Strona 1 z 2
Drgania przy hamowaniu
: pn cze 21, 2010 21:49
autor: CBserwis
Mam pewien probem w golfie 4 kombi TDI. Podczas hamowania mam mocne drgania kierownicy, bardzo jest to irytujące. Przy wolnej jeździe nie tyle, ale z większej prędkości hamowanie jest masakryczne, kiera lata a przodem trzepie. Dodam że przednie zawieszenie jest po remoncie, tarcze hamulcowe nówki i klocki też. Proszę o pomoc.
: pn cze 21, 2010 21:52
autor: Progresywny
CBserwis pisze:Dodam że przednie zawieszenie jest po remoncie, tarcze hamulcowe nówki i klocki też.
Być może i to jest przyczyna
juz tutaj nie raz pisano o krzywych nowych tarczach...
A dzieje sie od tego momentu jak wymieniles tarcze??
: pn cze 21, 2010 21:59
autor: CBserwis
Nie. Niedawno go kupiłem, jestem z niego zadowolony tylko to hamowanie mnie irytuje. Ściągałem koła, oglądałem dokładnie co i jak, a tam wszystko eleganckie, zawiecha, hamulce nówki. Koła wyważyłem i opony zmieniłem też. Pokręce tarczą i wyglądają na idealne, a kiera bije dosyć mocno na tyle że tarcza musiałaby być na oko już zwichwowana, bardzo mnie ten broblem zastanawia...
: pn cze 21, 2010 22:09
autor: Qto
CBserwis pisze:Pokręce tarczą i wyglądają na idealne
okiem nie sprawdzisz, daj je do przetoczenia to się okaże czy są proste czy nie
: pn cze 21, 2010 22:19
autor: CBserwis
Wstępnie sprawdzę czy bije od klocka lub innej stałej części- cudów nie ma. Narazie pomijam że to problem tarcz. Jak nie tarcz to czego?
: pn cze 21, 2010 22:20
autor: Progresywny
Napewno wina lezy w tarczach, bo gdzie szukać przyczyny... jak to sie dzieje przy hamowaniu/
: pn cze 21, 2010 22:27
autor: CBserwis
Bolson Tdi pisze:Napewno wina lezy w tarczach, bo gdzie szukać przyczyny... jak to sie dzieje przy hamowaniu/
Też chciałbym wiedzieć gdzie szukać.
: pn cze 21, 2010 22:34
autor: luis-22
Czysto teoretycznie mogło coś się dostać między tarcze a piastę i po dokręceniu tarcza troszkę krzywo się obraca. W takim przypadku przetoczenie tarczy nic nie da, no jedynie to że aby je przetoczyć trzeba je zdjąć a później założyć ponownie. Może warto najpierw zdjąć tarcze i oczyścić pod nimi wszystko, następnie złożyć i zobaczyć co będzie.
: pn cze 21, 2010 22:35
autor: poolak2006
CBserwis, Na oko to faktycznie sprawdziłeś prawidłowo. Jak nie chcesz dawać do przetoczenia to weź je zdejmij i bez popróbuj... Zacznij od sprawdzenia tarcz bo jak są minimalnie skrzywione to będzie biło. Ciepła tarcza jak dostanie trochę lodowatej wody to się krzywi bo stygnie za szybko tylko w jednym miejscu. Próbowałeś np rozpędzić się do jakiejś większej prędkości ? np. 160? bije przy takiej prędkości ?
: pn cze 21, 2010 22:54
autor: CBserwis
Próbowałem hamować z około 100km/h jako największej prędkości i trzepało. Odczułem jeszcze takie coś że, jak jadę powoli i hamuję da się odczuć jakby w jednym miejscu obrotu koła hamowanie jest z inną siłą- podczas gdy ja działam na pedał z jednakowa siłą. Czary mary..;/
: pn cze 21, 2010 23:03
autor: Axel_1
Czy to sa tarcze/ klocki Bosch ?
: pn cze 21, 2010 23:06
autor: CBserwis
Nie odpowiem, bo nie wpadłem na to żeby wyczytać nazwy.
: pn cze 21, 2010 23:34
autor: lukjach
Mi tez lekko drga kiera, szczegolnie lewe kolo. Poki co wywazylem felgi:D
: śr cze 23, 2010 08:09
autor: Axel_1
Wymieniłem cały przód tarcze + klocki z Boscha. Przed wymiana odczuwalne były drgania na kierownicy przy hamaniu przy wyższych predkościach (powyżej 100 km/h) Na poczatku było ok ale teraz są odczualne lekkie drgania na kierownicy (po wymianie zrobiłem jakies 5 tys km). Mam też wrażenie ze jakby w jednym miejscu mocniej hamowało. Spotałem sie też z opinia jednego mechanika ze nie poleca Boscha. Kola letnie przy zmianie z zimowych wyważone. Nie ma tez żadnych uszkodzeń w zawieszeniu, auto jezdzie prosto.