Strona 1 z 1

Kilka pytań o zawieszenie gwintowane.

: śr cze 16, 2010 09:47
autor: krzysiekp
Witam,

Jako, że nigdy nie miałem takiego zawieszenia to mam kilka pytań.
W większości zawieszeń gwintowanych wyskokość reguluje się za pomocą nakrętki. Wtedy (np. jeżeli podnosimy auto) to sprężyna idzie do góry. Jeżeli obnizamy to sprężyna idzie w dół, ale też zmniejsza się wtedy ruch tłoczyska w amorze (bo sprężyna go bardziej wciska) - tak mi siewydaje. Czy to wtedy nie powoduje, że czym niżej to jest twardziej?

Mam do swojego Golfa4 kombi zawieszenie gwintowane firmy Lowtec. Koszt takiego nowego na allegro to ok 2tyś. zł, więc jest to raczej dobre zawieszenie.
moje jest podobne do tego
http://moto.allegro.pl/item1056925964_l ... jetta.html
Troche inaczej jest w nim z nakrętkami niż w pozostałych.
Zawieszenie ma regulację od 0 do -70mm.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

moge w nim regulowac dwoma nakretkami (nie ma kontrujacych bo mają te dwie nakretki w sobie sróbki za pomoca których je blokujemy)
górną podnoszę i obniżam sprężynę (podobno czym niżej to jest twardziej)
dolna jest kontrą dla obudowy która tez mogę podnosic i obniżać
teraz nie wiem którą regulowac wysokość
jeżeli dołem to jak zkręcic górę?

przy okazji - mam tam trzy zapieczone nakrętki (i jedna sróbka kontrująca), których nie moge odkręcić. Jakie macie sposoby na odkręcenie? Czy może pozostaje gumówka i cięcie ich? Jak tak to jak najlepiej aby nic nie uszkodzić?

przy wymianie w Golfie 4 czekają mnie jakies niespodzianki?
czy do gwintu przedniego stosuje sie te same górne części, które widac po otworzeniu klapy (łożysko itp.) co w oryginalnym zaiwszeniu?

troche sie pytań nazbierało ;)

z góry dzięki za info
pozdrawiam

: śr cze 16, 2010 10:33
autor: maryjan
krzysiekp pisze:Czy to wtedy nie powoduje, że czym niżej to jest twardziej?
no tak - jedno z drugiego wynika. Niżej = mniejszy skok amortyzatora i sprężyny a co za tym idzie twardsza jazda ale lepsze trzymanie.
krzysiekp pisze:jeżeli dołem to jak zkręcic górę?
ciężko jest to opisać ale jak wsadzisz górną część i skontrujesz amortyzator to zrozumiesz na czym to polega.
krzysiekp pisze:Jakie macie sposoby na odkręcenie?
coca cola lub WD 40 albo dwa na raz. Jak nie puści to ponownie zalać i musi pójść...
krzysiekp pisze:przy wymianie w Golfie 4 czekają mnie jakies niespodzianki?
jedno z najprostszych zawieszeń ale bez odpowiednich kluczy możesz więcej uszkodzić niż wymienić.
krzysiekp pisze:czy do gwintu przedniego stosuje sie te same górne części, które widac po otworzeniu klapy (łożysko itp.)
zależy od producenta zawieszenia czasem dają swoje - nowe łożyska (niby mocniejsze), ale jak masz zdrowe swoje to bez odaw powinny wytrzymać, choć to wszystko zalezy od sposobu użytkowania.

Moja rada jak wymieniasz zawieszenie na twardsze to odrazu zmień gumy na poliurteran (mocniejszy), tak aby za 300-400km znów nie włazić pod autko. Sprawdź również końcówki drążków, może teraz mają minimalny luz ale po założeniu gwintu będzie je słychać mocniej.

P.S jak nie masz odpowiedniej wiedzy jak i warunków to dogadaj się z kimś na forum nie jeden za kilka browców z chęcią pomoże...

: śr cze 16, 2010 13:20
autor: krzysiekp
maryjan pisze:
krzysiekp pisze:jeżeli dołem to jak zkręcic górę?
ciężko jest to opisać ale jak wsadzisz górną część i skontrujesz amortyzator to zrozumiesz na czym to polega.
no tak, ale w wiekszości gwintów kręcimy tylko tą nakrętka co podtrzymuje sprężynę, a u mnie mozna regulować też obudową gwintu
maryjan pisze:Moja rada jak wymieniasz zawieszenie na twardsze to odrazu zmień gumy na poliurteran (mocniejszy), tak aby za 300-400km znów nie włazić pod autko.
a konretnie, ktore gumy??
maryjan pisze:[quote='krzysiekp"]przy wymianie w Golfie 4 czekają mnie jakies niespodzianki?
jedno z najprostszych zawieszeń ale bez odpowiednich kluczy możesz więcej uszkodzić niż wymienić.[/quote]

jakich odpowiednich kluczy?
z przodu chyba tylko trzeba odkręcic górę - czyli klucz i imbus
a tył - z dołu amor odkręcic i z góry jedo mocowanie (dwie śróby chyba 17)

w Golie 3 wymieniałem ale tam było to troche inaczej

pozdr