Strona 1 z 1

nietypowy problem ze sprzęgłem i wariujący prędkościomierz

: ndz cze 27, 2010 00:49
autor: 8marcin5
witam. jestem nowy na forum.posiadam golfa III 1.9 D z 1995r. mam nietypowy problem ze sprzęgłem a mianowicie chodzi o to ze gdy wcisnę pedał sprzęgła spod maski dochodzi dziwny hałas,stukanie(tak jakby jakaś blacha była luzna) gdy puszcze pedał hałas znika. nie mam problemu z wrzucaniem biegów,wszystkie wchodzą dobrze.wymieniłem już łożysko oporowe i nie mam pojęcia co to może być.

drugi problem to wariujący prędkościomierz,działa jak mu się podoba. zaraz po odpaleniu potrafi pokazywać 180-200km/h i za chwile spada do zera i znowu do 200km/h. podczas jazdy to samo,skacze i pokazuje różne prędkości,są takie dni że w ogóle nie działa. pomocy!

: ndz cze 27, 2010 10:45
autor: edzio
wymień impulsator(czujnik prędkości)

: ndz cze 27, 2010 11:08
autor: 8marcin5
ok. dzięki za podpowiedz

: ndz cze 27, 2010 11:14
autor: edzio
zobacz jeszcze z wypiętym radiem ,co się będzie działo,jak masz nie orginalne.

: ndz cze 27, 2010 11:25
autor: Lolo22
Podpinam sie pod temat gdyż mam ten sam problem z predkosciomerzem ale u mnie nawet gdy auto stoi i dodam ostro gazu to prędkosciomierz idzie tak samo ostro jak obrotomierz czy to tez wina impulsatora edzio, ??
mam tez drugi problem mianowicie po odpaleniu silnika sa momenty dni ze odpali i zgasnie po chwili i to ruznie raz zrobi to raz a niekiedy za nic w świecie odpalic nie chce

: ndz cze 27, 2010 11:29
autor: edzio
Lolo w 100% ciężko powiedziec,ale miałem taki przypadek w seacie 1.4,że gdy zaczynał wariowac licznik robiło się jak u ciebie.Odepnij impulsator na próbę i zobacz ,czy będzie poprawa.Jesli będzie to wiesz już,że jest do wymiany.

: ndz cze 27, 2010 11:34
autor: jhosef
CO do sprzęgła, jeśli wymieniłeś łożysko oporowe to pewne do sprzęgła trzeba zajrzeć. Może w tarczy sprężyny się posypały i po wciśnięciu sprzęgła grzechoczą w tarczy.

: ndz cze 27, 2010 11:45
autor: doggie
skoro mowa o "wariującym prędkościomierzu" do wtrącę się między wiersze - chodzi o auto kumpla - Opel Vectra B po lifcie 2.2 DTI - auto wpada w tryb awaryjny i w tym momencie przestaje działać prędkościomierz, jedzie a wskazuje 0 km/h - na diagnostyce w serwisie Boscha powiedzieli że to wina czujnika obrotów wału korbowego, ktoś może to potwierdzić? Ktoś miał podobny rzypadek w diagnozie?

: ndz cze 27, 2010 11:47
autor: edzio
czujnik wału to przestaje działac obrotomierz ,a nie prędkościomierz.

[ Dodano: 27 Cze 2010 11:47 ]
auto jedzie ale kiepsko i kopci .

: ndz cze 27, 2010 11:49
autor: doggie
edzio pisze:czujnik wału to przestaje działac obrotomierz ,a nie prędkościomierz.

[ Dodano: 27 Cze 2010 11:47 ]
auto jedzie ale kiepsko i kopci .
tfuuuu, ja pierdziulę, miało być obrotomierz :kac: dokładnie takie objawy. Dzięki edzio :pub:

: ndz cze 27, 2010 11:54
autor: edzio
jak obrotomierz nie działa, to ten czujnik jesli chodzi o ten typ silnika.Może śmiało wymieniac o ile jego instalacja ok.

: ndz cze 27, 2010 12:23
autor: 8marcin5
dzięki jhosef. na dniach znajomy mechanik zajrzy do skrzyni i zobacze co tam sie dzieje...
jeszcze dodam ze ten hałas od dwóch dni nabrał na mocy i teraz jest bardzo głosny.