Strona 1 z 2

wymiana kompresora

: ndz cze 27, 2010 09:28
autor: sylon
Witam podlaczajac moja golfine pod kompa wyskakuja mi bledy
00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
30-00 - Open or Short to B+
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
37-00 - Faulty

Spalanie mam dosc spore miasto ok 12l po trasie przy oszczednej jezdzie ok 8 mam golfa 4 130km silnik ASZ wiele razy pisalem o roznych bledach lecz nie moglem se poradzic z tym problemem chcac nie chcac pojechalem na diagnostyke do salonu VW jesli chodzi o klime do wymiany jest sensor temperatury zewnetrznej i kompresor. Spalanie jest wieksze gdyz podobno w silniku wykazalo im ponad 20 bledow i trza wgrac od nowa mape. Jesli chodzi o mape poradze sobie gdyz znalazlem juz czlowieka co to zrobi. Problem jest w tym czujniku gdzie on sie znajduje? i jak wymienic kompresor wiem ze po wymianie musze jechac odgrzybic i od nowa nabic. Prosze o pomoc jestem w UK wybieram sie do polski samochodem za 3tyg a mam szczeniaka i bez klimy nie bede mogl ruszyc.

[ Dodano: 27 Cze 2010 09:52 ]
I jeszcze jedno pytanko jak spuscic z samochodu wszystkie gazy od klimy freon itp? tu mi wymiane kompresora z nabiciem wycenili na 2000funtow wiec troche duzo;/

: ndz cze 27, 2010 10:26
autor: xander_88
sylon pisze:Problem jest w tym czujniku gdzie on sie znajduje?
Lewa kratka w zderzaku (ta od strony kierowcy) wyciagasz ze zderzaka i za nia/ w niej ;) masz czujnik temp. (dodam jakas fotke jak znajde) ale napewno to o ten czujnik chodzi ? bo jest jeszcze czujnik ( jak masz climatronik - chyba :) ) w kabinie na desce przy podszybiu (ta kratka na środku deski co daje na przednia szybe) tam jest taka czarna "fasolka" jest to chyba czujnik nasłonecznienia (nie pamietam dokladnie) ale pamietam ze jak greg dzialal cos u kogos z klima to wlasnie przez ten czujnik byly problemy.
tu mi wymiane kompresora z nabiciem wycenili na 2000funtow wiec troche duzo;/

W Warszawie, wyciagniecie starej , shamowanie nowej w celu sprawdzenia kondycji , zalozenie nowej nabicie ze sprawdzeniem wszystkiego co sie da odgrzybienie, jakies tam filtry pylkowe itd. full servis ;) 500zl jak nie ma kolejki :lol: jak jest kolejka to 800 :crazy:
pozdro
Obrazek
tu gdzie strzalka powinien siedziec czujnik temp. zewnętrznej ;) wysuwasz do góry i wymieniasz .
pozdro

Re: wymiana kompresora

: ndz cze 27, 2010 10:32
autor: Bronco
sylon pisze:...

[ Dodano: 27 Cze 2010 09:52 ]
I jeszcze jedno pytanko jak spuscic z samochodu wszystkie gazy od klimy freon itp? tu mi wymiane kompresora z nabiciem wycenili na 2000funtow wiec troche duzo;/
:gora: Za tyle w GB można niezłą furkę na przekładkę kupić...
:chytry:

: ndz cze 27, 2010 10:32
autor: sylon
wielkie dzieki tak temperatury zewnetrznej ostatnio zderzak wymienialem po malej stluczce:) i ktos nie zamontowal pewnie pieknie opisane wielkie dzieki

[ Dodano: 27 Cze 2010 10:35 ]
wiem wiem dlatego wole sprobowac to zrobic sam niz w VW:)

: ndz cze 27, 2010 10:38
autor: xander_88
sylon pisze:pewnie pieknie opisane wielkie dzieki
spoko ... odzywaj sie jak nie bedziesz mogl z czym dojść ;) moze cos zaradzimy, bo za
sylon pisze:2000funtow
to lepiej mu wstawić duzy IC, turbo z BRD i program zrobic na 200 ps ;) niz klime naprawic :lol: Jak moge cos zasugerować to jak nie masz kogos kto wgra Ci mape za free/ nieduzy hajs to jak bedziesz w Polsce juz podlec do dobrego tunera zbada auto i mape swoja zrobi ;) napewno fajniejsza ... Bedzie wiecej maocy i napewno nie bedzie palil 12 po miescie :lol:

