Golf mk4 AJM nie chce się zagrzać!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Miel1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pn gru 21, 2009 23:22
Lokalizacja: Szczecinek -> ZSZ -> Bad Oeynhausen
Kontakt:

Golf mk4 AJM nie chce się zagrzać!

Post autor: Miel1 » śr cze 16, 2010 22:57

Witam. Mam problem ze złapaniem temperaturki w moim golfiaczu ajm (115km). Znalazłem kilka opisów sugerujących, że to niby uszczelka pod głowicą, ale nie do końca pasują do mojej sytuacji, tak więc pozwoliłem sobie założyć nowy temat. Sytuacja wygląda następująco. Swojego czasu sparciał mi wężyk doprowadzający płyn z silnika do zbiorniczka wyrównawczego. Przy okazji wymiany rozrządu mechanik wymienił mi ten wężyk. Okazało się jednak, że założył jakiś badziewny i ten też zaczął przeciekać. Byłem akurat w trasie jak to odkryłem, więc ubytek uzupełniłem wodą demineralizowaną. Po wymianie drugiego węża postanowiłem uzupełnić braki koncentratem, teoretycznie mieszalnym z innymi płynami. No i się zaczęło. Silnik w ogóle nie chce się zagrzać, max 70* i koniec. Pojechałem do znajomego i spróbowaliśmy trochę rozcieńczyć płyn lejąc wodę, czekając i upuszczając trochę, co po 3 razach pomogło i silnik ładnie łapał 90*. No ale problem powrócił, bo znów nie sięga więcej jak 70*. Co do trasy to nawet przy dużych prędkościach nie łapie więcej jak 70*! Na postoju 70* również...i powstaje pytanie czy to może być ta uszczelka czy może termostat lub co w sumie wydaje mi się całkiem prawdopodobne zmixowany płyn chłodniczy. Proszę o poradę bo wiem, że TDI nie bardzo znoszą niedogrzanie... Pozdrawiam i z góry dziękuję!



Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Post autor: Łuki_79 » śr cze 16, 2010 23:18

Sprawdz przy 60-70 stopniach C temperaturę dolnego węża od chłodnicy.Jeżeli będzie ciepły jak i górny tzn termostat non stop otwarty.



Awatar użytkownika
Miel1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pn gru 21, 2009 23:22
Lokalizacja: Szczecinek -> ZSZ -> Bad Oeynhausen
Kontakt:

Post autor: Miel1 » śr cze 16, 2010 23:35

powiedzcie mi jeszcze gdzie znajdę pod maską ten nieszczęsny termostat i czy jestem w stanie sam go wymienić, czy to robota tylko dla fachowca?



Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Post autor: Łuki_79 » czw cze 17, 2010 00:18




Awatar użytkownika
Miel1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pn gru 21, 2009 23:22
Lokalizacja: Szczecinek -> ZSZ -> Bad Oeynhausen
Kontakt:

Post autor: Miel1 » czw cze 17, 2010 18:49

Łuki_79 pisze:Sprawdz przy 60-70 stopniach C temperaturę dolnego węża od chłodnicy.Jeżeli będzie ciepły jak i górny tzn termostat non stop otwarty.
sprawdziłem ten wąż, przy 70* zimny, przy 90* (bo jakimś cudem skoczyła chwilowo temperatura) letni.


zastanawia mnie czego wskazówka od temp wariuje, tzn. raz skoczy np do 80* i zaraz, w szybkim tempie spada do 65*. teraz np wracalem z pracy i na poczatku bylo 70* ale po chwili spadło do praktycznie zera, aż w koncu osiągnęło 90* i tak się utrzymało? moze to jakis czujnik od temp albo zegary? ale zeby przy 90* na postoju nie włączał się wentylator? co o tym myślicie?



greg

Post autor: greg » czw cze 17, 2010 19:04

najprościej to by wypadało VAGiem sprawdzić jaką faktycznie masz temperaturę na silniku a ile pokazuje na zegarach - jeśli są różnice to wina czujnika
Jeśli nie to pozostaje jednak ten nieszczęsny termostat



