Strona 1 z 2
Wymiana drążka kierowniczego
: pt cze 18, 2010 09:22
autor: Młody90
Siemka . Niestety musze wymienic drazek kierowniczy bo jest wykrzywiony .
Jakby mogl ktos opisac co mnie czeka i jak sie do tego zabrać . Bede wdzieczny.
: pt cze 18, 2010 09:52
autor: marcinek84
jak kolega ma bez wspomagania to najlepiej wyjąc cala maglownice z drążkami. tylko po odkręceniu przegubu do kolumny kierowniczej odkręcić taka miseczkę na 2 ampule i można cala maglownice wyjąc w lewo bo mieści sie na styk
: pt cze 18, 2010 10:03
autor: RasPL
Odkręcić drążek od końcówki drążka przy zwrotnicy, potem odkręcić drążek od mailownicy ale tu jest problem bo na drążku jest 4 kątne podfrezowanie na klucz bodajże 30 i odkręcenie jest możliwe tylko przy kołach skręconych tak by klucz mieścił się między sanki silnika a podłużnicę, najlepiej robić to na kanale
wymieniać drażki to najlepiej oba i odrazu z nowymi końcówkami, osłonami
: pt cze 18, 2010 10:06
autor: Młody90
marcinek84, zdejmujac cala maglownice zdejme oba drazki ? . chce to zrobic w jak najprostszy sposob i zeby nic nie spadlo mi na głowce
Oczywiscie bez wspomagania
[ Dodano: Pią 18 Cze, 2010 ]
RasPL, z tego co napisales to mniej wiecej wydaje sie proste , tylko jak zajade na kanal to chcialbym to zrobic samemu a nie ze wyskoczy cos innego.
: pt cze 18, 2010 10:18
autor: marcinek84
Tak. ja to robiłem bez kanału. I jak pisze kolega
RasPL, tym sposobem męczyłem sie ze 2 godziny
bo nie ma jak wsadzić tam normalnego klucza. Trzeba odkręcić końcówki i wybić (mi jedna nie wyszła to odkręciłem drążek) potem 4 śruby mocujące maglownice, przegub do kolumny ciasno może siedzieć wiec wyjąć może być ciężej, przekręcić maglownice i ta miseczkę na 2 ampule i w lewo pod kątem wychodzi elegancko. W całości wyjecie tego to tylko 9 śrub
: pt cze 18, 2010 10:21
autor: Młody90
a co to za miseczka bo nie kojarze ?
: pt cze 18, 2010 10:30
autor: marcinek84
na zdjęciu cześć
1A
i jeszcze jedno dużo osób wkręca końcówkę ile się da a nie powinno się. Pisza aby wkręcić tak ze odległość od gumy do miejsca na klucz chyba to powinno być 75mm ja założyłem na 70mm bo mechanik
wkręcił do końca i ja sobie skręcam a tu się nie wyrabiam bo mi brakuje
: pt cze 18, 2010 10:54
autor: Młody90
marcinek84 pisze:75mm ja założyłem na 70mm bo m
no wlasnie slyszalem ze sie nie wkreca do maxa .
dobra dzieki . jutro zaczne robote . jakby co nie tak szlo to bede pisal
: pt cze 18, 2010 12:54
autor: RasPL
A ja wkręciłem do max bo w czasie jazdy jeden drążek się odkręcił
: pt cze 18, 2010 14:19
autor: marcinek84
RasPL pisze:A ja wkręciłem do max bo w czasie jazdy jeden drążek się odkręcił
Ale ta przeciwnakrętka była? I się odkręciło?
: pt cze 25, 2010 22:53
autor: Młody90
no wlasnie jak Ras pisał z tym kluczem 30 i sruba czterokątną nie potrafie jej odkrecic.
Skrecilem kolami na maxa w lewo . Sruba jest na wysokosci szpary sanek ale klucz 30 nie chce wejsc , nie mam pojecia jak to rozwiazac bo sie narąbałem i nici..
: pt cze 25, 2010 23:32
autor: marcinek84
Najlepiej odkręcić i wybić koncowki przy kolach i wyjac cala maglownice z drazkami lub tylko odkręcić drazki od koncowek. Jak bylem u mechanika to mial klucz 30 uciety i przyspawany pod kątem 90 stopni tak aby wlozyc go od strony kola. Bo przez ta szpare nie idzie tego wyjac. A tak z cala maglownica bedzie wszystko na wierzchu.
: sob cze 26, 2010 18:55
autor: Młody90
marcinek84, z tego co widze to ludzie pisza ze normalnie kluczem 30 wykrecają a mi ten klucz nie chcial wejsc w te srube
bo miejsce bylo na klucz .
Ostatecznosc to bedzie wyjecie tej maglownicy .
Wolałbym jednak obejsc sie bez tego
marcinek84, no wlasnie darowalem sobie wymontowanie drazka kluczem .
Wyjme caly drazek , koncowki wybite .
Powiedz mi tylko z tego zdjecia ktore sruby to sruby mocujace maglownice
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 5ce7f.html
musze to skonczyc bo juz kur**ica mnie bierze
: sob cze 26, 2010 19:41
autor: marcinek84
na zdjęciu to są 12A śruby ale one u mnie nie wychodzą tylko nakrętki 12 miedziane mam.
Nie wiem jak inni odkręcają drążki kluczem, chyba że maja tam normalna nakrętkę a nie oryginał gdzie wchodzi klucz w jednej pozycji.
Nie zapomnij odkręcić tego elementu co napisałem wyżej bo nie wyjdzie maglownica.