Przeróbka gaźnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Rafał G2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:04
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Przeróbka gaźnika

Post autor: Rafał G2 » sob sty 21, 2006 17:23

Witam...Czy ktoś już przerabiał gaźnik 2E2 z automatycznym ssaniem na ręczne ssanie
?? Jak to zrobić ?? Dzięki z góry...



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob sty 21, 2006 17:29

jest to chyba raczej nie możliwe, a dlaczego ch cesz tak przerobić


:-k ...

Awatar użytkownika
Rafał G2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:04
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Rafał G2 » sob sty 21, 2006 17:37

Denerwuje mnie to ssanie, bo gdy odpalam zimny silnik to dostanie on wysokich obrotów przez jakieś 15 sekund a później gwałtownie spada do tak niskich że mi gaśnie a później gdy jadę to mi dusi samochód jak dodam gazu, ale jak jest rozgrzany to chodzi idealnie.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob sty 21, 2006 17:42

to prawdopodobnie masz walnięty siłownik pneumatyczny od ssania i jak dodajesz gazu to Ci go zalewa


:-k ...

Awatar użytkownika
Rafał G2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:04
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Rafał G2 » sob sty 21, 2006 17:50

A w którym miejscu znajduje się ten siłownik ??? Ile mniej więcej kosztuje i czy ciężko się wymienia ??



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob sty 21, 2006 17:55

jak zdejmiesz obudowę filtra pow. to po prawej str. gaznika od przodu jest takie czarne kółko z dwoma wężykami to jest ten siłownik, w Opolu placiłem z regenerowany 50 zł.jak masz aparat to zrób fotę gaznika od góry bez obudowy filtra i wstaw na forum(w tym temacie) albo wyśli mi na emaila, to Cię dokładnie nakieruję gdzie on sie znajduje

[ Dodano: 06-01-21, 16:59 ]
tu masz jego zdjęcie


:-k ...

Awatar użytkownika
Rafał G2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:04
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Rafał G2 » ndz sty 22, 2006 12:40

Dzięki wielkie za podpowiedź :pub: Już wiem gdzie jest ten element, ale jak go sprawdzić czy działa prawidłowo czy jest zepsuty ??



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » ndz sty 22, 2006 12:42

na zimnym silniku powinien ciągnąć za cięgno za które jest zapięty


:-k ...

Awatar użytkownika
Rafał G2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:04
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Rafał G2 » ndz sty 22, 2006 13:05

Skoro ten siłownik ciagnie cięgno i ono odpowiada za ssanie to gdyby zastosować w tym miejscu linkę którą można regulowac wychylenie to możliwe by było zastosowanie ręcznego ssania, co Ty na to ?? bo ja się na tym zabardzo nie znam.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » ndz sty 22, 2006 13:11

Rafał G2 pisze:Skoro ten siłownik ciagnie cięgno i ono odpowiada za ssanie to gdyby zastosować w tym miejscu linkę którą można regulowac wychylenie to możliwe by było zastosowanie ręcznego ssania, co Ty na to ?? bo ja się na tym zabardzo nie znam.
teoretycznie tak, tylko nie wiem czy to jesz z technicznego punktu możliwe, mususz się temu bliżej przyjzeć a może coś wymyślisz, a z drugiej strony to wymiana i masz spokój (pod warunkiem że to jest przyczuną niedomagania gażnika - ja miałem takie same objawy i do tego chodził tak jak by na 2 lub 3 gary, po wymianie siłownika wszystko gra)


:-k ...

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 22, 2006 13:20

Jest to napewno do zrobienia, ale nie widzę sensu. Siłownik można wymienić, ja swój zregenerowałem sam za pomocą kawałka gumy z dętki od roweru. Z tym że przyczyn takich problemów jak masz może być więcej. Np:
1. źle jest wyregulowane ssanie (obracać trzeba ta pokrywą sprężyny bimetalowej do której dochodzą węże wodne po poluzowaniu jej 3 śróbek. W lewo skracasz działanie ssania, w prawo wydłużasz)
2. źle jest wyregulowane działanie tego siłownika z fotki. Sróba regulacyjna jest schowana w korpusie gaźnika od tyłu. Ma być tak wkręcona żeby szpara między brzegiem górnej przpustnicy a brzegiem gardzieli gaźnika miała 4-5 mm na zimnym pracującym silniku.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

fibolek

Post autor: fibolek » ndz sty 22, 2006 13:26

A ja u siebie po wymianie ssania i tak go ustwiłem tak ażeby nie działał tak długo.Ssanie załącza się u mnie jak jest naprawdę zimno.A w zimę nie chodzi przez 1 kilometr(jak to kiedyś miałem) tylko przez dłuższą chwilkę.Bo szkoda wachy a resztę top można gaźnikiem podregulować.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 22, 2006 13:31

fibolek pisze:można gaźnikiem podregulować.
no ale jeśli masz na myśli regulację polegająca na wzbogaceniu mieszanki albo podwyższeniu obrotów wolnych to zaoszczedzone na ssaniu paliwo stracisz. Ja miałem tak wyregulowane (drogą prób i błędów) że przy prawidłowym składzie spalin i wolnych obrotów silniczek leciutko sie dusił jak było bradzo zimno w fazie rozgrzewania (przez kilkanaście s.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Rafał G2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:04
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Rafał G2 » ndz sty 22, 2006 13:58

Paweł Marek pisze:Jest to napewno do zrobienia, ale nie widzę sensu. Siłownik można wymienić, ja swój zregenerowałem sam za pomocą kawałka gumy z dętki od roweru. Z tym że przyczyn takich problemów jak masz może być więcej. Np:
1. źle jest wyregulowane ssanie (obracać trzeba ta pokrywą sprężyny bimetalowej do której dochodzą węże wodne po poluzowaniu jej 3 śróbek. W lewo skracasz działanie ssania, w prawo wydłużasz)
2. źle jest wyregulowane działanie tego siłownika z fotki. Sróba regulacyjna jest schowana w korpusie gaźnika od tyłu. Ma być tak wkręcona żeby szpara między brzegiem górnej przpustnicy a brzegiem gardzieli gaźnika miała 4-5 mm na zimnym pracującym silniku.
Właśnie, przyczyn może być wiele, ale najpierw mógłbym spróbować zrobić coś z siłownikiem...Jeśli możesz to napisz mi w jaki sposób można zregenerować to za pomocą kawałka gumy ??? Idzie to rozebrać w prosty sposób ?? Dzięki z góry



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 270 gości