Awatar użytkownika
Miel1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pn gru 21, 2009 23:22
Lokalizacja: Szczecinek -> ZSZ -> Bad Oeynhausen
Kontakt:

Post autor: Miel1 » pt cze 18, 2010 00:39

wiesz, powiem Ci tak, że jak wcześniej łapał normalnie 90* to jak otworzyłem maskę to było czuć te 90*, a teraz prawie zero temperatury, a jest na zewnątrz całkiem ciepło...a spod maski raczej ciepełko niż żar. Wiec myślę, że to raczej jest faktyczna temperatura. Poza tym nawet nie włączają się wentylatory, dziś zrobiłem test i po dłuższej jeździe, gdzie chwilowo złapał 90* przy 28* na zewnątrz stanąłem i zostawiłem, żeby sobie pracował. Normalnie zawsze po około minucie może pół już śmigały wentylatory, a tu przez 15 minut nic!



Awatar użytkownika
Artiks
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 06, 2007 09:14
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Artiks » pt cze 18, 2010 11:23

Odpowietrz układ chłodzenia.



Awatar użytkownika
Miel1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pn gru 21, 2009 23:22
Lokalizacja: Szczecinek -> ZSZ -> Bad Oeynhausen
Kontakt:

Post autor: Miel1 » pt cze 18, 2010 19:22

termostat wymieniony...jak na moje umiejętności poszło całkiem nieźle (strata tylko 1 śruby). Efekt jest taki, że temperatura już nie "skacze" a utrzymuje się na trasie na poziomie 80-82* a w mieście podchodzi do 85* i zaraz spada do 80* wiec wliczając w to błąd wskazań licznika, bo wskazówka jest przestawiona delikatnie w lewo to chyba jest wszystko już ok?!



Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Post autor: FURMAN TDI » pt cze 18, 2010 19:29

Ja bym jednak sprawdził vagiem ten czujnik temperatury :bajer: stawiam na niego



Awatar użytkownika
Miel1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pn gru 21, 2009 23:22
Lokalizacja: Szczecinek -> ZSZ -> Bad Oeynhausen
Kontakt:

Post autor: Miel1 » sob cze 19, 2010 01:18

FURMAN TDI pisze:Ja bym jednak sprawdził vagiem ten czujnik temperatury :bajer: stawiam na niego
chyba masz rację, bo termostat nowy a jednak problem dalej występuje. gdzie szukać tego czujnika temperatury w komorze silnika?



Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Post autor: FURMAN TDI » sob cze 19, 2010 19:05

Idąc górnym wężem od chłodnicy przy silniku osadzona jest na nim wtyczka 4ero stykowa (powinien być widoczny od góry jeśli dobrze widze)



Awatar użytkownika
Artiks
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 06, 2007 09:14
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Artiks » ndz cze 20, 2010 11:01

Miel1 pisze:wskazówka jest przestawiona delikatnie w lewo to chyba jest wszystko już ok?!
To będzie czujnik temp. masz dwa czujniki w jednymG2/G62 jeden odpowiada za wskazania na desce drugi puszcza info do ecu silnika. Ja miałem taki problem -temp na blacie ok 85 stopni nigdy wskazówka nie była w pionie, błąd tego czujnika pojawia się czasem na zimnym silniku np. po nocy. Tu masz procedurę diagnostyki : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=51667 Czujnik znajdziesz na tylnej ściance bloku silnika z prawej strony .



Awatar użytkownika
macv6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pt paź 19, 2007 22:00
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: macv6 » ndz cze 20, 2010 11:52

A może te płyny po zmieszaniu zmieniły się w jakaś gęsta, lepką ciecz i zakleiły termostat? Ja na Twoim miejscu jeżeli okazałoby się, że czujniki są ok przepłukałbym układ i nalał świeżego płynu.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 456 gości