! :grin:

: ndz lip 04, 2010 14:36
autor: phanteon
Właśnie wróciłem od kumpla grzybka31

Sworznie są ok - do wymiany są tuleje tylne wahacza przedniego oraz łączniki stabilizatora.
Czy trzeba do tego prasy czy da radę imadłem(do tulei oczywiście)? A3 ma ten sam zawias co mk4.

Nie wiem kogo zapytać czy trzeba do wymiany całego stabilizatora opuszczać wózek.

Kolejne pytanie - kazał mi kupić łączniki stabilizatora (wygląda to tak http://sklep.intercars.com.pl/993532...c=0&lang_id=PL ) plus taką gumę ( http://sklep.intercars.com.pl/993532...c=0&lang_id=PL ) a widzę w intercarsie jeszcze parę innych części do a3 niby przy pozycji stabilizator - co jeszcze kupić i wymienić, żeby mieć to z głowy na dłuższy czas.

I jeszcze jedno pytanie - czy ruszanie się koła przy hamowaniu - przesuwa się do tyłu jest spowodowane lekko krzywym stabilizatorem, łącznikami i tymi gumami co pokazałem plus ta tuleja tylnia wahacza przedniego czy coś jeszcze do tego. Pytam teoretycznie, bo zrobimy to i będziemy ew dalej myśleć.

Czyli mały "rachunek sumienia".

1) czy do wymiany tulei wahacza trzeba prasy czy da radę imadłem
2) czy do zrzucenia całego stabilizatora trzeba opuszczać wózek
3) czy oprócz łączników stabilizatora i tych pokazanych gum coś jeszcze kupić.

Pozdrawiam

: ndz lip 04, 2010 16:12
autor: Rafał 21
phanteon pisze: 1) czy do wymiany tulei wahacza trzeba prasy czy da radę imadłem
1 nie trzeba -wystarczy imadło
2. szybciej i łątwiej jest opuścić Co zresztą juz napisałem :grrr:
3.tuleje na wahacz dobrej firmy - sa też wzmocnione! Należy nabić w takim położeniu jak były stare !! To ważne aby o tym pamiętać chodzi o tylne!![czyli te większe]
4 łącznik stabilizatora metalowy mocniejszy!! są plastikowe i metalowe. http://allegro.pl/item1103742409_laczni ... skoda.html
5 gumy stabilizatora i blachy kupujemy ori w ASO żadne febi itp. bo będzie skrzypieć itp Musimy kupić komplet bo są z rowkiem i bez!Wiele o tym napisano i potwierdzam kilka złotych a mamy spokój z odgłosami!Można od razu kupić dwie śruby do tych blaszek na stabilizator. Jak i 2 na łącznik bo sie często urywają!!

No i na koniec oczywiscie że sie rusza kolo . Bo jak wybite tuleje to jest luz i to spory!! Przez co powybija końcówki drążków , poduszki w macpersonie , zwali opony itp. A skąd to wiem?? z życia! Miałem zawias gwintowany i przeszedłem na ori Wiec wszystko musiałem zrobić od podstaw!! Sam :grin: Ale wiedzę czerpałem również z tego forum!! :grin: I już na marginesie nic nie widać na tych twoich linkach!! Domyslam się ze pokazane są tuleje!! :D

: ndz lip 04, 2010 16:34
autor: Kavior
Tuleje wachacza pionowe kup z S3 lub R32. Nr 8N 0407 181B. Tylko ta jedna pasuje bo druga ma inny wymiar. Te auta mają inne wachacze. Są to tuleje pełne, auto jest sztywniejsze a guma nie do oberwania. Jeżdze od miesiąca na takich tulejach i auto lepiej się prowadzi. Ja za wymiane tulei na wachaczach, koncówek drążków kierowniczych i sworzni zapłaciłem 100zł :bigok:
[IMG=http://img96.imageshack.us/img96/6213/dsc00826mc.th.jpg][/IMG]

: ndz lip 04, 2010 16:43
autor: phanteon
Kavior pisze:Tuleje wachacza pionowe kup z S3 lub R32. Nr 8N 0407 181B.
Jedna sztuka kosztuje 88zł i trzeba na nią czekać - nie mam czasu, bo mi się zawias zaraz rozpadnie.

: ndz lip 04, 2010 16:48
autor: Kavior
Cena z aso jak się domyślam ? Ja w getem zapłaciłem za dwie sztuki 140zł. W intrcarsie lemforder jest w cenie 55zł i napisane że mają na stanie

: śr lip 07, 2010 14:04
autor: przemlin
Podpowie ktoś jak zamocować nowe tulejki tylne, przednich wahaczy(najlepiej z rysunkiem)?
Wstawiłem nowe ,chyba źle, bo znów zaczęły stukać.

: śr lip 07, 2010 14:17
autor: zebra2008
Duze imadlo musisz dopasowac rure do tulei i powoli skrecac
pamietaj ze tam sa strzalki kierunku przod tyl
mimo wszystko polecal bym ci zawiesc to do kogos kto ma prase

: śr lip 07, 2010 14:48
autor: RasPL
przemlin, tuleje metalowo gumowe mają kierunki działania i sama konstrukcja tej co kupiłeś sie liczy jak jest z miekkiej gumy, guma ma inny kształt niz powinna mieć lub założyłeś źle to będzie stukać