Załączanie się dmuchawy chłodnicy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Załączanie się dmuchawy chłodnicy
Witam
Wyjeździłem się ostatnio z moim 2ee po mechanikach i każdy coś tam pogrzebał. Efekt jest taki że do niczego nie doszli, za to wyszła dziwna sytuacja. Gdy kluczyk w stacyjce jest nie przekręcony na zapłon radio bez problemu da się włączyć, gdy tylko przekręcę lub odpalę samochód radio przez jakieś 5 minut nie daje oznak życia, dopiero później zaświeca się panel, że można już włączyć. Gdy tylko przekręcę zapłon, nawet bez odpalania i zaraz go wyłączę załącza mi się dmuchawa chłodnicy (bez znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny).
O co chodzi? spalony jakiś bezpiecznik, odpięta jakaś masa czy co? powoli tracę nerwy do tego samochodu pomóżcie
Wyjeździłem się ostatnio z moim 2ee po mechanikach i każdy coś tam pogrzebał. Efekt jest taki że do niczego nie doszli, za to wyszła dziwna sytuacja. Gdy kluczyk w stacyjce jest nie przekręcony na zapłon radio bez problemu da się włączyć, gdy tylko przekręcę lub odpalę samochód radio przez jakieś 5 minut nie daje oznak życia, dopiero później zaświeca się panel, że można już włączyć. Gdy tylko przekręcę zapłon, nawet bez odpalania i zaraz go wyłączę załącza mi się dmuchawa chłodnicy (bez znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny).
O co chodzi? spalony jakiś bezpiecznik, odpięta jakaś masa czy co? powoli tracę nerwy do tego samochodu pomóżcie
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Coś poodpinali, najpewniej którąś masę w okolicy skrzynki i to tą, która jest wspólna dla radia i sterownika wentylatorów (bo taki musi Kolega posiadać - inaczej nie ma technicznej możliwości zależności pracy wentylatorów od "kluczyka").
Szukać, szukać...
Szukać, szukać...
Ostatnio zmieniony pn cze 14, 2010 23:25 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
No, to jest całe nieszczęście posiadaczy Golfa: mnóstwo kabelków i wtyczek fabrycznie nie podpiętych, bo czekających na podpięcie doposażenia, np elektrycznych szyb. Bardzo trudno jest się potem zorientować co "ma być" a co nie...
Masy w VW to brąz, czasem z paskiem innego koloru; jeśli takie coś wisi sobie spokojnie - prawie bezkarnie można to próbować podpiąć do blachy.
Masy w VW to brąz, czasem z paskiem innego koloru; jeśli takie coś wisi sobie spokojnie - prawie bezkarnie można to próbować podpiąć do blachy.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
On jest najpewniej od dodatkowego czujnika temperatury uruchamiającego wentylator niezaleznie od włacznika w chłodnicy. Możesz dać fotki dla ułatwienia, jak to sie ma do radio nie wiem.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Przejrzałem wszystkie kabelki, wszystkie wtyczki i wyglądają na zdrowe. Może to wina jakiegoś czujnika?
Ten brązowy kabelek o którym pisałem przedłużyłem i podpiąłem jako masę przy głowicy. jego druga końcówka przykręcona jest jedną ze śrubek które trzymają czujnik od ssania. Możliwe, że któryś z mechaników przy odkręcaniu tego czujnika kabelek przykręcił z drugiej strony i nie dostawał.
Nie zmieniło to jednak niczego, chłodnica nie załącza się podczas jazdy tylko gdy zgaszę samochód i radio również podczas jazdy od razu się nie chce załączyć.
Wrzucam fotę, może rzuci ktoś bardziej wprawnym okiem gdzie ten kabelek naprawdę powinien się znajdować i co zrobić z tą nieszczęsną chłodnicą
Ten brązowy kabelek o którym pisałem przedłużyłem i podpiąłem jako masę przy głowicy. jego druga końcówka przykręcona jest jedną ze śrubek które trzymają czujnik od ssania. Możliwe, że któryś z mechaników przy odkręcaniu tego czujnika kabelek przykręcił z drugiej strony i nie dostawał.
Nie zmieniło to jednak niczego, chłodnica nie załącza się podczas jazdy tylko gdy zgaszę samochód i radio również podczas jazdy od razu się nie chce załączyć.
Wrzucam fotę, może rzuci ktoś bardziej wprawnym okiem gdzie ten kabelek naprawdę powinien się znajdować i co zrobić z tą nieszczęsną chłodnicą
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 94 gości