Problem ze skrzynią biegów AEN w golfie II
: ndz cze 20, 2010 17:59
Witam.
Czytałem posty na forum odnośnie problemów ze skrzynią biegów w golfie II, ale żaden nie kwalifikuje się do mojego. A mianowicie... W tamtym roku wymieniłem synchronizator 2 i 3 biegu (pierścień synchronizatora) i przez pewien czas było okej. Auto przesiedziało pół zimy w garażu, potem miesiąc jazdy i problem ze skrzynią powrócił ze zdwojoną siłą. A dzieje się: jak silnik zimny, najczęściej rano kiedy jadę do pracy po wbiciu jedynki i puszczaniu sprzęgła słyszę "łup" i szarpnięcie (całe sprzęgło nowe, może ma przejechane z 10 000km) powrócił problem zgrzytania 2 biegu, a z czasem doszły nowe, jak wbijanie biegów na dwa razy, wchodzą one dopiero po delikatnym puszczeniu sprzęgła, zgrzyt 4 biegu, problemów nie ma tylko ze wstecznym i 5tką. Wymieniłem jabłko pod drążkiem tą "piłeczkę", kulkę czy jak tam to zwał koło drążka prowadzącego i tulejki gumowe czy też silikonowe te zółte, ale nic nie pomogło. Najgorzej jest jak silnik się zagrzeje, wtedy biegi wchodzą bardzo topornie. Mam delikatny wyciek oleju (plama robi się w miejscu łączenia skrzyni z silnikiem), ale raczej nie jest to wyciek ze skrzyni tylko spod aparatu zapłonowego, bo pod nim jest upocone olejem, i olej leci na sprzęgło, nie jest to duża plama, około centymetra średnicy. Skrzynia moja to AEN. Macie Panowie jakieś sugestie? co to może być? czy oddać skrzynię do regeneracji? a może naciąg sprzęgła do regulacji? albo ten cieknący olej? Z góry dziękuję za rady!
Czytałem posty na forum odnośnie problemów ze skrzynią biegów w golfie II, ale żaden nie kwalifikuje się do mojego. A mianowicie... W tamtym roku wymieniłem synchronizator 2 i 3 biegu (pierścień synchronizatora) i przez pewien czas było okej. Auto przesiedziało pół zimy w garażu, potem miesiąc jazdy i problem ze skrzynią powrócił ze zdwojoną siłą. A dzieje się: jak silnik zimny, najczęściej rano kiedy jadę do pracy po wbiciu jedynki i puszczaniu sprzęgła słyszę "łup" i szarpnięcie (całe sprzęgło nowe, może ma przejechane z 10 000km) powrócił problem zgrzytania 2 biegu, a z czasem doszły nowe, jak wbijanie biegów na dwa razy, wchodzą one dopiero po delikatnym puszczeniu sprzęgła, zgrzyt 4 biegu, problemów nie ma tylko ze wstecznym i 5tką. Wymieniłem jabłko pod drążkiem tą "piłeczkę", kulkę czy jak tam to zwał koło drążka prowadzącego i tulejki gumowe czy też silikonowe te zółte, ale nic nie pomogło. Najgorzej jest jak silnik się zagrzeje, wtedy biegi wchodzą bardzo topornie. Mam delikatny wyciek oleju (plama robi się w miejscu łączenia skrzyni z silnikiem), ale raczej nie jest to wyciek ze skrzyni tylko spod aparatu zapłonowego, bo pod nim jest upocone olejem, i olej leci na sprzęgło, nie jest to duża plama, około centymetra średnicy. Skrzynia moja to AEN. Macie Panowie jakieś sugestie? co to może być? czy oddać skrzynię do regeneracji? a może naciąg sprzęgła do regulacji? albo ten cieknący olej? Z góry dziękuję za rady!