Strona 1 z 1

Regulacja drzwi

: czw lip 01, 2010 13:12
autor: turek03
Chciałbym się dowiedzieć jak reguluje się drzwi w mk2 bo mi się opuściły z 1 cm.
czy reguluje się tymi śrubami co zaznaczyłem na fotce???? Obrazek

: czw lip 01, 2010 13:29
autor: bieniek1984
kolego wydaje mi sie bardziej że masz wyrobiony dolny zawias i ci drzwi opadły. Kup od wersji 5d tam drzwi nie są takie cieżkie powinien być lepszy.

: czw lip 01, 2010 15:23
autor: Lipek81
śruby, które zaznaczyłeś nic nie dadzą przy regulacji, jeżeli drzwi opadły. Jedynie rozwiązania "siłowe" wchodzą w grę, bądź wymiana zawiasów (co podobno jest bardzo ciężkie do wykonania). Śruby pokazane na zdjęciu umożliwiają jedynie regulację "dolegania" drzwi do nadwozia, po zamknięciu.

: czw lip 01, 2010 15:50
autor: jhosef
Można wymienić sworznie,koszt na allegro kilka zł. Zawias jest przyspawany do drzwi więc wymiana praktycznie odpada. Nie wyobrażam sobie przespawywana tego. Oczywiście wyrobienie jest też w samym zawiasie a nie tylko sworzniu więc można pokombinować z rozwierceniem albo bolce rozprężne z opla - o ile wymiar pasuje po patrzyłem tylko na oko.

: czw lip 01, 2010 17:36
autor: Lipek81
tzn. właśnie o sworznie mi chodziło wiadomo, całych zawiasów nie da rady.

: czw lip 01, 2010 20:08
autor: turek03
ale na zawiasach niema żadnego luzu

: czw lip 01, 2010 21:53
autor: bieniek1984
p.s dla scisłości grzejesz palnikiem i wybijasz nie musisz nic przespawywać czasem wychodzi uderzając młotkiem ten sworzen ale ciężko idzie mi raz się udało ale ogólnie raczej palnik musi byc.

: pt lip 02, 2010 11:20
autor: Edams_Mk2
Ale możesz też zrobić inaczej, lecz to nie jest najlepszym pomysłem ale mimo wszystko trochę pomaga. Bo jak się domyślam to pewnie masz problem z zamykaniem drzwi..

Masz ten bolec w który się zatrzaskuje zamek, jak go wyregulujesz, góra i dół to też będzie dobrze i drzwi będą się normalnie zamykać. Tam jest chyba śruba na klucz 13 jeśli dobrze pamiętam to 13, luzujesz i wtedy regulujesz tak żeby ten bolec był ustawiony na równi z zamkiem i wtedy drzwi się zamykają elegancko :p. Ja u siebie mam luz na drzwiach od kierowcy jak i od pasażera i też się za to zabieram niebawem bo mimo wszystko jest to uciążliwe na dłuższy dystans...

Pozdrawiam :)

: pt lip 02, 2010 14:49
autor: piori
turek03, możesz jeszcze wykręcić górną śrubę pokazaną na pierwszej fotce (oprzyj wcześniej na czymś drzwi żeby całkiem nie opadły i nie wygięły drugiego zawiasu), po wyjęciu tej śruby pomiędzy obie połówki zawiasu włożyć podkładkę (grubość dobierz doświadczalnie) i znów skręcić. Wtedy tylny koniec drzwi się podniesie - ale będzie to kosztem zmniejszenia szczeliny między drzwiami i przednim błotnikiem. Choć podejrzewam że skoro z tyłu drzwi się opuściły to siłą rzeczy ta szczelina musiała się powiększyć, więc z podkładką powinno być OK.

: pt lip 02, 2010 15:08
autor: jhosef
Edams_Mk2 pisze: Masz ten bolec w który się zatrzaskuje zamek, jak go wyregulujesz, góra i dół to też będzie dobrze i drzwi będą się normalnie zamykać. Tam jest chyba śruba na klucz 13 jeśli dobrze pamiętam to 13, luzujesz i wtedy regulujesz tak żeby ten bolec był ustawiony na równi z zamkiem i wtedy drzwi się zamykają elegancko :p. Ja u siebie mam luz na drzwiach od kierowcy jak i od pasażera i też się za to zabieram niebawem bo mimo wszystko jest to uciążliwe na dłuższy dystans..
Wszystko fajnie ale jak ma opuszczone drzwi i opuści bolec (klucz 15) to drzwi będą źle przylegać. Jeśli na pewno nie ma luzu to niestety zawias się wygiął i pozostaje metoda siłowa czyli dogiąć na miejsce (iestety efekty bywają krótkotrwałe) lub myk podany przezEdams_Mk2,