Strona 1 z 1

VW III blokują się hamulce

: sob cze 26, 2010 19:08
autor: tbodzio
Witam

Może ktoś z Was pomoże mi w diagnozie i usunięciu usterki.
Jakiś czas temu jadąc poczułem jakbym kapcia złapał.
Okazało się, że trzymają klocki przód.
Co jakiś czas puszczały i na nowo blokowały się.
Po przejechaniu kilkuset metrów nie da się dotknąć tarcz.
Wymieniłem płyn.
Ktoś doradził mi, że może być problem z przewodami elastycznymi- wymieniłem- bez efektu.
Wymieniłem również tarcze i klocki- były już zjechane i to samo.
Prowadnice klocków były czyszczone- wystarczało na przejechanie swobodne 30-40 km i to samo.
Golf wyposażony jest w ABS.
Mechanicy natomiast rozkładają ręce twierdząc, że nie wiedzą co z tym zrobić.
Słyszałem, że problemem może być pompa hamulcowa.
Jak to zdiagnozować?
Pedał hamulca nie rośnie.
ABS działa poprawnie wtedy kiedy trzeba.
Jak myślicie, czy wina może leżeć po stronie pompy, urządzenia rozdzielającego ABS tego obok pompy czy sam nie wiem jeszcze czego ?.

W którymś wątku na forum czytałem, że po odpaleniu samochodu, pedał hamulca powinien delikatnie opaść na dół, u mnie nie opada. Czy jest to prawidłowość?
Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc.

: sob cze 26, 2010 20:15
autor: jhosef
Tłoczek w zacisku może być przypieczony i nie odpuszczać. Rozbierz, wyczyść, nowe gumki. Gdzieś na forum pewnie jest FAQ o regeneracji zacisku.

: sob cze 26, 2010 23:09
autor: PITERKO
tak jak wyzej kolega napisal. zapieczone moze byc. ja u siebie w toledo mam problem z tylnymi zaciskami bo reczny nie odbija bo jest zapieczone w srodku a nie mam czasu tego ruszyc. tylko musisz wszystko dokladnie i starannie zrobic bo bedzie sie lało z zaciskow jak cos spieprzysz

: ndz cze 27, 2010 00:01
autor: Tomek
tbodzio pisze:Czy jest to prawidłowość?
złudzenie choć troche prawdy w tym jest po prostu pedał wciska sie lepiej i łagodniej gdy jest podcisnienie ktore wspomaga hamulce

: ndz cze 27, 2010 11:53
autor: tbodzio
OK, jutro rozbiorę, przeczyszczę tłoczki, prowadnice, wymienię uszczelki.
Zastanawia mnie, dlaczego dwa koła trzymają? przecież nie zawsze powinny oba cylinderki pozostawać na miejscu.
Powinno zdarzać się raz jeden, raz drugi a czasami oba naraz.
Dlatego moje podejrzenie było pompa ew. nie wiem czy ma wpływ rozdzielacz (czy jak to inaczej zwał) ABS-u.

Jeszcze jedno, nie mogę znaleźć na forum sposobu wyjęcia, wymiany gumek na tłoczkach.
Czy może mi ktoś w najprostszym skrócie podać parę punktów ( jak go wyjąć itp) ew. link.

[ Dodano: 04 Lip 2010 17:56 ]
Wymieniłem gumki na tłoczkach, harmonijki uszczelniające - cały zestaw naprawczy.
Niestety, hamulce nadal jak przed- tarcze po przejechaniu kilometra- gorące.
Dzisiaj zrobiłem 400 km, chwilami w czasie jazdy hamulce puszczały i nagle jazda należała do przyjemności.
Myślę, że została do wymiany pompa.
Moje pytanie:
Czy pompę odkręca się tylko od serwa (pomijając przewody) ?
Czy pompę naprawia się wymieniając uszczelniacze itp?
Czy opłaca się kupić (chodzi mi o ryzyko złej) używaną?
Jak wspominałem, u mnie jest układ z ABS-em, czy może szwankuje układ ABS ? - wtedy kiedy trzeba, ABS zachowuje się normalnie, ale patrząc po przewodach, od cylinderków jest najpierw układ do ABS i dopiero pompa.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc.