Strona 1 z 1
Przewody chłodnicze
: ndz cze 27, 2010 16:30
autor: jasiu1990
Czy przewody chłodnicze mogą "puchnąć" pod wpływem temperatury? Czy w układzie chłodzenia powinno być nie duże ciśnienie po odkręceniu zbiorniczka wyrównawczego?
: ndz cze 27, 2010 21:28
autor: fasolisko
Jeżeli przez puchnięcie rozumiesz, że robią się twardsze to tak. Płyn nagrzewa się i rośnie ciśnienie w układzie - to normalka. Przy odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego pod wpływem tego ciśnienia może się wylać płyn chłodniczy a jak będzie trochę schłodzony to usłyszysz takie syknięcie.
: ndz cze 27, 2010 21:57
autor: jasiu1990
Dokładnie o to mi chodziło. Bo od pewnego czasu problemy z głowicą mam. Mechanik źle założył uszczelkę i się poci. Myślałem ze znowu po uszczelce. Uspokoiłeś mnie : D. Czyli mam rozumieć ze przewody robią się twardsze czyli tak naprawdę tak bardzo nie dadzą się ugiąć. Jednak przy temperaturach rzędu 70-80 "C nie są takie nabrzmiałe. A czy korek zbiorniczka wyrównawczego ma być dokręcony do oporu czy poluzowany?
: ndz cze 27, 2010 22:07
autor: fasolisko
Jak rośnie ciśnienie w przewodach to robią się one twardsze. Nie mają być twarde jak kamienie tylko dawać wyraźny odczuwalny opór przy ściskaniu palcami. Nie wiem czy dobrze rozumiem, że przeowody są nabrzmiałe - znaczy się puchną bardziej niż powinny ? Jeżeli są za twarde (nie umiem niestety stwierdzić kiedy są za twarde) oznaczać to może, że ciśnienie w układzie jest za wysokie - tutaj winny może być korek zbiorniczka wyrównawczego, który jest tak zbudowany, że upuszcza ciśnienie gdy rośnie powyżej jakiejś tam wartości. Koszt korka to około 20zł ja wymieniłem profilaktycznie bo stary miał już swoje lata.
Korek wkręcasz do oporu, ale nie na siłę tylko z wyczuciem.
: ndz cze 27, 2010 22:09
autor: jasiu1990
No dokładnie jak kamień nie są tylko porostu ewidentnie dość twarde w porównaniu z niskimi temperaturami płynu chłodniczego.
: ndz cze 27, 2010 22:11
autor: fasolisko
No to normalka. Wyższa temperatura = wyższe ciśnienie
: ndz cze 27, 2010 22:14
autor: jasiu1990
Ale chyba i tak zainwestuje w ten korek. Zawsze bezpieczniej.