Strona 1 z 1

problem z chlodzeniem

: ndz cze 20, 2010 11:51
autor: grzes900
Witam
mam problem z chlodzeniem w silniku 1.8 abs tzn spalil mi sie wentylator wiec wymienilem na nowy (uzywany) i przy odpowietrzaniu ukladu nagrzewa sie do 110stopni i plyn w zbiorniku podnosi sie, wentylator wlacza sie ale wlasnie przy 110, pompa wody chodzi bo widac przelewanie sie plynu w zbiorniku wyrownawczym przez ten cienki przewod, termostat dziala bo dolny przewod od chlodnicy po uzyskaniu temperatury nagrzewa sie. Wzrokowo wycieku brak - jakies pomysly?

: ndz cze 20, 2010 12:00
autor: fasolisko
Włącznik wentylatora uruchamia go przy zbyt dużej temperaturze - tutaj bym szukał problemu.

: ndz cze 20, 2010 18:59
autor: grzes900
fasolisko pisze:Włącznik wentylatora uruchamia go przy zbyt dużej temperaturze - tutaj bym szukał problemu.
jaki wlacznik? gdzie tego szukac? chyba ze chodzi ci o czujnik ktory jest gdzies w chlodnicy a kable ida do silniczka wentylatora.
A powiedz mi czemu sie przy odpowietrzaniu podnosi plyn w zbiorniczku wyrownawczym?

: ndz cze 20, 2010 20:03
autor: fasolisko
Konkretnie chodzi o termowłącznik, który przy odpowiedniej temperaturze załącza wentylator. Jest wkręcany w chłodnice i połączony kablami z wentylatorem - bardzo łatwo go namierzyć.

Odpowietrza się przy włączonym silniku, w czasie pracy płyn się nagrzewa, rośnie ciśnienie w układzie i poziom się podnosi. Na ciepłym silniku zawsze stan w zbiorniczku będzie większy niż na zimnym.

: ndz cze 20, 2010 20:44
autor: grzes900
fasolisko pisze:Konkretnie chodzi o termowłącznik, który przy odpowiedniej temperaturze załącza wentylator. Jest wkręcany w chłodnice i połączony kablami z wentylatorem - bardzo łatwo go namierzyć.
powiedz mi czy ten termowlacznik jest "uniwersalny" bo mam wymieniony wentylator z silniczkiem tzn czy taki jak wykrece to taki sam kupic czy dobierac do wentylatora i czy trzeba spuszczac plyn z ukladu? i czy zeby sie do niego dostac to musze znowu zrzucac zderzak?

: ndz cze 20, 2010 20:54
autor: fasolisko
Nie mam pewności czy jest uniwersalny. Na pewno w sklepie z częściami po podaniu parametrów auta z katalogu dobiorą. Zwrócić uwagę trzeba na pewno na wtyczkę, czy będzie pasować do wtyczki wentylatora (ilość pinów i kształt)
Dojście do niego jest od strony silnika, wypinasz wtyczkę i musisz się dostać kluczem płaskim żeby go wykręcić - sam robiłem to przy wyjętej chłodnicy więc nie wiem czy da rade zrobić to bez demontażu czegokolwiek. Płynu na pewno trochę wyleci.

Wygląda tak:
Obrazek

I jak widać ma kilka wersji podłączenia.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: czw cze 24, 2010 18:51
autor: grzes900
wymienilem chlodnice i czujnik i wszystko gra - jedyny minus ze nie umialem dostac tego czujnika z wahlera i zalozylem jaki mieli i za wczesnie sie wlacza i nie dochodzi do 90stopni. Chlodnica byla ok ale do czasu proby wykrecenia z niej tego czyjnika bo tak sie zapiekl ze proba wykrecenia bez szans. punkcik dla ciebie fasolisko