Strona 1 z 2

Amortyzatory tylne - twarde

: śr cze 16, 2010 23:08
autor: sałata
Wymieniłem tylne amortyzatory wraz z gumowymi odbojami .Golf stał się tak twardy, że odnoszę wrażenie jakbym jechał furmanką na kołach z żelaznymi obręczami. Mam pytanie czy ktoś zetknął się z takim zjawiskiem.

: śr cze 16, 2010 23:20
autor: człek
Jaki masz rozmiar opon?

Wydaje mi się, że może za bardzo się przyzwyczaiłes do "wyjechanych" amortyzatrów i masz teraz takie subiektywne odczucie ;)

Z drugiej strony masz pewność, że zostały założone odpowiednie amortyzatory?

: śr cze 16, 2010 23:30
autor: sałata
człek pisze:Jaki masz rozmiar opon?

Wydaje mi się, że może za bardzo się przyzwyczaiłes do "wyjechanych" amortyzatrów i masz teraz takie subiektywne odczucie ;)

Z drugiej strony masz pewność, że zostały założone odpowiednie amortyzatory?
I ta druga Twoja sugestia może być trafna. Na starych amorkach mogło być bardziej miękko. :pub:

: śr cze 16, 2010 23:39
autor: Johnatan
Ja tak miałem, kupiłem nowe amory 40zł 1szt. auto po miesiacu stało sie tak twarde że jechałem jak w ciagniku, wywaliłem amory wstawiłem kumpla ORi używane i płynąłem jak kajakiem w basenie :) Po wyciągnieci amorów i po teście ręcznym okazało sie że amory w każdą strone pracowały ciezko, ciezej niż normalny amor przy wyciągniu...

: czw cze 17, 2010 23:39
autor: sałata
Johnatan pisze:Ja tak miałem, kupiłem nowe amory 40zł 1szt. auto po miesiacu stało sie tak twarde że jechałem jak w ciagniku, wywaliłem amory wstawiłem kumpla ORi używane i płynąłem jak kajakiem w basenie :) Po wyciągnieci amorów i po teście ręcznym okazało sie że amory w każdą strone pracowały ciezko, ciezej niż normalny amor przy wyciągniu...


Nie kumam co to jest " kumpla ORi ". Jak będę wiedział co to znaczy , to pewnie skorzystam z Twojej rady bo godna uwagi. Dzieki. :bajer:

: pt cze 18, 2010 00:36
autor: kajt
Jeśli chodzi o amortyzatory to tego nie da się zrozumieć, Ja zakładałem do swojego to było tak twardo że każdą dziurę czułem na kręgosłupie a w zakrętach przechylał się jak łajba.
Masz gazowe czy olejowe?
ORI - oryginalne
Kumpla ori - oryginalne od kumpla :jezor:

: pt cze 18, 2010 00:37
autor: grandi
Jak jest twardo - oznacza to że tuleje na belce są wybite , zmieńcie a zobaczycie różnicę , one też w małym stopniu działają jak amory bo odbijają

: pt cze 18, 2010 07:36
autor: reanimat
Dopisze kilka słów od siebie, otóż auta mogą wam się wydawać Twarde, i dobrze się wam wydaje ale trzeba coś sprostować mianowicie golfy 2 mają regulowaną twardość zawieszenia(chodzi mi o amortyzatory) Miałem stare Amortyzatory Delphi i wyjechane były doszczętnie auto się kołysało, nie miało przyczepności, założyłem Gazowe Magnumy(twardsze od olejowych, do jazdy sportowej) i auto stało się twarde ale wyregulowałem na śrubach amortyzatorów i jest GIT. Tak więc to nie jest wina opon czy złych amortyzatorów, bo złych za cholore nie zamontujesz na McPhersonie. To jest wina złej regulacji amortyzacji.

Regulacja

: pt cze 18, 2010 09:25
autor: superkasztan
Jestem ciekaw tej regulacji na śrubkach :D

może jakieś zdjęcia ??

