Zestaw naprawczy zawieszenia mk2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jedras0102
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: śr sty 23, 2008 20:51
Lokalizacja: Kraków

Zestaw naprawczy zawieszenia mk2

Post autor: jedras0102 » wt cze 22, 2010 00:22

Witam!
Przymierzam się do wymiany zawieszenia z przodu w swoim golfie II i znalazłem na allegro taki zestaw:
http://moto.allegro.pl/item1077996145_t ... ml#gallery

chciałbym się dowiedzieć czy opłaca się to kupić ponieważ nie mam zamiaru za dwa miesiące wymieniać ponownie tego samego..

Mam jeszcze takie pytanie bo mam straszny luz na magłownicy i czy warto kupować zamiennik np taki jak w tej aukcji:
http://moto.allegro.pl/item1059221857_p ... ml#gallery



Awatar użytkownika
pczerniej
Forum Master
Forum Master
Posty: 1928
Rejestracja: śr sty 31, 2007 15:16
Lokalizacja: nord-vag
Kontakt:

Post autor: pczerniej » wt cze 22, 2010 00:31

Febi i Corteco to średnia firma tragedii na nich nie ma , a Topran to shit jakich mało nie polecam ...
Ostatnio zmieniony wt cze 22, 2010 00:32 przez pczerniej, łącznie zmieniany 1 raz.


Capo di tutti capi
Nord-vag.pl
MK1 1.8 20vT

Awatar użytkownika
jedras0102
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: śr sty 23, 2008 20:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jedras0102 » wt cze 22, 2010 00:35

Czyli odnośnie magłownicy to szukać jakiejś lepszej firmy?



Awatar użytkownika
numb7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: sob sie 25, 2007 07:35
Lokalizacja: Nowe Miasto
Kontakt:

Post autor: numb7 » wt cze 22, 2010 02:23

Od kiedy Febi/Bilstein to średnia firma? Ja zawsze słyszałem opinie, że to jedna z najlepszych... Co do zestawu to niedawno kupiłem dokładnie ten sam i powiem, że zawiera wszystkie potrzebne rzeczy. Kup jeszcze amorki Bilsteina http://moto.allegro.pl/item1073845249_a ... stein.html
i najlepiej sprzezyny Lesjofors :) w ten sposób podwoisz wartość auta :)



Awatar użytkownika
jedras0102
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: śr sty 23, 2008 20:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jedras0102 » wt cze 22, 2010 09:06

Dzięki wielkie za pomoc a z tą magłownicą to co moge zdziałać? :chytry:



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Post autor: marcinek84 » wt cze 22, 2010 09:51

A próbował kolega wyregulować luz na maglownicy? Bo jak nie chodziła na sucho to powinno dać się ją odratować. Maglownice lepiej poszukaj używanej oryginalnej wyczyść i daj nowy smar za niecałe 35zł (oryginalny do maglownicy w ASO) i będzie o niebo lepiej. Bo ja kupiłem nową za 200zł i okazało się że zębatka co wychodzi na kolumnę kierowniczą a ma luz znaczy się zęby są mniejsze i nie da się ścisnąć tak aby nie było luzu :grrr: starą wyczyściłem ile mogłem dałem nowy smar i mała regulacja i jest jak nowa :bigok:


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
jedras0102
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: śr sty 23, 2008 20:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jedras0102 » wt cze 22, 2010 23:09

co do regulacji to wydaje mi się, że nie da się już (chociaż kto wie - nie jestem mechanikiem :grin: ) ponieważ luz jest na prawdę ogromny.. na ulicy czasem ciężko utrzymać się by jechać prosto... także wolałbym i tak wymienić. Myślałem o tym by kupić używkę jednak słyszałem i kilka osób pisało już na forum, że Ciężko znaleźć w dobrym stanie.



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Post autor: marcinek84 » śr cze 23, 2010 12:32

Jak byłem na szrocie to mieli chyba ze 3szt po 100zł, ale jak chciałem kupić wałek z przegubami między maglownicą a kolumną kierowniczą na 40 zębów to już było ciężko 1 znalazłem 50km od domu. Bo były na 18 zębów, co warto sprawdzić.
Ale jak sie patrze na tą nową to masakra, śruba regulacji luzu jak włożyłem ampula to zaczyna się obracać w miejscu, wałek z zębami nie szlifowany że widać ślady po tokarce i nie utwardzony termicznie jak oryginał.
Na fotce od prawej jest śruba regulacji luzu Obrazek


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
jedras0102
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: śr sty 23, 2008 20:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jedras0102 » śr cze 23, 2010 22:54

W takim razie jak będe rozbierać zawieszenie by wymienić wszystkie gumy itp to spróbuje wyregulować ten luz. jak nie pomoże regulacja to wtedy będe szukać używki. A tak przy okazji to da się jakoś sprawdzić bez rozbierania układu kierowniczego na ile zębów mam magłownicę? Mam na myśli czy np. można rozpoznać przez rocznik?



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Post autor: marcinek84 » czw cze 24, 2010 12:34

Można zdjąć gumę która zasłania na maglownicy odkręcić śrubę wyjąc ja i trochę zdjąć z maglownicy w kanale z lampka da rade dobrze, ja to robiłem bez kanału :) co jest niewygodne. Będzie kolega widział czy jest dużo drobnych (40 zębów) czy większe a rzadziej (18 zębów) Przez rocznik to trzeba tez numer nadwozia bo chyba przez rok się zmieniało coś 89/90 czy do 91 nawet jak szukałem w ETCE i tam są konkretne numery.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw cze 24, 2010 13:08

Zdejmij plastikową oslone pod kierownica , jest tam śruba imbusowa czesto jest tak ze sie luzuje i masz luz na kierownicy , wystarczy tylko dokrecic i bedzie git


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
pilotozyrysa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 09:02
Lokalizacja: ZoRy

Post autor: pilotozyrysa » czw cze 24, 2010 13:23

wg. mnie w zamienniku jedyną sensowną alternatywą będzie LEMFÖRDER. Dużo części produkują na pierwszy montaż do VW. Jednak cena jest znacznie wyższa - za jakość trzeba płacić! Więc jak nie chcesz bubla to poszukaj LEMFÖRDER. Co do Febi to tak naprawdę to samo co cała reszta chińskich zamienników.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw cze 24, 2010 13:39

LEMFÖRDER jest robiony na tej samej linni prosukcyjnej co febi morał??????


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 138 gości