Strona 1 z 2

Uruchamianie silnika i radio

: czw cze 24, 2010 18:23
autor: Rogo
Witam,
zamontowalem w golfie jakis czas temu nowe radio,
nie zapamietywalo stacji i gdzies wyczytalem aby podlaczyc
plus staly zamiast ze stacyjki, tak zrobiłem:

Obrazek

Golfo stał dwa dni bez jezdzenia, a dzisiaj zero kręcenia.
To przez radio? Jak to dobrze podłaczyć?

: czw cze 24, 2010 18:59
autor: brateq
W kostce oryginalnej volkswagen-owskiej masz stały plus, masę, plus po stacyjce i o ile mnie pamięć nie myli jest jeszcze jeden kabel 5V bodajże, i ten wykorzystaj do podtrzymania pamięci musisz sprawdzić miernikiem. Dawno temu zakładałem i już nie pamiętam, swoją drogą nie miałeś wcześniej problemów z odpalaniem?

Czerwony kabel z radia to oczywiście plus, żółty podtrzymanie.

Widzę tam też sporo kabelków uciętych które warto by było zaizolować tak na wszelki wypadek. Może akumulator kończy już żywot. Ile czasu go masz?

: czw cze 24, 2010 19:03
autor: Zico63b
Tu na odległość nie wiele można powiedzieć, najlepszym wyjściem jest włączanie amperomierza między jeden a potem drugi bezpiecznik widoczny na fotce. To w celu sprawdzenia czy radio (ten akurat egzemplarz) nie jest uszkodzone i nie pobiera za dużo prądu w stanie czuwania.
Inną sprawą jest to, że pewna seria radyjek z Biedronki (na płytę i USB) potrafi wykończyć akumulator w tydzień, ale jednak nie w dwa dni - to byłby rekord.
Tak czy owak - zmierzyć, potem jeszcze zmierzyć na klemach bez radia, bo może coś innego w aucie podbiera prąd...

: czw cze 24, 2010 19:07
autor: Rogo
radio to sony gt24,
przed wlozeniem go tez stal 2 dni ale odpalal normalnie.

: czw cze 24, 2010 19:08
autor: Zico63b
brateq pisze:i o ile mnie pamięć nie myli jest jeszcze jeden kabel 5V bodajże, i ten wykorzystaj do podtrzymania pamięci musisz sprawdzić miernikiem. Dawno temu zakładałem i już nie pamiętam
Fakt, bo nie ma takiej opcji...
Jest oryginalnie czerwono-biały przewód stały plus i brązowo-czerwony sterowanie kluczykiem (nie zasilanie!)
Tylko te można wykorzystywać na podawanie napięcia do radia - tamten to sygnał szybkości, nie w każdym samochodzie spotykany - nie wolno go używać do niczego innego niż jest przeznaczony.

: czw cze 24, 2010 19:13
autor: Rogo
dzieki chlopaki za pomoc, ale serio nie mam bladego pojecia
o tych wszystkich kabelkach i chyba bede musial kogos poprosic
o pomoc zeby mi to po ludzku podlaczyl.

[ Dodano: 24 Cze 2010 19:18 ]
A i jeszcze jedna sprawa, bo to nie jest tak ze radio wsadzilem 2 dni temu,
wsadziłem je okolo 10 dni temu, i dwa razy rano troche sie zakrztusił przy kreceniu po wlozeniu radia, a wczesniej nic a nic.

: czw cze 24, 2010 19:20
autor: Zico63b
A ma Kolega w domu jakiś miernik?

: czw cze 24, 2010 19:28
autor: Rogo
Jestem na studiach, do tego jutro ostatni egzamin, wiec
juz prawie ubran nie mam tutaj :helm:

: czw cze 24, 2010 19:38
autor: Zico63b
To jeszcze odpalić parę razy od kolegów pod akademikiem, radio na razie nie podłączać, a będzie Kolega w domu - pomyślimy :pub:

: czw cze 24, 2010 19:42
autor: Rogo
Szukam na razie prostownika.
A powiedz mi, bo radio na razie wyjąłem.
Jak naładuje AKU, to jaka powinna byc wartosc jak bym zmierzyl?
I co dokladnie mam zmierzyc (gdzie przylozyc) jak blondynce prosze :pub:

: czw cze 24, 2010 19:56
autor: Zico63b
Tak należy to wykonać, zakres pomiarowy najpierw 10A i dawać kolejno mniejsze zakresy aż do poprawnego odczytu. Warość optymalna to ok 0,02A÷0,03A
Obrazek

Dodam że do próby muszą być wyłączone wszystkie urządzenia, które normalnie możemy nie używać: czyli światło w kabinie, nawigacja czy CB radio. Chodzi o to by mierzyć rzeczywisty upływ prądu w spoczynku. I zakres miernika ma być na Pomiar prądu (A), nie na pomiar napięcia. Piszę o tym bo miernikiem zwykle mierzy się wolty i zapmina czasem o zmianie na ampery :grin:
P.S.: dzięki za punkcik :pub: !

: czw cze 24, 2010 20:15
autor: Rogo
Pomierze, pomierze, ale podejrzewam ze to przez to radio, bo gdzies juz czytalem,
jak ktos pisal ze po podlaczeniu pod staly plus radio rozladowalo mu AKU.

I dodatkowo przed zamontowaniem radia nie bylo nic na rzeczy :)


:pub: ja tez dzieki

: czw cze 24, 2010 20:21
autor: brateq
Tylko te można wykorzystywać na podawanie napięcia do radia - tamten to sygnał szybkości, nie w każdym samochodzie spotykany - nie wolno go używać do niczego innego niż jest przeznaczony.
Od czego jest ten sygnał prędkości? Aż chyba zejdę na dół i pomiar ;P ale nie dam sobie ręki uciąć bo jakiś rok temu podpinałem.

: czw cze 24, 2010 20:34
autor: Zico63b
Jest to podany z licznika sygnał do regulowania siły głosu radia w zależności od prędkości pojazdu (tylko w niektórych lepszych i późniejszych Golfach).
Więcej o sprawie pod hasłami "sygnał GAL" na forach samochodowych a w szczególności CAR-AUDIO.