Strona 1 z 2

: pt lip 02, 2010 10:04
autor: plitlan
Za włączenie wentylatora odpowiedzialny jest czujnik temp. wody w chłodnicy (połączony kablami z wentylatorem) i chyba tylko on mógł zawinić (ew. czujnik temp. do zegarów zaczął inną temperaturę pokazywać).

: pt lip 02, 2010 10:36
autor: genLODOWAmk2
Jajcek, nigdzie !...... przy87stopniach powinien termostat puscic duzy obieg a nie wlaczac wentylator.....

: pt lip 02, 2010 11:31
autor: Edams_Mk2
To może być coś z termostatem. Kiedyś miałem tak że załączał mi się wentylator przy strasznie wysokiej tem. nie powiem dokładnie przy jakiej bo nie jestem w stanie tego stwierdzić. Ale patrząc bo wskaźniku temperatury to miałem tak że skazówka wchodziła już na kontrolkę albo i poza nią i dopiero się załączał, a teraz jak wymieniłem termostat to wskazówka nawet nie dochodzi do kontrolki i już się załącza wentylator.

Więc zajrzyj do termostatu

: pt lip 02, 2010 12:05
autor: miś fazi
genLODOWAmk2 pisze:Jajcek, nigdzie !...... przy87stopniach powinien termostat puscic duzy obieg a nie wlaczac wentylator.....
tu masz bardzo dobrą odpowiedź

: pt lip 02, 2010 12:10
autor: Jajcek
Do tej pory było tak że jak wskazówka dochodziła do połowy to uruchamiał sie wentylator i wskazówka dalej sie nie wychylała. Dziś wskazówka idzie do 3/4 i dopiero nastepuje uruchomienie wentylatora. Zauwazyłem iz oba węże są gorące. Wnioskuje iz termostat skończył swoja żywotność

: pt lip 02, 2010 12:24
autor: miś fazi
jeśli oba węże są gorące to znaczy że termostat masz dobry , jakby oba węże nagrzewały się równomiernie od początku pracy silnika , to wtedy termostat jest do kitu , przy dobrym najpierw górny wąż się robi gorący dopiero potem drugi

: pt lip 02, 2010 12:36
autor: genLODOWAmk2
Jajcek pisze:Do tej pory było tak że jak wskazówka dochodziła do połowy to uruchamiał sie wentylator i wskazówka dalej sie nie wychylała. Dziś wskazówka idzie do 3/4 i dopiero nastepuje uruchomienie wentylatora. Zauwazyłem iz oba węże są gorące. Wnioskuje iz termostat skończył swoja żywotność
a nie gotuje się auto ?? tj popuszcza gdzies płyn ??

: pt lip 02, 2010 13:22
autor: Paweł Marek
Jajcek, Przyuważ na jakim biegu włącza się teraz wentylator. Bo być może nie działa I -bieg i startuje dopiero drugi przy około 103 stopniach. To trzeba wtedy metodami "na krótko" sprawdzić włącznik w chłodnicy i sam silnik wentylatora. A następnie okablowanie i bezpiecznik

: pt lip 02, 2010 13:25
autor: Edams_Mk2
miś fazi pisze:jeśli oba węże są gorące to znaczy że termostat masz dobry , jakby oba węże nagrzewały się równomiernie od początku pracy silnika , to wtedy termostat jest do kitu , przy dobrym najpierw górny wąż się robi gorący dopiero potem drugi
Dokładnie tak jak miś fazi napisał. Sprawdź to i będziesz miał odp na pytanie.

: pt lip 02, 2010 14:14
autor: Jajcek
miś fazi pisze:jeśli oba węże są gorące to znaczy że termostat masz dobry , jakby oba węże nagrzewały się równomiernie od początku pracy silnika , to wtedy termostat jest do kitu , przy dobrym najpierw górny wąż się robi gorący dopiero potem drugi
Winny termostat będzie bo oba węże nagrzewaja się równomiernie.

[ Dodano: 02 Lip 2010 14:21 ]
Paweł Marek pisze:Jajcek, Przyuważ na jakim biegu włącza się teraz wentylator. Bo być może nie działa I -bieg i startuje dopiero drugi przy około 103 stopniach. To trzeba wtedy metodami "na krótko" sprawdzić włącznik w chłodnicy i sam silnik wentylatora. A następnie okablowanie i bezpiecznik
Czy każdy wentylator vw pracuje w trybie dwubiegowym??? Mam juz 3 wentylator i żaden nigdy nie pracował w trybie dwubiegowym. Zawsze mój wentylator pracuje na takich samych obrotach

: pt lip 02, 2010 14:30
autor: miś fazi
zobacz ile pinów masz we wtyczce silnika wentylatora , jeśli dwa to jest jednobiegowy , jesli trzy to jest dwubiegowy , oczywiście że są takie i takie

: pt lip 02, 2010 14:42
autor: Jajcek
Ilość pinów w wentylatorze 3. Taka sama ilość pinów w czujniku wkręcanym w chłodnicę. Nr seryjny wentylatora: 165 959 455 T. Wentylator chodzi jednak na 1 biegu (dość szybko zapiernicza więc obstawiam iż to ten drugi bieg). Nigdy w moim aucie (bynajmniej nie za mojej kadencji) nie chodził wentylator w trybie dwubiegunowym

: pt lip 02, 2010 14:57
autor: miś fazi
jak masz trzy piny , to do wiatraka dochodzą kable : brązowy masa , czerwono - czarny pierwszy bieg , czerwono - biały drugi bieg , we wtyczce wyłącznika termicznego przy chłodnicy masz też trzy : czerwony zasilanie , no i czerwono - czarny i czerwono - biały , zdejmij wtyczką z wyłącznika i kawałkiem kabelka zmostkój czerwony kabel z czerwono - czarnym a potem z czerwono - białym , zobacz czy będą się włączać poszczególne biegi

: pt lip 02, 2010 21:08
autor: grandi
Jeżeli termostat otwiera się przy 84 stopniach to czemu wentylator ma się wł przy 87 , pełne otwarcie termostatu to 102 1 bieg działania wentylatora przy 95 stopniach II 102 tyle w temacie :bigok: