brak ssania,dławi sie w czasie jazdy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kowalkaskader
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw mar 11, 2010 17:22
Lokalizacja: bydgoszcz

brak ssania,dławi sie w czasie jazdy

Post autor: kowalkaskader » pt lip 02, 2010 18:11

witam mam golfika 1.4 z 92 roku ,rano nie mam ssanie,muszę zapalac go z gazem co strasznie mnie denerwuje,po dłuzszej jeździe silnik chodzi normalnie a na zimnym ewidentnie brak mu ssanie silnik zaczyna ladno choidzic a zmienia sie to jak dodam gazu czyli ewidentnie ssanie,drugim prolblemem jest to,ze dławi sie podczas jazdy co prawda nie zawsze ale bardzo czesto,dodam,żewymieniłem sonde lambde ponioewaz tak mi podpowiedziana i bez zmian.moje pytanie to :
1.czy wymienic mam cały wtrysk?
2.czy silniczek krokowy ma z tym cos wspólnego?
3. czy da radę wyczyścić zbiornik bez wyciąganie go z auta?
4.ile warto dać za używany wtrysk?



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt lip 02, 2010 21:20

ja ostatnio placilem za kompletna przepustnice (wtryskiwacz, silniczek krokowy) 80zl
nie iwm czemu chcesz wymieniac wtryskiwacz
zacznij od sprawdzenia czujnika temperatury dla sterownika silnika, on odpowiada za ssanie



kowalkaskader
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw mar 11, 2010 17:22
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: kowalkaskader » sob lip 03, 2010 05:17

agrala chcę wymienidc cały wtryskiwacz poniewaz tak mi doradził mechanik,poniewaz nie wiem jak sie to nazywa ale cos w plastiku jest przykręcone do całego wtrysku i ro odpowiada za ssanie i jeżeli sie to rozbierze to trzeba komputerowo ustawic a to różne ceny,wiec doradzil mi zebym cały wymienił,a gdzie jest ten czujnik temperatury dla sterowanie silnika?



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob lip 03, 2010 07:02

cos ten mechanik glupoty ci wciska lub ja sie nie znam
za ssanie odpowiada czujnik temperatury cieczy chlodzacej, na jego podstawie sterownik silnika wie kiedy "zalaczyc ssanie"
sterwonik silnika podaje bogatsza mieszanke benzyny i podnosi obroty silnika
przy przepustnicy czy wtryskiwaczu nie ma nic co ma wplyw na ssanie, chyba ze czujnik zasysanego powietrza
po sciagnieciu wtyczki z czujnika temperatury silnik powinien wejsc na wieksze obtory - jezeli tak sie stanie swiadczy to o uszkodzeniu czujnika - najbardziej jest to zauwazalne na cieplym silniku
plastik o ktorym mowisz to chyba lement 12 z rys 3 - to TPS - jego nie nalezy ruszac choc mozna go uustawic i do tego nie trzeba komputera
czujnik masz pokazany na rys 1 i 2
rys 2 - element 42
rys 1 - element 7 na gornej zesci rysunku
czujnik mozna sprawdzic miernikiem, mierzymy rezystancje pomiedzy pinem 1 i 3 na czujniku (opis pinow jest na wtyczce, nalezy ja odpiac przy pomiarze)
wyniki poinny byc zbilozne do tych:
opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C

http://yfrog.com/b869242535j
http://yfrog.com/2g13273798j
http://yfrog.com/0o69772426j



kowalkaskader
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw mar 11, 2010 17:22
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: kowalkaskader » ndz lip 04, 2010 08:29

wymieniłem cały wtrysk ale bez silniczka krokowego,nie wątpliwie jest dużo lepiej ale zdaza sie ze tez nie chodzi rózno i brakuje mu obrotów,może to byc spowodowane nie dzialajacym własciwie silnikiem krokowym?



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » ndz lip 04, 2010 20:27

moze byc to wina silniczka krokowego ale nie musi
zobacz jakie beda obroty jak odepniesz wtyczke od niego
co to znaczy brakuje mu obrotow?
moze masz dziure w gumie pod przepustnica



kowalkaskader
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw mar 11, 2010 17:22
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: kowalkaskader » pn lip 05, 2010 04:36

niestety mam starego golfa jeszcze bez obrotomierza,jeżeli odłączę kostkę ok krokowego i podepnę ją jeszcze raz po włączeniu zapłonu wyraźnie słyszę się że ruszy a później to już nie zawsze raz tak a raz nie,myślę ze teraz wymienię krokowy i zobaczę jaka będzie reakcja,to ze brakuje mu obrotów to znaczy ze chodzi na granicy,że zaraz zgaśnie i bardzo często gaśnie,tak samo jak jadę i włączę przed skrzyżowaniem na luz bardzo często zgaśnie nawet na ciepłym silniku a gumowa uszczelka pod wtryskiem jest cała



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn lip 05, 2010 10:24

piszac zeby odlaczyl wtyczke i sprawdzil jakie sa obroty chodzilo mi tylko o to czy sa stabilne a nie ich wartosc
nierowne obroty nie musza swiadczyc o uszkodzeniu krokowego
najlepiej podlaczyc pod VAGa i zobaczyc co pokaze



kowalkaskader
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw mar 11, 2010 17:22
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: kowalkaskader » pn lip 05, 2010 17:50

przyznam,jestem zielony w tym nie wiem co to jest ten VAG,a po odłaczeniu wtyczki jest bez zmian cyzli jakby w ogóle krokowiec nie działał ale troche działa bo jak odłącze i podłacze jeszcze raz wtyczke to slysze ze sie odzywa



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn lip 05, 2010 22:10

VAG to interfejs do diagnostyki, do twojego auta potrzebny jest z linia K i L
poszukaj kogos z twojej okolicy na forum kto ma VAGa
lepiej sprawdzic niz kupowac bez sensu drugiego
na odleglosc jest mi trdno ci pomoc
watpie zeby to byla wina krokowca
odepnij wtyczke od niego i podaj mu napiecie na styki 1 i 2
Podaj mu najlepiej 5VDC (stale) z jakiegos zasilacza
styki masz opisane na wtyczce lub na silniczku
ja ostatnio podawalem napiecie z zasilacza do lapka (ale lepiej uzyc nizszego napiecia)
zmieniajac biegunowosc napiecia silniczek raz bedzie wysuwal sie a raz chowal
jezeli tak bedzie to raczej jest ok



kowalkaskader
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw mar 11, 2010 17:22
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: kowalkaskader » sob lip 10, 2010 14:31

to była wina silnika krokowego,po wymianie jest wszystko ok zostaje jeszcze problem dławienia sie podczas jazdy



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 178 gości