PROBLEM ZE ŚWIATŁAMI
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- stevo
- Grupa Pomorze
- Posty: 246
- Rejestracja: czw lip 16, 2009 13:21
- Lokalizacja: Koszalin Słupsk
- Kontakt:
PROBLEM ZE ŚWIATŁAMI
Witam!
Mam problem, ponieważ gdy mam włączone światła mijania wszystko jest ok (świecą oba światła L+P), natomiast po przełączeniu na długie, gaśnie mi prawa strona lamp (dalekosiężne + mijania), a lewa strona świeci tak jak należy.
Czym może być to spowodowane? Czy to coś nie tak przy manetce?
Miał ktoś podobny problem ? Proszę o udzielenie informacji...
Mam problem, ponieważ gdy mam włączone światła mijania wszystko jest ok (świecą oba światła L+P), natomiast po przełączeniu na długie, gaśnie mi prawa strona lamp (dalekosiężne + mijania), a lewa strona świeci tak jak należy.
Czym może być to spowodowane? Czy to coś nie tak przy manetce?
Miał ktoś podobny problem ? Proszę o udzielenie informacji...
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Brak masy w prawej lampie.
Do brązowego przewodu we wtyku żarówki doprowadź Kolego dodatkowy przewód do jakiejś pobliskiej blachy i zobacz.
Gdy się poprawi - do sprawdzenia cała droga brązowego przewodu w wiązce lub wykonanie już "na porządnie" dodatkowej masy na wzór tej próbnej.
Do brązowego przewodu we wtyku żarówki doprowadź Kolego dodatkowy przewód do jakiejś pobliskiej blachy i zobacz.
Gdy się poprawi - do sprawdzenia cała droga brązowego przewodu w wiązce lub wykonanie już "na porządnie" dodatkowej masy na wzór tej próbnej.
Ostatnio zmieniony ndz cze 27, 2010 18:42 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Przy czterech żarówkach w grillu, do tego jedna typu H4 a jeszcze doliczyć kierunkowskaz, to przy braku masy dla tej strony - prąd znajduje "ujście" do tyłu niejako, poprzez włókno drogowe H4 i dalekosięgu oraz częściowo kierunkowskaz leci do skrzynki bezpieczników i wraca na stronę lewą, znów przez oba włókna drogowych do masy. Z uwagi na oporności poszczególnych włókien i prawa Ohma oraz Kirchhoffa - przy braku napięcia na drogowych - mijania świeci. Przy włączeniu drogowych, napięcia się bilansują i prawa strona, ta bez masy nie działa. Połączenia elektryczne reflektorów z równoległych (gdzie wszystko jest proste) zmieniają się w szeregowo-równoległe, bardziej skomplikowane.
Ta sama sytuacja jest w tylnych lampach Golfów, znane wypadki: "lewy migacz mi działa ale przestaje jak nacisnę STOP"
Ta sama sytuacja jest w tylnych lampach Golfów, znane wypadki: "lewy migacz mi działa ale przestaje jak nacisnę STOP"
Ostatnio zmieniony pn cze 28, 2010 11:15 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
No możeZico63b pisze:Przy czterech żarówkach w grillu, do tego jedna typu H4 a jeszcze doliczyć kierunkowskaz, to przy braku masy dla tej strony - prąd znajduje "ujście" do tyłu niejako, poprzez włókno drogowe H4 i dalekosięgu oraz częściowo kierunkowskaz leci do skrzynki bezpieczników i wraca na stronę lewą, znów przez oba włókna drogowych do masy. Z uwagi na oporności poszczególnych włókien i prawa Ohma oraz Kirchhoffa - przy braku napięcia na drogowych - mijania świeci. Przy włączeniu drogowych, napięcia się bilansują i prawa strona, ta bez masy nie działa. Połączenia elektryczne reflektorów z równoległych (gdzie wszystko jest proste) zmieniają się w szeregowo-równoległe, bardziej skomplikowane.
Ta sama sytuacja jest w tylnych lampach Golfów, znane wypadki: "lewy migacz mi działa ale przestaje jak nacisnę STOP"
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: pn lut 01, 2010 18:31
- Lokalizacja: Polska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 208 gości