Ja mam z tyłu założony jakiś zestaw od kumpla chyba FK -40
i jeździ sie jak taczką. :P ciężko się przyzwyczaić,
a jak ktoś jedzie z tyłu to odbija się od sufitu :P
Ale w zakrętach przyklejony :D
pozdr

: pt cze 18, 2010 09:56
autor: guti
reanimat pisze:i auto stało się twarde ale wyregulowałem na śrubach amortyzatorów i jest GIT.
gdzie przepraszam ???


regulacja tłumienia w magnumach ?? najanszym szicie ? no daj spokój...
jedyne srubki to mocowania w kielichu i sruba mocująca amor do belki na dole..
tej z belki na pewno nie ruszales, , a te mocujące góre.. to i tak nic nie da :) , bo zeby zmienic tłumienie , to nalezy zaingerowac we wnetrze amora ! :)
no.. ale moze wymyslili teraz cos lepszegp :D moze trzeba magnetyzer załozyc teraz, zeby zmiękczyc amora :D

[ Dodano: Pią Cze 18, 2010 10:00 am ]
reanimat pisze:To jest wina złej regulacji amortyzacji.
NIE MA TAKIEGO CZEGOS W SERYJNYCH ZAWIESZENIACH DO MK II


nie , za pieniądze takie jakie sie płaci za magnum jakies amorki :)

zakladasz i jest.. a gazówki nie są do sportowej jazdy ( ale moze kolego jestes z rejonów gdzie czerwony kolor sprezyny oznacza ze ejst baardz twarda, zółtea mniej , a czarna wogole nie twarda :) to ok :) ) bo sportowe , to sa do nizszego zawieszenia i są krótsze , a po co to chyba wiesz :) skoro ty masz regulacje na srubkach :)



co do amortyzacji i problemu jazdy na zelaznym kółku.. to jakie kolega kupił amorki ? olejowe ? gazowe ? jakiej marki ? a jak wygladają tuleje belki ? czy nie tłuką podczas jazdy ??

: pt cze 18, 2010 11:53
autor: reanimat
Koledzy kłaniam się nisko w pas skoro podważacie inżynierów Volkswagena zdjęcia oraz instrukcja jak co i kiedy zrobić by wyregulować twardość zawieszenia jest podana w programie komputerowym Workshop Data ATI, jak tylko ściągnę i zainstaluje program dołącze screeny.

: pt cze 18, 2010 11:55
autor: guti
reanimat pisze:jak tylko zainstaluje program dołącze screeny
czekamy z niecierpliwoscią :)

: pt cze 18, 2010 13:44
autor: reanimat
Przepraszam nie doczytałem aczkolwiek obiecałem więc jest fotka tekstu z programu, niestety dotyczy ona jedynie przednich amortyzatowór, przepraszam zwracam honor


http://zapodaj.net/ceac0958afd0.jpg.html

: pt cze 18, 2010 14:07
autor: guti
reanimat pisze:jedynie przednich amortyzatowór
i takich które maja taką mozliwosc regulacji tłumienia :)


http://img819.imageshack.us/i/dsc02536.jpg/ mam nadzieje , ze widzisz roznice :), jezeli nie to pojde i zrobie Ci dokladniejsze zdjęcia :)

zwykłe amory nie maja tej regulacji, jak sobie bedziesz kręcił tłoczyskiemt to nic Ci to nie da :)

[ Dodano: Pią Cze 18, 2010 2:10 pm ]
guti pisze:Pozdro&Poćwicz
dokładnie .. tak jak mówisz.. pocwicz jeszcze :)


skoro temat dotyczy tylnych amorków.. to nie wiem skąd Twoja informacja skoro byłes pewny ,ze sie reguluje.. a pozniej , ze to chodzi o przednie.. jak sie komus cos doradza.. i poznije jeszcze miesza w to konstruktorów VW itd.. to powinienes byc tego pewnym :)