Strona 1 z 2

brak kontrolki ładowania

: śr cze 23, 2010 21:10
autor: Waqa
Witam wszystkich.
Przeszukałem cale forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na kilka pytań związanych z kontrolką ładowania.
Może zacznę od początku. Mianowicie nie świeci mi się kontrolka ładowania po przekręceniu kluczyka oczywiście :jezor: W sumie to nigdy jeszcze jej nie widziałem palącej się, bo problem mam od samego kupna autka. Moja diagnoza to przepalona żaróweczka w liczniku. aha dodam ze nie mam najmniejszych problemow z elektryka typu rozładowujący się aku itp...
I teraz kilka pytań
1. jak to jest z tą wymianą żarówki?? obejrzałem kilka liczników od tylu i nie widzę żeby było to proste? Czyżby były to jakieś diody LED lutowane to płytki drukowanej :panna:
2. Czy przy zakładaniu zegarów jest potrzebna adaptacja? i jak się będzie miała sprawa z immo?

dzieki za pomoc :pub:

: śr cze 23, 2010 21:16
autor: Przemo440
Waqa pisze:Czyżby były to jakieś diody LED lutowane to płytki drukowanej
dokładnie to są ledy
Waqa pisze:Czy przy zakładaniu zegarów jest potrzebna adaptacja? i jak się będzie miała sprawa z immo?
jeżeli kupisz inny licznik to tylko immo trzeba wczytać ze starych zegarów

: śr cze 23, 2010 21:22
autor: Waqa
jeżeli kupisz inny licznik to tylko immo trzeba wczytać ze starych zegarów
to moich zegarów nie da się już reanimować?

: śr cze 23, 2010 21:32
autor: Przemo440
Waqa pisze:to moich zegarów nie da się już reanimować?
można próbować przelutować led ale to nie taka prosta sprawa

: śr cze 23, 2010 21:55
autor: Qto
to moich zegarów nie da się już reanimować?
na pewno się da, jeżeli masz zdolności manualne to rozbierz licznik i przelutuj diodę i po problemie...

: śr cze 23, 2010 22:46
autor: psilos1
Jestes pewien ze to spalony led,robiles test licznika ?

: czw cze 24, 2010 13:20
autor: Waqa
nie, jeszcze nie robiłem testu. zaraz zejdę do autka i się podepnę. zobaczymy co z tego wyjdzie.

: czw cze 24, 2010 13:28
autor: gregoryb1
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=2895
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270750
tutaj masz pomocne tematy jesli juz zdecydujesz sie samemu lutowac

: czw cze 24, 2010 14:35
autor: Waqa
hmm.. dziwna sprawa z tym testem. Robiłem go w dwóch programach (VAG, VWTOOL) i efekt ten sam. to znaczy wskazówki ładnie idą do końca skali a przy powrocie zatrzymuja sie w połowie i tak sobie stoją :crazy:
co o tym myślicie??
gregoryb1,
chyba trzeba bedzie oddac budziki do jakiegos magika, bo po zdjeciach widze ze to mnie jednak przerasta

: czw cze 24, 2010 14:58
autor: Przemo440
Waqa pisze:co o tym myślicie??
tak ma być jest wszystko ok, testem nie sprawdzisz kontrolek

: czw cze 24, 2010 15:07
autor: Waqa
dobra zamykam temat dzieki wszystkim. punkt przyznane :grin:

[ Dodano: 24 Cze 2010 15:09 ]
Przemo440, aha a nie znasz kogos kto by zczytal immo z budzikow w lubuskim?

: czw cze 24, 2010 16:44
autor: Przemo440
Waqa znam ale dużo sobie liczą

: czw cze 24, 2010 18:12
autor: robidid311
..miałem podobny przypadek a więc nie dawało mi spokoju,badałem zagary i alternator i wszystko wskazywało ze jest ok,oczywiscie nadmienie ze z ładowaniem było jak najbardziej wszystko "gitarowo".No i co się okazało,przewod w komorze silnika nawalił.Sprawdz wiązke łączącą skaładającej się z dwoch przewodow"wiązka..alternator-kostka pin w okolicach skrzyni.U mnie własnie był wrwany przewodzik przy kostce tej na skrzyni biegow.Oczywiscie najlepiej wyczepic wiązke i "przedzwonic" zwykłym miernikiem. :grin: Wydaje mi się ze raczej nie szukaj winy przy wskaznikach poniewaz sama dioda swiecąca(czyli kontrolka)jest wiecznym połprzewodnikiem-pozdrawiam

: czw cze 24, 2010 21:13
autor: Waqa
robidid311
jestes wielki. z ciekawości sprawdziłem to co napisałeś i co się okazało- ze na kostce przy skrzyni faktycznie jest urwany przewód koloru czarnego. a wiązka leci do alternatora w którym czarny przewód ma swój początek. zaraz idę do pracy ale jutro wszystko dokładnie sprawdzę i na pewno napisze o rezultatach :grin: :grin: