Strona 1 z 1

Problem z chłodzeniem silnika / płymen chłodzącym.

: ndz cze 27, 2010 10:47
autor: piotrek23rsko
Witam.
Posiadam golfika III z silnikiem 1,6 ABU.
Wlewam do zbiorniczka połowe stanu wody, i po nagrzaniu, przejechaniu paru KM w zbiorniczku pusto, gasze auto i po odkreceniu korka woda idzie do góry do pełna w sumie....
Przewody od wody rbia sie dosc twarde podczas jazdy...

Wskaznik temperatury pokazuje norme waha sei kolo 90stopni.. wiatrak chlodnicy sie załacza normalnie...

Dodam ze na postoju na odkreconym korku co jakis czas pojdzie do góry (ALBO woda, ALBO wyrzuca powietrze, ciezko powiedziec.... ). ale odpowietrzony był chyba dobrze.


Co to moze byc??

: ndz cze 27, 2010 11:07
autor: Steryd126
ja tak miałem i uszczelka głowicy do wymiany była, też ginęła woda i było duże ciśnienie w układzie , nic przyjemnego koszta niemałe . olej był czysty .

: ndz cze 27, 2010 11:25
autor: ..::wilu::..
Też stawiam na uszczelkę pod głowicą .

: ndz cze 27, 2010 11:42
autor: Przemo440
100% uszczelka pod głowicą

: ndz cze 27, 2010 12:00
autor: piotrek23rsko
to mowice ze na pewno ta ucszczelka i nie patrzac juz na nic robic ja?? bo koszty bede, a juz ostatnio troche sie wykosztowałem (skrzynia, poduszki silnika itd itp.) nie moze byc to cos innego, termostat moze?? nie było by jeszcze jakichs innych objawów uszkodzonej uszczelki pod gowicą??


Przy wymianie jeszcze planowanie, wypadało by od razu za 1 robota rozrzad zrobic:/

: ndz cze 27, 2010 15:06
autor: Steryd126
planowanie obowiązkowe , termostat nie

: ndz cze 27, 2010 15:15
autor: piotrek23rsko
Moze dopisze jeszcze taka obserwacje......

Pierwsza sprawa to wyjałem termostat.

Druga: przejechałem prawie 40 km (miasto, trasa) stanałem przewody miekkie, odkreciłem nic nie wyrzuciło, poziom OK, po czym zakreciłem i sprawdziłem znowu za ok 2 km, znowu zaczeło wyrzucac przy odkreceniu... :/

: ndz cze 27, 2010 15:23
autor: Paweł Marek
Nie wiem po co odkręcasz na gorącym silniku. Na razie nie masz żadnych dowodów na dziurawą uszczelkę, nie wykluczam oczywiście. Tylko upewnij mnie - pisząc woda masz na myśli że nalewasz czystą wodę? Normalne że ją wywala jak na gorącym odkręcisz korek, bo po spadku ciśnienia w układzie zaczyna wrzeć

: ndz cze 27, 2010 15:30
autor: piotrek23rsko
Kolego tak to jest woda..... wymieniałem przewody co ida na parownik z tydz do tyłu i nie miałem akurat płynu, a pozniej jak wywaliło to cały czas lałem juz wode.....

Faktycznie moze tak byc, jak przejechalem te 40 km i zobaczyłem to moze nie był taki goracy, a pozniej po 2 km sie zagrzał bo wolno jechałem i wywaliło.....

: ndz cze 27, 2010 15:36
autor: Paweł Marek
piotrek23rsko, No widzisz. W każdym razie jeśli przed wymianą węży wszystko było ok to nie musisz już wymieniać tej uszczelki (jak zwykle przestrzegam - 90 procent uszczelek jest wymienianych niepotrzebnie między innym na skutek takich porad jak w tym temacie). Sprawdź drożność wezyka odpowietrzającego cienkiego od zbiorniczka, jeśli jest drożny łącznie z krócćami to zalewaj płyn nie wodę (każdy płyn wrze nie wczesniej jak 130 stopni). potem jak zalejesz to pojeździj, i dolewaj dopiero wtedy jak silnik po jeździe przestygnie. Może być jeszcze taka przyczyna wywalania płynu że korek od zbiorniczka jest zepsuty

: ndz cze 27, 2010 15:40
autor: piotrek23rsko
Dzięki kolego uspokoiłes mnie troche....
Jutro kupie juz nowy termostat niech strace, zaleje płymen i napisze tu czy pomogło...

A juz zaczynałem liczyc kase na uszczelke :/

: ndz cze 27, 2010 21:24
autor: fasolisko
Sprawdź przy okazji, czy nie masz przytkanego cienkiego wężyka idącego od góry zbiorniczka wyrównawczego.