Strona 1 z 1

Problemy z MK IV

: czw sty 19, 2006 11:01
autor: akawisz
Cześć.
Mam problem ze swoim Golfkiem IV 16v 75 koni ma przejechane 75 tys. i ma nastepujace objawy:
bierze olej (na 10 tys. wział 2,3 l oleju )- używam oleju 5w/50 Mobil 1 -czy wam spala podobnie olej?? czy bierze ze duzo?
Wczoraj byłem u mechanika i komputer wykazał:
a) problem z zapłonem poduszki powietrznej od strony kierowcy - czy wymiana tego jest droga?
b) ze silnika dochodzi odgłos jaki blacha sie przewalała w górnej czesci tłumika... mechanik powiedział ze wyglada na katalizator (ale jeszcze sprawdzi dokładnie) ile kosztuje katalizator do Golfa IV i czy nie padł troszke za wczesnie??

Pozdrawiam

: czw sty 19, 2006 13:31
autor: Rej
Witam. Ja mam mk4 1,6 16V 105 km. ma przejechane 72 000, używam oleju MOBIL1 0W40 na 15 tys. dolewam 0,5 litra ale nawet bym nie musiał, tak że coś masz nie tak.

[ Dodano: Czw Sty 19, 2006 12:33 ]
A jeśli chodzi o to że Ci coś w tym aucie siadło za wczas to się nie dziw to normalne większość zeczy pada tam za wczas.

: ndz lut 19, 2006 15:41
autor: martines
Spokojnie te silniki są łakome na olej. Ja dolewam ok. 1L na 10000 km. Nie ma sie czym martwić.

: pn lut 20, 2006 23:38
autor: Maćko1979
No nie wiem czy litrem na 1000 nie ma się czym martwić. To juz jest sporo i pierwsze odczucia to po prostu silnik do remontu... ale spokojnie może się okazać że ktoś o ile nie jesteś pierwszym włascicielem nie wymienił oleju na czas bądź nie wymienił wcale i wtedy mogły się np. pierścienie olejowe przytrzeć i wtedy sytuację ratuje wymiana pierścieni niestety wszystkich ale to już coś. Generalnie zdrowy silnik powinien brać trochę oleju.. przecież na łączeniu pierścieni są przerwy więc olej znajdzie sobie drogę ale moim zdaniem 1 litr na 1000 kilosów to troche sporo, ewentualnie uszczelniacze zaworów bądź prowadnice mogły dać ciała i wtedy skutek będzie podobny oliwa znika. Najlepiej podjechać do jakiegoś mechanika i zmierzyć ciśnienie na garach wtedy wszystko będzie jasne. Pozdrawiam.

: wt lut 21, 2006 09:19
autor: buba03
1L/1000 km to jest norma VW. I zdarza sie ze tyle biora. Wiem, ze to duzo ale taka jest prawda. Jest tak nawet wpisane w instrukcji. Byłem z tym kiedys w serwisie i tez nie kazali sie martwic no chyba że chcę wydac kase i zrobic pare rzeczy, które moga byc ewentualną przyczyną. Mój osobiscie tyle nie bierze ale 0,3 -0,5 L na 1000 w zaleznosci od warunków trzeba dolac.

: wt lut 21, 2006 09:44
autor: martines
m_maryszczak pisze:No nie wiem czy litrem na 1000 nie ma się czym martwić. To juz jest sporo i pierwsze odczucia to po prostu silnik do remontu... ale spokojnie może się okazać że ktoś o ile nie jesteś pierwszym włascicielem nie wymienił oleju na czas bądź nie wymienił wcale i wtedy mogły się np. pierścienie olejowe przytrzeć i wtedy sytuację ratuje wymiana pierścieni niestety wszystkich ale to już coś. Generalnie zdrowy silnik powinien brać trochę oleju.. przecież na łączeniu pierścieni są przerwy więc olej znajdzie sobie drogę ale moim zdaniem 1 litr na 1000 kilosów to troche sporo, ewentualnie uszczelniacze zaworów bądź prowadnice mogły dać ciała i wtedy skutek będzie podobny oliwa znika. Najlepiej podjechać do jakiegoś mechanika i zmierzyć ciśnienie na garach wtedy wszystko będzie jasne. Pozdrawiam.
PRZEPRASZAM POMYLIŁEM SIĘ! DOLEWAM 1L na 10.000km (1l na tysiąc byłby porażką)

: wt lut 21, 2006 10:13
autor: Tomasz Żaguń
A po to jest taka norma 1/1000 aby sie klient niemógł czepiać że ma silnik wadliwy :grin:

: wt lut 21, 2006 14:59
autor: buba03
dokładnie norma 1/1000 jest po to aby kazdy nie latał jak mu auto olej bierze. A tak propo to te nowe silniki chyba tak mają. Stare bez porównania były od wymiany do wymiany ani grama.

: wt lut 21, 2006 23:05
autor: Maćko1979
no na 10.000 to jeszcze jakoś można przyżyć :). Pozdro