Strona 1 z 1

łożyska bora kombi

: pt lip 02, 2010 11:30
autor: maxtor NEO
Witam od pewnego czasu pojawiło się buczenie jakby z tylnych kół podczas prędkośći >50 km, odgłos jest coraz bardziej nieprzyjemny, pytanie czy to mogą być łożyska?? na forum widziałem tylko tematy o łożyskach w mk3 a o mk4 głucho.

: pt lip 02, 2010 11:40
autor: miś fazi
po prostu wymień te łożyska , a czy MK3 lub MKIV , to wszystko jest tak samo

: pt lip 02, 2010 12:12
autor: jhosef
maxtor NEO pisze:na forum widziałem tylko tematy o łożyskach w mk3 a o mk4 głucho.
Taa bo w mk4 łożyska są niezniszczalne...

Wymień łożyska, jeśli dawno nie robiłeś hebli z tyłu to być może od razu remoncik. Zwłaszcza jak bębny są słabe bo przy wymianie nie zawsze da się kulturalnie wybić bieżni łożyska z bębna.

: pt lip 02, 2010 12:42
autor: maxtor NEO
w borze z tyłu są hamulce tarczowe więc wymiana przebiega inaczej

: pt lip 02, 2010 13:27
autor: Paweł Marek
maxtor NEO pisze:są hamulce tarczowe
a co to ma do rzeczy. W golfie III tez moga być tarcze tylko piasta jest razem z tarczą , w mk4 osobno, to sobie taką całość można zmienić http://www.allegro.pl/item1087184387_lo ... _leon.html

: czw lip 22, 2010 16:59
autor: maxtor NEO
okazało się że lewe łożysko było do wymiany, kupiłem skf'y (takie jakie były oryginalnie) i śmiga aż miło. Dorzucam skany książki gdzie są opisane wszystkie kroki. Dodam że łatwiej jest nie wyciągać klocków hamulcowych tylko zdjąć tarcze razem z całą szczęką hamulca (odkręcamy tylko 2 śruby imbusowe z tyłu) i podwieszamy sobie wszystko na sprężynie. Piasta ładnie schodzi za pomocą ściągacza, jednak zostaje jedna część którą trzeba zbić (od tyłu przecinakiem lub dużym śrubokrętem) uderzając od strony gdzie były zamocowane klocki. Montaż też bezproblemowy jednak trzeba pamiętać żeby za mocno nie dokręcić śruby mocującej bo wtedy łożysko będzie się nagrzewać. Czas: ok. 20 minut na wymianę jednej strony.
Obrazek
Obrazek