Strona 1 z 2

Golf II 1.3 wielopunkt bardzo nierówno pracuje

: sob cze 26, 2010 14:08
autor: marko125-90
Witam! Zwracam się do Was bo już się załamuję :(
Objawy: Po odpaleniu autko równiutko pracuje, po chwili(zależnie 30sekund-minuta) silnik zaczyna szarpać, potrafi zgasnąć, po dodaniu gazu raz potrafi wrócić na obroty(najczęściej tak jest) a czasami dalej szarpie... Podczas jazdy auto dobrze i równo się zbiera, nie szarpie... Ostatnio jednak objawy się pogorszyły i już nawet po puszczeniu gazu przy ok. 20km/h potrafi zgasnąć.

Samochód zapala na dotyk, nie ma problemy po dłuższym postoju.

Teraz co było robione przy autku:
- wymieniony rozrząd
- wymienione filtry powietrza, paliwa
- wymieniona pompa zewnętrzna paliwa
- założone nowe przewody WN
- nowe świece(zakładane 2kompletny NGK I Champion)
- wymieniony niebieski czujnik temperatury
- założony inny oryginalny przepływomierz(teoretycznie sprawny, sprzedawca udzielił gwarancji)

Nie mam już pojęcia co to może być. W poniedziałek chcemy jeszcze spróbować założyć inną sprawną przepustnice...

Proszę o szybką pomoc

Zapomniałem dodać. Ciśnienie mierzone na cylindrach. Wynosi 12-12,5bar

: sob cze 26, 2010 19:11
autor: ..::wilu::..
Moim zdaniem dobre czyszczenie przepustnicy i wszystko powinno wrócić do normy.

Re: Golf II 1.3 wielopunkt bardzo nierówno pracuje

: sob cze 26, 2010 22:18
autor: damian_piaski
marko125-90 pisze:Witam! Zwracam się do Was bo już się załamuję :(
Objawy: Po odpaleniu autko równiutko pracuje, po chwili(zależnie 30sekund-minuta) silnik zaczyna szarpać, potrafi zgasnąć, po dodaniu gazu raz potrafi wrócić na obroty(najczęściej tak jest) a czasami dalej szarpie... Podczas jazdy auto dobrze i równo się zbiera, nie szarpie... Ostatnio jednak objawy się pogorszyły i już nawet po puszczeniu gazu przy ok. 20km/h potrafi zgasnąć.

Samochód zapala na dotyk, nie ma problemy po dłuższym postoju.

Teraz co było robione przy autku:
- wymieniony rozrząd
- wymienione filtry powietrza, paliwa
- wymieniona pompa zewnętrzna paliwa
- założone nowe przewody WN
- nowe świece(zakładane 2kompletny NGK I Champion)
- wymieniony niebieski czujnik temperatury
- założony inny oryginalny przepływomierz(teoretycznie sprawny, sprzedawca udzielił gwarancji)

Nie mam już pojęcia co to może być. W poniedziałek chcemy jeszcze spróbować założyć inną sprawną przepustnice...

Proszę o szybką pomoc

Zapomniałem dodać. Ciśnienie mierzone na cylindrach. Wynosi 12-12,5bar
sprawdź szczelnośc dolotu (odma oraz jej węze do samego bloku silnika)
poszukaj na temat zaworu dodatkowego powietrza oraz warto sprawdzic pompy paliwa oby dwie

: sob cze 26, 2010 22:42
autor: genLODOWAmk2
a regulator cisnienia jest sprawny ?

: sob cze 26, 2010 22:52
autor: Paweł Marek
marko125-90, a próbowałeś zwyczajnie wyregulować skład mieszanki śrubą na przepływomierzy, i obroty śrubą przy wtrysku? Przepustnicę sprawdź nie kupuj od razu, ma nie mieć luzów na osi i ma mieć sprawne styczniki biegu jałowego i szerokiego otwarcia

: ndz cze 27, 2010 00:01
autor: Damian3942
marko125-90, benzyna czy benzyna z LPG?

: ndz cze 27, 2010 11:59
autor: marko125-90
Okej. Spróbujemy wyczyścić przepustnice.
Jak sprawdzić drugą pompę paliwa? Tą wewnętrzną.
I o jaką śrubę chodzi na przepływomierzu, i koło wtrysku?
Auto bez gazu.

A co do kupowania przepustnicy to nie :) Założymy zobaczyć tylko czy coś się zmieni. Potem będziemy myśleć czy da się coś zrobić ze starą :)

: ndz cze 27, 2010 12:04
autor: edzio
Jak jesteś pewien na przepływkę to szukaj nieszczelności na dolocie,w tych silnikach to standard.

: ndz cze 27, 2010 14:49
autor: marko125-90
Teraz zagadka. Wsiadam w samochód. Jade w malutką trasę ok. 60km. Stałem na paru skrzyżowaniach, autko nie przerywa... Wróciłem do domu, nie przerywa. Padał deszcz.

Wczoraj 50km trasy. Autko co chwile zdychało. Pogoda była w miarę ładna.

I o jaką śrubę chodzi na przepływomierzu, i koło wtrysku?

: ndz cze 27, 2010 22:28
autor: damian_piaski
Obrazek (fot. z vwGolf.pl FORUM)
tu masz śrubki o których pisał Paweł Marek.


napisz kolego czy sprawdziłeś dolot, to jest istotne bo jakakolwiek nieszczelnośc bedzie przekłamywac sygnał idący z przeplywki do sterownika.

: pn cze 28, 2010 19:24
autor: marko125-90
nieszczelności nie widzę. co do tej śruby to ona reguluje obroty silnika, tak czy co?

Póki co auto chodzi jak nowy więc nie szukam niczego złego ;) Jak zacznie dalej szwankować to będę myślał nad tą śrubą. Dzięki za rady. Jakby problemy wróciły to się do Was odezwę

: pn cze 28, 2010 21:24
autor: Paweł Marek
absolutnie nic nie kręć skoro ma przebłyski że chodzi dobrze, przyczyna jest inna niż regulacja, może coś z układem zapłonowym, mimo że na deszczu ok.

: pn cze 28, 2010 21:39
autor: marko125-90
Dzisiaj śliczna pogoda. I auto chodzi jak złoto. Hmm

: pn cze 28, 2010 22:06
autor: Paweł Marek
No to pewnie za mało jeździsz i auto się zastało.
A poważnie to ciężko bedzie dojść co było póki się awaria nie powtórzy