: ndz cze 27, 2010 18:27
autor: rezystor22
Witam.
Czy jest to możliwe ze jak sprężarka ciężko chodzi to cewka sprzegla pobiera wiecej prądu - może się przepalić cos w obwodzie?
(Mialem uszkodzony przekaznik elektromagnetyczny od załączania cewki sprzęgła, czarne styki-rozsypał sie, w module od sterowania wiatrakami itp).
Teraz jak usterkę usunąłem , klima się załącza i chłodzi. Problem jest gdy sie kompresor załączy słychać głośne klekotanie, które narasta wraz ze wzrostem obrotów silnika..widzę że napinacz 'pracuję'.
Mam pytanie czy jak wyjmę kompresor to da rade tak naciągnąć pasek żeby jeździć bez sprężarki?- (nie wiem ile zajmie mi naprawa) silnik 1.6 AKL. I czy w sprężarce są jakieś uszczelki, które zniszczą się podczas rozbierania jej ? pozdrawiam

: ndz cze 27, 2010 18:40
autor: greg
sylon, a z czego wynika że kompresor? V71 to silniczek od klapki sterującej - jest na forum porada jak to naprawić - co do spuszczania środka chłodniczego - luzujesz śrubkę i ładnie powolutku się ulatnia (możesz robić to w rękawiczkach) bo R134 jest zimny :helm:.
Na twoim miejscu ja bym najpierw założył czujnik temp zewn, potem naprawił V71 potem przyciskami od climatronica skasował błędy i sprawdził czy zadziała klima. Jak nadal nie będzie działać to daj znać

[ Dodano: Nie Cze 27, 2010 6:41 pm ]
rezystor22 pisze:Mam pytanie czy jak wyjmę kompresor to da rade tak naciągnąć pasek żeby jeździć bez sprężarki?
nie

: ndz cze 27, 2010 19:08
autor: sylon
Ja wiem ze blad silniczka klapy nawiewu to nie kompresor dziwi mnie ze w serwisie vw wogole tego nie wypisali tylko sensor i sprezarka silniczek sprawdzalem zero ruchu kompresor udalo mi sie dzis zdobyc lepiej zabrac sie do niego od spodu auta czy od gory?

: ndz cze 27, 2010 20:17
autor: xander_88
sylon pisze:lepiej zabrac sie do niego od spodu auta czy od gory?
od spodu ;) najlepiej kanal albo podnosnik ... i chyba bez sciagnia wezy od ICka sie tez nie obejdzie , a napewno bedzie lepszy dostep ...

: pn cze 28, 2010 11:29
autor: zikr6
Kompresor przed założeniem zalej olejem syntetycznym PAG 100.Musisz sprawdzić w starym ile jest tego oleju(odkręcić srubkę z boku sprężarki klucz 17) i wylać stary olej i mniej więcej tyle samo wlać nowego i dopiero dobić klimę i oczywiście dolać oleju i le maszyna wyciągnęła + 10l ub 15 ml na ubytki.Jeżeli nie zalejesz nowym olejem sprężarki to za pól roku będziesz wymieniał następną tylko że z płukaniem układu a to już koszt w Polsce około 2000 zł.Ideałem byłoby przed założeniem wypłukać cały układ ze starego oleju i do sprężarki dolać 120 - 150 gram bo tyle wchodzi do całego układu klimy

: pn cze 28, 2010 18:50
autor: rezystor22
Olej znajduje sie tylko w sprężarce czy jest w calym ukladzie? A co do sprężarki to przewody, które do niej dochodzą są na uszczelkach czy tylko na 'docisk' ? chodzi mi o to czy jak je odkręcę to czy uda mi się później tak je przykręcić żeby nie było nieszczelności.

: pn cze 28, 2010 20:31
autor: zikr6
Olej znajduje się w całym układzie jest rozprowadzany przez czynnik.W przewodach są oringi.Może się zdarzyć że po odkręceniu może być nieszczelność.Najlepiej wymienić na nowe wymiary:10,8x 1,82 i 14,3x2,4.Muszą to być oringi do klimatyzacji zielone,czerwone lub fioletowe

: wt cze 29, 2010 15:21
autor: rezystor22
Dzięki zikr6, Obecnie mam klime nabitą, pytałem się i odessanie 50zl i ponowne napełnienie tez 50zl +ewentualne koszty w razie ubytkow.. Jak już bede miał pusty układ to zabieram się za wyjecie sprężarki. Mam zamiar wymienić łożysko w sprężarce , sprzęgle i w napinaczu-mam nadzieje ze jest wymienialne. Mam pytanko co do wymiany łożyska w sprezarce- jak już zdejmę sprzęgło, to zeby wydostac łożysko z kompresora nalezy odkręcić jego 'pokrywe' , przepolowic go ? i czy tam też znajdują się jakieś uszczelki ?

: wt cze 29, 2010 18:33
autor: greg
rezystor22 pisze:jak już zdejmę sprzęgło, to zeby wydostac łożysko z kompresora nalezy odkręcić jego 'pokrywe' , przepolowic go ?
jak odkręcisz nakrętkę to całe sprzęgiełko zejdzie z osi - żadnego rozpoławiania kompresora