Strona 1 z 1

Zestaw naprawczy zawieszenia mk2

: wt cze 22, 2010 00:22
autor: jedras0102
Witam!
Przymierzam się do wymiany zawieszenia z przodu w swoim golfie II i znalazłem na allegro taki zestaw:
http://moto.allegro.pl/item1077996145_t ... ml#gallery

chciałbym się dowiedzieć czy opłaca się to kupić ponieważ nie mam zamiaru za dwa miesiące wymieniać ponownie tego samego..

Mam jeszcze takie pytanie bo mam straszny luz na magłownicy i czy warto kupować zamiennik np taki jak w tej aukcji:
http://moto.allegro.pl/item1059221857_p ... ml#gallery

: wt cze 22, 2010 00:31
autor: pczerniej
Febi i Corteco to średnia firma tragedii na nich nie ma , a Topran to shit jakich mało nie polecam ...

: wt cze 22, 2010 00:35
autor: jedras0102
Czyli odnośnie magłownicy to szukać jakiejś lepszej firmy?

: wt cze 22, 2010 02:23
autor: numb7
Od kiedy Febi/Bilstein to średnia firma? Ja zawsze słyszałem opinie, że to jedna z najlepszych... Co do zestawu to niedawno kupiłem dokładnie ten sam i powiem, że zawiera wszystkie potrzebne rzeczy. Kup jeszcze amorki Bilsteina http://moto.allegro.pl/item1073845249_a ... stein.html
i najlepiej sprzezyny Lesjofors :) w ten sposób podwoisz wartość auta :)

: wt cze 22, 2010 09:06
autor: jedras0102
Dzięki wielkie za pomoc a z tą magłownicą to co moge zdziałać? :chytry:

: wt cze 22, 2010 09:51
autor: marcinek84
A próbował kolega wyregulować luz na maglownicy? Bo jak nie chodziła na sucho to powinno dać się ją odratować. Maglownice lepiej poszukaj używanej oryginalnej wyczyść i daj nowy smar za niecałe 35zł (oryginalny do maglownicy w ASO) i będzie o niebo lepiej. Bo ja kupiłem nową za 200zł i okazało się że zębatka co wychodzi na kolumnę kierowniczą a ma luz znaczy się zęby są mniejsze i nie da się ścisnąć tak aby nie było luzu :grrr: starą wyczyściłem ile mogłem dałem nowy smar i mała regulacja i jest jak nowa :bigok:

: wt cze 22, 2010 23:09
autor: jedras0102
co do regulacji to wydaje mi się, że nie da się już (chociaż kto wie - nie jestem mechanikiem :grin: ) ponieważ luz jest na prawdę ogromny.. na ulicy czasem ciężko utrzymać się by jechać prosto... także wolałbym i tak wymienić. Myślałem o tym by kupić używkę jednak słyszałem i kilka osób pisało już na forum, że Ciężko znaleźć w dobrym stanie.

: śr cze 23, 2010 12:32
autor: marcinek84
Jak byłem na szrocie to mieli chyba ze 3szt po 100zł, ale jak chciałem kupić wałek z przegubami między maglownicą a kolumną kierowniczą na 40 zębów to już było ciężko 1 znalazłem 50km od domu. Bo były na 18 zębów, co warto sprawdzić.
Ale jak sie patrze na tą nową to masakra, śruba regulacji luzu jak włożyłem ampula to zaczyna się obracać w miejscu, wałek z zębami nie szlifowany że widać ślady po tokarce i nie utwardzony termicznie jak oryginał.
Na fotce od prawej jest śruba regulacji luzu Obrazek

: śr cze 23, 2010 22:54
autor: jedras0102
W takim razie jak będe rozbierać zawieszenie by wymienić wszystkie gumy itp to spróbuje wyregulować ten luz. jak nie pomoże regulacja to wtedy będe szukać używki. A tak przy okazji to da się jakoś sprawdzić bez rozbierania układu kierowniczego na ile zębów mam magłownicę? Mam na myśli czy np. można rozpoznać przez rocznik?

: czw cze 24, 2010 12:34
autor: marcinek84
Można zdjąć gumę która zasłania na maglownicy odkręcić śrubę wyjąc ja i trochę zdjąć z maglownicy w kanale z lampka da rade dobrze, ja to robiłem bez kanału :) co jest niewygodne. Będzie kolega widział czy jest dużo drobnych (40 zębów) czy większe a rzadziej (18 zębów) Przez rocznik to trzeba tez numer nadwozia bo chyba przez rok się zmieniało coś 89/90 czy do 91 nawet jak szukałem w ETCE i tam są konkretne numery.

: czw cze 24, 2010 13:08
autor: grandi
Zdejmij plastikową oslone pod kierownica , jest tam śruba imbusowa czesto jest tak ze sie luzuje i masz luz na kierownicy , wystarczy tylko dokrecic i bedzie git

: czw cze 24, 2010 13:23
autor: pilotozyrysa
wg. mnie w zamienniku jedyną sensowną alternatywą będzie LEMFÖRDER. Dużo części produkują na pierwszy montaż do VW. Jednak cena jest znacznie wyższa - za jakość trzeba płacić! Więc jak nie chcesz bubla to poszukaj LEMFÖRDER. Co do Febi to tak naprawdę to samo co cała reszta chińskich zamienników.

: czw cze 24, 2010 13:39
autor: grandi
LEMFÖRDER jest robiony na tej samej linni prosukcyjnej co febi morał??????