Kilka pytań o zawieszenie gwintowane.
: śr cze 16, 2010 09:47
Witam,
Jako, że nigdy nie miałem takiego zawieszenia to mam kilka pytań.
W większości zawieszeń gwintowanych wyskokość reguluje się za pomocą nakrętki. Wtedy (np. jeżeli podnosimy auto) to sprężyna idzie do góry. Jeżeli obnizamy to sprężyna idzie w dół, ale też zmniejsza się wtedy ruch tłoczyska w amorze (bo sprężyna go bardziej wciska) - tak mi siewydaje. Czy to wtedy nie powoduje, że czym niżej to jest twardziej?
Mam do swojego Golfa4 kombi zawieszenie gwintowane firmy Lowtec. Koszt takiego nowego na allegro to ok 2tyś. zł, więc jest to raczej dobre zawieszenie.
moje jest podobne do tego
http://moto.allegro.pl/item1056925964_l ... jetta.html
Troche inaczej jest w nim z nakrętkami niż w pozostałych.
Zawieszenie ma regulację od 0 do -70mm.
Uploaded with ImageShack.us
moge w nim regulowac dwoma nakretkami (nie ma kontrujacych bo mają te dwie nakretki w sobie sróbki za pomoca których je blokujemy)
górną podnoszę i obniżam sprężynę (podobno czym niżej to jest twardziej)
dolna jest kontrą dla obudowy która tez mogę podnosic i obniżać
teraz nie wiem którą regulowac wysokość
jeżeli dołem to jak zkręcic górę?
przy okazji - mam tam trzy zapieczone nakrętki (i jedna sróbka kontrująca), których nie moge odkręcić. Jakie macie sposoby na odkręcenie? Czy może pozostaje gumówka i cięcie ich? Jak tak to jak najlepiej aby nic nie uszkodzić?
przy wymianie w Golfie 4 czekają mnie jakies niespodzianki?
czy do gwintu przedniego stosuje sie te same górne części, które widac po otworzeniu klapy (łożysko itp.) co w oryginalnym zaiwszeniu?
troche sie pytań nazbierało
z góry dzięki za info
pozdrawiam
Jako, że nigdy nie miałem takiego zawieszenia to mam kilka pytań.
W większości zawieszeń gwintowanych wyskokość reguluje się za pomocą nakrętki. Wtedy (np. jeżeli podnosimy auto) to sprężyna idzie do góry. Jeżeli obnizamy to sprężyna idzie w dół, ale też zmniejsza się wtedy ruch tłoczyska w amorze (bo sprężyna go bardziej wciska) - tak mi siewydaje. Czy to wtedy nie powoduje, że czym niżej to jest twardziej?
Mam do swojego Golfa4 kombi zawieszenie gwintowane firmy Lowtec. Koszt takiego nowego na allegro to ok 2tyś. zł, więc jest to raczej dobre zawieszenie.
moje jest podobne do tego
http://moto.allegro.pl/item1056925964_l ... jetta.html
Troche inaczej jest w nim z nakrętkami niż w pozostałych.
Zawieszenie ma regulację od 0 do -70mm.
Uploaded with ImageShack.us
moge w nim regulowac dwoma nakretkami (nie ma kontrujacych bo mają te dwie nakretki w sobie sróbki za pomoca których je blokujemy)
górną podnoszę i obniżam sprężynę (podobno czym niżej to jest twardziej)
dolna jest kontrą dla obudowy która tez mogę podnosic i obniżać
teraz nie wiem którą regulowac wysokość
jeżeli dołem to jak zkręcic górę?
przy okazji - mam tam trzy zapieczone nakrętki (i jedna sróbka kontrująca), których nie moge odkręcić. Jakie macie sposoby na odkręcenie? Czy może pozostaje gumówka i cięcie ich? Jak tak to jak najlepiej aby nic nie uszkodzić?
przy wymianie w Golfie 4 czekają mnie jakies niespodzianki?
czy do gwintu przedniego stosuje sie te same górne części, które widac po otworzeniu klapy (łożysko itp.) co w oryginalnym zaiwszeniu?
troche sie pytań nazbierało
z góry dzięki za info
pozdrawiam