Jak ustawić kąt pochylenia koła?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jak ustawić kąt pochylenia koła?
Wyjmowałem zwrotnicę do wymiany łożyska z lewej strony i teraz ściąga mnie w lewo. Chyba mam źle pochylone koło, choć tego nie widać. Da się to jakoś samemu ustawić?
Ostatnio zmieniony śr cze 23, 2010 08:31 przez lwlw, łącznie zmieniany 1 raz.
- FURMAN TDI
- Użytkownik
- Posty: 457
- Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
- Lokalizacja: zachód
na mój przykład wymieniali mi w "WARSZTACIE" tylną tuleje wahacza bo wiadomo-prasa- koszt 30zł ale zamiast odkręcić swożeć drążka odręcili te trzy jego śruby bo lżej dla nich a co w następstwie - koszt ustawienia zbieżności-40zł nic aby zastrzelić. Morał; trudno powiedzieć co sie lepiej opłaca...może wystarczy sie na tym znaćlwlw pisze:To sporo kosztuje ta geometria... Nie opłaca się w takim razie samemu łożyska wymieniać. Ale poważnie nie da się choćby mniej więcej ustawić? Kiedyś jeden gość jak robił mi drugie łożysko to jakoś dał radę. Jeśli ciągnie mnie w lewo to w która stronę powinienem zmieniać pochylenie?
lwlw, następnym razem pokombinuj i wymień łożyslo bez demontowania kolumny. Da się
Pojedź na ustawienie tylko kąta może ci policzy taniej. Teoretycznie powinno się dać, jeśli drążęk tylko zdjąłeś i założyłeś bez kręcenia.
Pojedź na ustawienie tylko kąta może ci policzy taniej. Teoretycznie powinno się dać, jeśli drążęk tylko zdjąłeś i założyłeś bez kręcenia.
nacieli cie na te 4 dychy.Jakoś mi sie nie wydaje że "lżej" było im wyciągać sworzeń z wachacza niż ze zwrotnicyFURMAN TDI pisze:i te trzy jego śruby bo lżej dla nich a co w następstwie - koszt ustawienia zbieżności-40zł nic aby zastrzelić.
Ostatnio zmieniony śr cze 23, 2010 12:59 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
- FURMAN TDI
- Użytkownik
- Posty: 457
- Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
- Lokalizacja: zachód
Jestem w pełni świadomy tego ale już wiecej na mnie nie zarobią! a powiem wam, że jak czytam to forum to co wizyta w warsztacie MOJA to sami naciągacze a miałem ich cztery i zero profesjonalizmu...niestety nie ma w mojej okolicy konkretnego warsztatu.mate64 pisze:nacieli cie na te 4 dychy.Jakoś mi sie nie wydaje że "lżej" było im wyciągać sworzeń z wachacza niż ze zwrotnicy
Jak? Chodzi o wyjęcie całej kolumny? Czy to prostsze by było?mate64 pisze:lwlw, następnym razem pokombinuj i wymień łożyslo bez demontowania kolumny. Da się
O, to jest jakaś opcja Choć jak już pojadę to przydałoby sie i zbieżność ustawić, bo choć koła mam prosto i gum nie tnie to kierownica jest nieco przekręcona... Co wchodzi w skład ustawiania geometrii? jak z nimi gadać?mate64 pisze:Pojedź na ustawienie tylko kąta może ci policzy taniej.
No właśnie taki miałem zamiar, tylko trochę nie wyszło Ale przecież drążka ani końcówki nie przekręciłem, jedyne co to kąt pochylenia się mógł zmienić i pewnie się zmienił. Tylko czemu tak ściąga jakby zbieżność była źle? Poza tym przypuszczam, że gdyby kąty były minimalnie złe to chyba nic by sie nie działo. Tak jak pisałem kiedyś miałem tak "na oko" robione, zrobiłem prawie 100 tys. od tamtej pory i wszystko ok.mate64 pisze:Teoretycznie powinno się dać, jeśli drążęk tylko zdjąłeś i założyłeś bez kręcenia.
FURMAN TDI pisze:zamiast odkręcić swożeć drążka odręcili te trzy jego śruby bo lżej dla nich a co w następstwie - koszt ustawienia zbieżności-40zł nic aby zastrzelić.
No właśnie o to chodzi, że ja też nie mam zaufanego warsztatu, a w dodatku zdarza się, że jak przyjdą PRAKTYKANCI ustawiać zbieżność czy geometrię to ja dziękuję... I dlatego co się da staram się robić sam czy z pomocą znajomych.FURMAN TDI pisze:co wizyta w warsztacie MOJA to sami naciągacze a miałem ich cztery i zero profesjonalizmu...niestety nie ma w mojej okolicy konkretnego warsztatu.
Ostatnio zmieniony śr cze 23, 2010 14:14 przez lwlw, łącznie zmieniany 2 razy.
roboty praktycznie tyle samo bo i tak miałeś porozpinane wszystko a jakbyś wyciągnął razem z kolumną mcpersona to nie padłą by ci zbieżność. A zmieniła sie dlatego że zmienił się ką pochylenia koła i teraz zależy czy masz łebskiego mechanika który będzie chiał zrobić sam kąt czy będzie grzebał całość.lwlw pisze: Jak? Chodzi o wyjęcie całej kolumny? Czy to prostsze by było?
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 101 gości