Strona 1 z 1

golf 4 2004 automat skrzynia ogromny problem!!prosze o pomoc

: sob cze 19, 2010 23:17
autor: martin_tr
Witam serdecznie!
Jechałem sobie golfem na rybi z córka.droga nie równa polna. jechałem wolno i uważałem na dziury, aż tu trach i wjechałem na przysypany kamień.spojrzałem pod spód ok.podjeżdżam do domu patrze a tu plama oleju.od razu wiedziałem że to olej ze skrzyni. patrze pod spód masakra!!!olej leciał strużkami. złapałem za śrubę spustową i dokręciłem ja reka.wziałem klucz dokreciłem ją oraz drugą to która jest na łaczeniu i przestało lecieć. niestety ta pierwsza od strony zderzaka nie daje sie dokrecic i zauwazylem zaraz pod nia ryse ok 4 mm. wiem ze pekła obudowa i olej tam tedy mocno cieknie.co mam robić? czy można to jakoś skleic?
pomóżcie mi bo jestem zalamany!! auto potrzebne mi jest na wyjazd w pracy a pozyczyc inne nie wchodzi w gre. jesli macie jakies pomysly piszcie. z góry dzieki!!
silnik 1.9 tdi

: sob cze 19, 2010 23:31
autor: luis-22
Można spróbować pospawać. Oczywiście jeśli jest to jedyne uszkodzenie, tylko że na dobrą sprawę cały dzień auto w warsztacie.
Trzeba wymontować ten element skrzyni który pękł i albo wymiana na drugi albo spawanie. W żadne klejenia bym się nie bawił, bo klej to nigdy nie wiadomo kiedy może puścić.

: ndz cze 20, 2010 06:52
autor: J@rek
nie sądzę by ktoś bez demontażu to zaspawał, zwłaszcza że pęknięcie masz przy śrubie.

: ndz cze 20, 2010 10:19
autor: luis-22
J@rek pisze:nie sądzę by ktoś bez demontażu to zaspawał, zwłaszcza że pęknięcie masz przy śrubie.
No właśnie o tym piszę. Wymontować i zobaczyć czy warto spawać czy lepiej wymieniać.
Osobiście myślę że pospawać będzie łatwiej, bo jeśli przyszłoby kupić całą drugą skrzynie dla tego elementu to koszty będą duże, a w każdej większej miejscowości jest warsztat, w którym spawają aluminium.
Na oko koszt 300-500PLN (za wszystko) i niestety jak pisałem cały dzień w warsztacie.

: ndz cze 20, 2010 10:45
autor: NeconFighter
Ciekawe czy da się dostac tę obudowe w normalnej cenie.

: ndz cze 20, 2010 10:53
autor: luis-22
NeconFighter pisze:Ciekawe czy da się dostac tę obudowe w normalnej cenie.
Wątpliwa sprawa, a nawet jeśli to trzeba szukać i szukać a jak już się znajdzie to zanim przyślą to znów dojdzie 2-4dni więc zamiast 1dnia to tydzień auto unieruchomione.

Można jeszcze spróbować całą skrzynie wymienić, ale ceny 1000-3500PLN http://moto.allegro.pl/listing.php/sear ... nge_view=1

+ wymiana więc koszt duży.

Na moje oko opcja którą opisałem wcześnie jest najprostrza, najtańsza i najszybsza do wykonania.

Ale to jest tylko moje zdanie.

: ndz cze 20, 2010 11:16
autor: martin_tr
słuchajcie witam.
patrzyłem dziś rano pod spód. olej sączy sie po kropelce. korek spustowy nie leci.widac delikatna ryske i poci sie spod sruby. nawet cieknie.jak moge sprawdzic stan oleju?
czy moze go dolac zeby dojechac na warsztat i jaki olej?
golf jest z 2004 silnik 1.9 tdi 105 koni. na tej skrzyni dojechalem bez zarzutów.zadnego wycia. trzasków itp. ale boje sie teraz jechac bo pewnie olej wylecial.prosze o info

: wt cze 22, 2010 17:15
autor: J@rek
z boku skrzyni musi być korek 'przelewowy'.

: wt cze 22, 2010 19:26
autor: bogmaj22
Jeśli jest to skrzynia o oznaczeniu dmp to olej można sprawdzić odkręcając korek spustowy i na uruchomionym silniku patrzeć czy olej leci z korka.Moim zdaniem jeśli coś takiego się stało to nie ma co używać tego samochodu,bo może być niedobrze.Też mam golfa automata tylko troszkę starszego,też olej wyciekł z niego tylko w inny sposób no i potrzebna była naprawa skrzyni.Nie było to tanie.Proponuję ni próbować jechać tym samochodem tylko ściągnąć mechanika znającego się na tym i wysłuchać jego opinii.Wiem,że będzie to trudne bo mało jest mechaników od automatów,ale jest to chyba w tym przypadku najlepsze wyjście.Życzę powodzenia.