Strona 1 z 1

AFN problem z turbo :(

: czw cze 17, 2010 22:01
autor: masa1988
Witam wszystkich. :okej: Otóz dzisiaj wyciągałem z pomoca kolegi turbo ze wzgledu na zapieczone kierownice. Po wyciągnieciu nie stwierdzilm ze sa zapieczone kierownice no moze jedna łopata ale po dokładnieszych ogledzinach okazało sie ze wirnik jest poszarpany :grrr: tak jak by cos zmielił. ewidentnie do niczego sie nie nadaje. I teraz mam pytanie w zwiasku z tym czy regenerowac starą,czy to sie opłaca, czy poszukac jakies uzywki w bdobrym stanie. Myslałem rózniez nad zmiana na vnt od awx, czy bedzie pasowac, mój silnik to afn turbinka vnt15. Był bym bardzo wdzieczny za odpowiedz, oraz jak byscie mi przedstawili koszta róznych wariantów :blush:

: pt cze 18, 2010 00:32
autor: brateq
Ja tez sie przymierzam do wyjecia turbo z afn i zobaczenia co sie tam dzieje. Miales jakies problemy? Uzywales jakiegos tutka? Z tego co czytalem jest probklem z odkreceniem rurki doprowadzajacej olej do turbo, opisz prosze co nieco na temat jej wyjecia.

Zrobilem tez pogladowe rozeznanie jak to wszystko wyglada. Firmy zajmujace sie regeneracja czesto nie pobieraja oplaty za sprawdzenie turbo jesli im je przyniesiesz, powiedza czy zrobia i za ile. W warszawie renowacja turbo to od 800 do 1300 zl. Na allegro mozesz kupic regenerowane turbo ale zwracasz swoje i taka impreza kosztuje roznie musisz zobaczyc. Uzywanej wyjetej z samochodu turbiny raczej bym nie wzial bo nie wiadomo kiedy kleknie.

Co do mocniejszego turbo to warto odrazu zmienic dolot na awx i tutaj trzeba dorobic flansze. Dodalbym jeszcze FMIC-a i wtedy dopiero by to zylo. Warto jeszcze po tym wszystkim pojechac na synchronizacje tego wszystkiego.

Wszystko zalezy od tego jakim dysponujesz budzetem

: pt cze 18, 2010 00:49
autor: Martin99
masa1988, awx brd lepiej zastapić ori własnie turbawkami z tych silników. do AWXa trzeba tylko kupić flansze na przykład takie:
redukcja
albo
flansza

reszta pasuje P&P a co do BRD to spływy OK na kolektor pasuje OK tylko dolot i wylot z turbiny trzeba troche pokombinować :bigok:

: pt cze 18, 2010 05:28
autor: masa1988
generalnie z wuciągnieciem nie było zadnego problemu wszystkie srubki ladnie sieodkreciły rozniez przewód olejowy. nie chciała sie odtworzyc ale popsikałem wd-40 i lekko puknołem młotkiem i sama sie odtworzyła. Tak czy inaczej bede musiał wydac około 1000 na ten interes. albo tak jak piszesz brateq moze lepiej kupic regenerowana od awx niz od afn cena jest podobna, a frajda lepsza.kolektor od awx mam, jedyny problem to trzeba ja odkrecic razem z kolektorem bo ciezko moze byc od kolektora.

Co do mocniejszego turbo to warto odrazu zmienic dolot na awx i tutaj trzeba dorobic flansze. Dodalbym jeszcze FMIC-a i wtedy dopiero by to zylo. Warto jeszcze po tym wszystkim pojechac na synchronizacje tego wszystkiego. własnie taki mam plan :grin:

Turbawke to nie mam co zanosic na sprawdzenie bo wirnik jest poszarpany i ma lekki luz góra, dół co nie dobrze, tak to nie puszczała oleju.