Strona 1 z 3

alternator VALEO !!

: sob sty 21, 2006 17:35
autor: pepo7
Mam problem z alternatorem ( świeci się dioda od ładowania ) chciałem wymienić szczotki
ale nie mam pojęcia gdzie to jest na wierzchu nbic nie ma może ktoś to kiedyś rozbierał
lub wymienial szczotki (szczotki i regulator napięcia podobno są razem w kpl.)Proszę o pomoc
w tej sprawie .

: sob sty 21, 2006 17:44
autor: Rafał G2
Dokładnie, szczotki są razem z regulatorem, ale podejrzewam że może jakiś przewód się urwał, sprawdź dokładnie, a jak nie to wykręć cały alternator i wtedy będziesz wiedział jak dostać sie do szczotek, przy okazji możesz wymienić łożyska jeśli mają luzy i szumią.

: sob sty 21, 2006 17:47
autor: Bondas
niestety valeo nie ma tego na zewnatrz i musisz go troche rozebrac

warto faktycznie tez przyjrzec sie lozyska zeby potem miec swiety spokuj

ale najpierw postprawdzaj polaczenia przy alternatorze

pozdrawiam

: sob sty 21, 2006 17:56
autor: pepo7
Dzięki Panowie nie powiem zebym się cieszył ale truno trzeba to trzeba .Pozdro !

: sob sty 21, 2006 18:10
autor: Bondas
a jakie masz ladowaie - mierzyles voltomierzem - to podstawa wiec ???
od tego zacznij i odpisz to pomozemy dalej

: sob sty 21, 2006 18:32
autor: pepo7
Tzn. czy jak odpale to muszę podłączyć miernik do przewodów które dochodzą do akumulatora tak ?? nie jestem debilem ale nie pamiętam jak to sie robiło bo jak miałem 126p to kilka razy szukałem ładowania ale nie pamiętam co i jak ?!

: sob sty 21, 2006 18:37
autor: Bondas
voltomiesz na wlaczonym silniku do klem i sprawdzasz ile jest V
powinna byc miedzy 13,8V a 14,4V

: sob sty 21, 2006 19:31
autor: pepo7
Dobra jutro ide kupić miernik zawsze się przyda i zmierze dam znać co i jak . Dzięki !!

: czw sty 26, 2006 09:21
autor: ppoll27
A powiedzcie czy zeby wymienic regulator napiecia i szczotki (caly bloczek) w alternatorze Valeo to czy trzeba wymontowac caly alternator ?? Czy da sie to zrobic jakos szybko i sprawnie (ach ten mroz) ?? Jesli tak to co musze odkrecic, odpiac ??
Podzrawiam

: czw sty 26, 2006 15:30
autor: emka2
witam, Valeo to ogólnie rzecz biorąc syf i konstukcja tesz jest nieciekawa, zeby dostac sie do łożyska i szczotek musisz zdemontowac alternator, bedzie ci znacznie wygodniej, (niesłyszałem zeby ktos naprawial na założonym i niewiem czy wogóle tak sie da), osobiście przy awarii alternatora będę wymieniał na boscha! -polecam
pozdro

: czw sty 26, 2006 18:26
autor: pepo7
A jeżeli bym chciał wpakować BOSCHA to mocowanie jest takie samo ? bo mam za 70 zl
do kupienia , do tego VALEO 80 zl kpl. szczotek+regul. to wolę BOSCHA reg+szcz.36 zł
jeśli mocowanie takie samo wolę Boscha .POZDRO

: pt sty 27, 2006 08:25
autor: Agamek12
Ja tydzień temu naprawiłem (zregenerowałem alternator VALEO). Za wymianę szczotek, łozysk, regulatora napięcia i jeszcze paru innych części zapłaciłem 210 zł. Duzo, ale przynajmniej nareszcie mam poprawne ładowanie.
PS. kiedyś sadziłem, ze niskie ładowanie spowodowane jest zepsutym regulatorem napiecia, ale po jego samodzielnej wymianie niestety nic sie nie zmieniło - dopiero kompleksowa naprawa alternatora spowodowała poprawne działanie.

: pt sty 27, 2006 08:57
autor: Arcturus
Trzeba go rozebraci tyle a tu jest schemat!
Nie jest to trudne ale niestety trzeba go wyciągnąc na stół i rozebrac, same szczotki tez da sie wymienic ale trzeba juz pokombinoeac i samemu przerabiac mocowanie ale da sie! Pozdrawiam!

: pt sty 27, 2006 14:38
autor: ppoll27
Ja mialem padniety reulator napiecia w alternatorze Valeo : obajw byl taki ze cale oswietlenie (zegary, swiatla) delikatnie drgaly mrugaly na wolnych obrotach - wymiana zajela elektrykowi 10 minut. Acha do diagnozy potrzeba zmierzyc napiecie na klemach - na wolnych obrotach, i po lekkim (pow 2tys obr) dodaniu gazu. Nie powinno przekraczac 14,3 V. Ja mialem 14,8 V - to na dluzszy dystans grozi uszkodzeniem akumulatora. Wymiane da sie zrobic bez wykrecania alternatora. Koszt nowego regulatora i szczotek (caly bloczek) to 65 PLN zamiennik a ok. 170 oryginal Valeo. Generalnie elektryk powiedzial ze alternator Boscha jest lepszy bo ma prostsza konstukcje, trwalsze i tansze czesci zamienne - regulator juz za 30 PLN. Natomiast powiedzial ze poki Valeo chodzi to jezdzic :-) Moj problem rozwiazany. Pozdrawiam