Strona 1 z 2

Tłumik-czy wybebeszać?

: wt gru 14, 2004 19:36
autor: CHECIK
Kupiłem i założyłem ostatni tłumik KM 1 razy 90mm. Odpalam silnik i co?-wielka lipa! Na jałowych obrotach chodzi praktycznie jak seryjny,koło 1800 obrotów coś tam go słychać i powyżej 2200 obr znowu lipa. Faktycznie-czego można się spodziewać od tłumika za 200 parę złotych.Mam zamiar go jednak wybebeszyć tylko nasuwa mi się pytanie:co przez to osiągne więcej basu czy więcej hałasu a zależy mi głównie na tym żeby było więcej basu na jałowych obrotach(900-950 obr) no i najważniejsze czy wybebeszenie go nie spowoduje że będzie mnie słychać z bardzo,bardzo daleka bo nie oto mi chodzi(nie mam kasy żeby walczyć z policją).Warto to zrobić ,robiliście coś takiego?!

: wt gru 14, 2004 19:44
autor: bandit
proponuje ci usunac srodkowy, ja tak zrobiłem tzn założyłem końcowy ultera i wyciąłem środkowy ale zostawiłem katalizator. Efekt do przyjęcia, czyli delikatny pomruk na niskich i niezłe wrażenia w czasie jazdy, co najważniejsze na trasie prawie go nie słychać, więc nie urywa głowy po godzinie jazdy.
pozdrawiam

: wt gru 14, 2004 21:35
autor: Corvax
A jak z osiągami auta po takich zabiegach?

: wt gru 14, 2004 22:03
autor: Mad
mi znajomek poleca wywalic wszysko tylko zostawic ostatni orginal i dac ladna koncofke ( bo z praktyki mial tak ze koncowy wydech auto mulil)..........co o tym myslicie ??????

: wt gru 14, 2004 22:35
autor: Corvax
Najlepiej razem z sondą lambda :)

Co do praktyki że końcowy wydech muli auto to się zgodzę, ale pod warunkiem ze wczesniej sie wywali pomiedzy nim a kolektorem wszystko po drodze :)

Zabawa z wydechem nie polega na wywaleniu wszystkiego i daniu ładnej końcówki - chyba że chodzi o to żeby nas słyszeli zanim zobaczą.

: wt gru 14, 2004 23:43
autor: Michael G60
Mój znajomy ma KM 2 razy 90 mm i wywalił środkowy!
Super basik!
Nie wybebeszaj ostatniego.

: śr gru 15, 2004 00:52
autor: baton
panowie troche z innej beczki jeśli bym wywalił katalizator w TDI i wstawił tam jakis inny mały tłumik lub nawet kawałek rurki to czy by dużo głośniej chodził czy dla silnika to bedzie ok??

Re: Tłumik-czy wybebeszać?

: śr gru 15, 2004 01:36
autor: VR
CHECIK pisze: zależy mi głównie na tym żeby było więcej basu na jałowych obrotach(900-950 obr)
a stozek zakladales?

: śr gru 15, 2004 01:59
autor: driver
wlasnie zaloz stozek tylko nie taki zwykly tylko taki w aluminiowej obudowie- daje drugie tyle efektu co wydech ale dziwek jest troche inny podobny do sciganow

: śr gru 15, 2004 05:25
autor: cobra333
to wam chodzi o dżwiek czy o podniesieni osiągów Bo tłumik za 200 basu nie da do puki jest katalizator usunac katalizator Ale to tak tylko dla dzwięku Jezeli chodzi o poprawe osiągów to juz inna beczka i byle co na oko nie poprawi nic Zapraszam na TUNING

: śr gru 15, 2004 10:43
autor: TAZ
A ja u siebie zostawiłem tylko tłumik końcowy. Wywierciłem w nim 4 dziury wiertłem 6 o długości 40 cm,
przyspawałem końcówke 100 i jest spoko. W środku nie wyje, na zewnątrz jak najbardziej i zmiany w zachowaniu auta nie odczułem.

: śr gru 15, 2004 10:50
autor: Kuntekinte
U mnie koncowy Ultera z dwoma koncowkami.wyglada dobrze ,słychac rowniez bardzo dobrze, nie jest uciazliwy wrecz miły pomruk.A czy jest roznica w prowadzeniu nie wiem gdzyz zakupiłem juz z przerobionym. :pub:

: śr gru 15, 2004 13:00
autor: Mad
no o osiagach to niema co rozmawiac bo 1KM wiecej Vr'a nie czyni ...czyli to tylko dla efektu dzwiekowego wylacznie sie robi, ja u siebie mam stozek jest OK, ale cos brakuje bo podoba mi sie jak silnik zchodzi z obrotow i jest sliczny basowy pomrok bo na stozku wiadomo ze tego nie osiagne..... i niewiem bo chcialem zalozyc ostatni wydech WM dedykowany z koncofka po obu stronach , ale jak juz wszesniej pisalem kumple bardzi mi poleca wywalic wszysko a zostawic tylko koncowy orginal...ale ja sie zastanawiam na wywaleniem, tylko srodkowego i zlozyc jakas ladna koncofke na ostatni, efekt moze byc podobny i zamolenia nie powinno byc...

: ndz sty 02, 2005 01:31
autor: P!@sek
Weź wiertarkę, włóż kabel do gniazdka i powywiercaj dziury w tłumiku !! Po tym zabiegu Golf idzie jak przeciąg !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!