dwumas? poduszka silnika? sprzęgło? przepływomierz? wtf??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dwumas? poduszka silnika? sprzęgło? przepływomierz?

dwumas
0
Brak głosów
poduszka
4
80%
sprzęgło
0
Brak głosów
przepływomierz
0
Brak głosów
inne
1
20%
 
Liczba głosów: 5

Risto87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lip 19, 2009 18:05
Lokalizacja: Bdg

dwumas? poduszka silnika? sprzęgło? przepływomierz? wtf??

Post autor: Risto87 » śr cze 16, 2010 01:47

po rozejrzeniu się na forum postanowiłem założyć temat, bo nie wiem co dalej robić/ wymieniać czy dać spokój.. a mianowicie:

kiedy kupiłem mk4 był mały problem z biegami:
-chyba już specyficzna dla tego modelu "jedynka"- ciężko wchodząca
-fatalnie wchodząca "trójka"- ale tylko kwestią czasu było przyzwyczajenie się do tej skrzyni biegów

z czasem kiedy już wymieniałem masę części: rozrząd z pompą wody, amory springi tuleje na wahaczach (po 1 sztukę na każdy) ustawienie zbieżności, wymiana półosi z przegubami (do dziś się zastanawiam czy to moja wina:) czy to półoś była krzywa- odkręcała się jedna z śrub mocujących przegub- może koło było uderzone??), komplet klocków i tarczy tył przód, gumy stabilizatora z obejmami.

To wszystko z części mechanicznej.. a objawy mam takie:
- wyżej wymieniona praca biegów
- szarpanie przy uruchomieniu silnika (z oględzin mechanika wyszedł wniosek że prędzej czy później poduszka skrzyni biegów może być do wymiany)
- oraz sporadyczne szarpanie-drganie samochodem.. mogę tylko to wyczuć jadąc po równej drodze, odczucie mam jakby mocny wiatr wiał z boku na samochód
nie zaobserwowałem żeby to było zależne od pracy biegów, sprzęgła, obrotów czy temperatury silnika

co do dojeżdżania i hamowania to też nie, co bym wykluczało feralne dwumasówki (oby!!)

co mogę jeszcze dopisać to praca pedału gazu:
-przy nagłym naciśnięciu pedału gazu do "do dechy" jest wyczuwalny lekki skok
tak samo przy nagłym jego puszczeniu

znajomy kiedyś na vagu się podłączał podczas jazdy i powiedział że mam przepływomierz do wymiany bo brakuje mi około 10KM



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » śr cze 16, 2010 10:21

przecie w 90tkach nie ma dwumasa. Chyba, że coś popieprzyłem ale z mojej skromnej wiedzy wynika, że dwumasa tam nie wkładali.

szrpanie przy dodawaniu - odejmowaniu pedału przyspieszenia (gazu), wynikać może z różnych przyczyn. Zachowanie Twojego silnika, biorąc pod uwagę wymienione części wskazuje raczej na zużyte poduszki silnika lub skrzyni. Zacznij od poduszki przy rozrządzie, najczęściej tam puszczają śruby na gwincie poprzez nieumiejętne dokręcenie poduszek. Objawy idealnie do tego pasują.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr cze 16, 2010 10:21 przez maryjan, łącznie zmieniany 1 raz.


Dziki

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr cze 16, 2010 11:32

maryjan pisze:przecie w 90tkach nie ma dwumasa. Chyba, że coś popieprzyłem ale z mojej skromnej wiedzy wynika, że dwumasa tam nie wkładali.
Dwumas tam siedzi na 100% , chyba że kolega ma silnik AGR z początku produkcji....

z objawów jakie opisujesz ja na początek przyglądnąłbym sie dokładnie poduszkom


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » śr cze 16, 2010 11:39

homsky pisze:Dwumas tam siedzi na 100% , chyba że kolega ma silnik AGR z początku produkcji....
nom właśnie doczytałem. Dzięki za poprawkę


Dziki

Risto87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lip 19, 2009 18:05
Lokalizacja: Bdg

Post autor: Risto87 » śr cze 16, 2010 14:25

nie dopisałem.. szarpnięcie jest też przy wyłączeniu silnika..
właśnie też najbardziej podejrzewam poduszkę tę od skrzyni
by pasowało wszystko - praca biegów i szarpanie
kupię i dam do wymiany, ile to może kosztować z wymianą?? jakie firmy polecacie i na co zwracać uwagę??



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 339 gości