Strona 1 z 2

świecąca kontrolka poduszki

: pt cze 18, 2010 08:25
autor: abpel
Witam,
Do wczorajszego popoludnia było wszystko ok....po pracy w wsiadam do auta odpalam i swieci kontrolka poduszki :grrr: kilka razy probowalem wyłączac zapłon gasić niestety bez zmian....wieczorem odpilem klemy aku dzis rano podpinam i niestety bez zmian.....na razie nie mam mozliwosci podpiecia auta pod vaga ? Gdzie znajduje sie sterownik poduszki i co moge doraznie posprawdzac przed podpieciem do vaga....
dzieki za info
PS Jakis tydzen temu zonka zostawila auto w garazu z niedomknieta klapa i po 3 dniach nie uzywana auta aku rozładowało sie na maksa...podpialem prostownik przez nocke sie naładował i wszystko bylo ok az do wczorajszego popoludnia nie wiem czy to ma cos wspolnego czy tylko zbieg okolicznosci

: pt cze 18, 2010 12:17
autor: brateq
Na moje oko to nic nie sprawdzisz bez Vag-a, chyba że chcesz sobie obejrzeć ciemne pudełeczko z wystającymi kabelkami ;P

Może przez aku złapał jakiś błąd ale tygodnia potrzebował żeby się zaświecić?

Podepnij pod Vag-a sprawdź błąd, skasuj go i powinno fruwać =]

: śr cze 23, 2010 21:43
autor: abpel
Dzis bylem na podpieciu do VAG-a i niestety komp pokazuje zwarcie na instalacji elektrycznej poduszki...odkrecilem poduszke ok kiery podociskalem tasme niestety bez zmian...gdzie moge szukac samego sterownika, czujek poduszki ?
dzieki za info

: śr cze 23, 2010 21:48
autor: Qto
abpel pisze:Dzis bylem na podpieciu do VAG-a i niestety komp pokazuje zwarcie na instalacji elektrycznej poduszki...
numer błędu podaj, może ktoś coś więcej wykombinuje

: śr cze 30, 2010 16:35
autor: abpel
dzis po raz kolejny byłem na podpieciu do VAG i pokazuje bład 000594 (nie jestem pewien liczby zer czy 2 czy 3) - bład obwodu poduszki powietrznej. Po skasowaniu błedu kontrolka poduszki gasnie a po chwili sie zapala.....jeszcze co mi przychodzi do głowy to 2-3 dni po zaswieceniu kontrolki poduszki zaczeła mi nagrzewnica cieknać - wymieniona a przy wymianie to bylo wilgotnawo w kanale powietrznym nie wiem gdzie jest sterownik poduszki moze go troszke gdzies zamoczylo..... nie mam pojecia co dalej i gdzie szukac co by pozbyc sie usterki

: śr cze 30, 2010 16:40
autor: rysiektr
usterka podobna do uszkodzenia taśmy poduszki powietrznej przy kolumnie kierownicy, ale niech inni jeszcze potwierdzą

: śr cze 30, 2010 17:34
autor: abpel
rysiektr pisze:usterka podobna do uszkodzenia taśmy poduszki
Przy wymianie nagrzewnicy jak odkrecałem poduche od kiery to tasma wygladala ok poza tym kontrolka zaswiecila i nie zgasła po odpaleniu auta stojacego kilka godzin na postoju....

: śr cze 30, 2010 17:41
autor: rysiektr
abpel pisze:poza tym kontrolka zaswiecila i nie zgasła po odpaleniu auta stojacego kilka godzin na postoju....
to może być akurat przypadek... generalnie mówię o taśmie bo to najczęstszy przypadek uszkodzenia... wygląda ok a jednak nie łączy. Być może u Ciebie jest to spowodowane czymś innym i mieć związek z wymianą nagrzewnicy, VAG podał dosyć ogólnikową usterkę i dlatego zacząłbym sprawdzać połączenia zaczynając od połączenia poduszki pasażera. Wymieniając nagrzewnicę najlepiej zrzucić całą dechę i tutaj mogło coś pójść nie tak.

: śr cze 30, 2010 18:15
autor: abpel
rysiektr pisze:połączenia poduszki pasażera.
tej poduchy w zestawie brak jest tylko poducha kierowcy
rysiektr pisze:Wymieniając nagrzewnicę najlepiej zrzucić całą dechę i tutaj mogło coś pójść nie tak.
kontrolka swiecila jeszcze przed wymiana naagrzewnicy

gdzie moge szukac czujników do poduchy i ktoredy orientacyjnie moga byc prowadzone kable

: śr cze 30, 2010 21:49
autor: rysiektr
abpel pisze:tej poduchy w zestawie brak jest tylko poducha kierowcy
to raczej taśma poduszki :helm:

: czw lip 01, 2010 07:10
autor: abpel
rysiektr pisze:to raczej taśma poduszki
jak to mozna zdiagnozwoać...sprawdzić miernikiem czy jakos tak ?

: czw lip 01, 2010 14:05
autor: jackyz
Jak dla mnie to masz zalany sterownik poduszki.Akurat jest on umiejscowiony na środku tunelu pod nagrzewnicą.Spróbuj pierwsze wysuszyć kostke i sterownik i wykasować błąd.

: ndz lip 04, 2010 12:28
autor: abpel
wczoraj dogrzebalem sie do sterownika i faktyczne wtyk byl wilgotny od płynu chlodniczego, przedmuchalem go sprezonym powietrzem, popsilakem contact-spray powycieralem do sucha i narazie odpialem wtyczke (sam sterownik wydaje sie szczelnie zamkniety w metalowa puche jedynie gdzie sie mogl podmoczyc to gniazdo wtykowe)....jutro podjade na vaga i zobaczymy co i jak...
a tak poza tym udalo mi sie pozyczyc na podmiane tasme, poduszke i stwerownik....moja i pozyczona tasme mierze mioernikiem i pokazuje 0,2 ohm to samo z podpieta poduszka (moja i pozyczona) tez wskazuje 0,2 ohm wyglada nie wiem jakie powinny byc wartosci i czy ten pomiar jest jakos miarodajny ? dodatkowo podpialem na chwile inny sterownik i po podpieciu klem i przelaczeniu zaplonu kontrolka od poduchy nawet sie nie zaplila (czy inny sterownik trzeba jakos programowac czy jak ?

: ndz lip 04, 2010 12:37
autor: edzio
abpel pisze:sam sterownik wydaje sie szczelnie zamkniety w metalowa puche jedynie gdzie sie mogl podmoczyc to gniazdo wtykowe)
nie jest hermetyczny i woda może byc w środku,lub była.Miałem podobny przypadek w audi A3.