Strona 1 z 1
Golf mkII 1.3 NZ problem z dławieniem, odpalaniem. Linka
: pn cze 14, 2010 19:43
autor: adamk1990
Witam, posiadam Golfa mk II 1.3 NZ na wtrysku 1988r. Problem polega na tym, że musiałem wymienić obie pompy paliwa(już minęły ze dwa miesiące). Po tej operacji jak odpalam silnik to po chwili zgaśnie. I tak go odpalam ze 2-3 razy i w końcu chodzi normalnie. Po prostu obroty wskakują na ok.900rpm i nagle jakby się zaczął dławić i gaśnie.. Czasami pomaga "podpompowanie " pedałem przyspieszenia. I przez ok. 2-3minuty ma straaasznego muła. Jak się rozgrzeje jest OK, odpala super, przyspieszenie ok i wgl. Pompy paliwa używane, na zapłonie po podłączeniu manometru między silnikiem a pompą ciśnieniową ciśnienie ok, ok.3bary. Może chwilę po rozruchu to ciśnienie spada/waha się? Czujnik niebieski OK, nowe świece NGK, po odłączeniu sondy lamba nie widzę poprawy.
I druga sprawa. Jak się naciąga linkę sprzęgła? Przy wejściu do skrzyni nie widzę żadnej regulacji, w moim mkI Cabrio jest właśnie tam.
Proszę o porady, z góry dzięki!!!!
[ Dodano: 14 Cze 2010 21:53 ]
pomoże ktoś?
: pn cze 14, 2010 21:54
autor: Paweł Marek
Linkę masz pewnie automatyczną ( takie podłużne zgrubienia ma powyżej łapy). Próbuj mierzyć to ciśnienie w chwili jak jest problem może coś się wyjaśni.
: wt cze 15, 2010 20:28
autor: adamk1990
Muszę się wpiąć znowu w te węże, może wina leży faktycznie po stronie którejś z pomp. A w jaki sposób reguluje się tą śrubę co jest na imbus w przepływomierzu? Co ona daje? Reguluje dawkę powietrza?
: wt cze 15, 2010 20:48
autor: balon
przeplywka nie reguluj skoro jestproblem na zimnym silniku to sprawdz zawor powietrza pomocniczego czyli grzalke.
: śr cze 16, 2010 19:23
autor: adamk1990
Gdzie zanajduje się ta grzałka i jak ją sprawdzić? Czytałem gdzieś, że trzeba dmuchnąć i zobaczyć czy otwarty/zamknięty albo omomierzem?!
: śr cze 16, 2010 21:06
autor: balon
jak odpalisz zimny silnik to zacisnij najgrubszy przewod gumowy iacy od pokrywy przepustnicy pod listwe paliwowa. jak przygasnie to grzalka ok jak nie bedzie reakcji to walnieta. zacisnij alcami. a grzalka jest pod listwa paliwowa idzie do niej wyzej wymieniony przewod.
: czw cze 17, 2010 08:13
autor: adamk1990
Po odpaleniu, zgaśnięciu i ponownym odpaleniu dzisiaj rano, zacisnąłem ten przewód z różną siłą i auto zaczyna przygasać, więc chyba grzałka OK
[ Dodano: 17 Cze 2010 13:46 ]
A powiedzcie jak sprawdzić ten czujnik niebieski, może to on jest winien a nie sprawdziłem go dobrze? Na zimnym silniku sprawdzałem go omomierzem, na zimnym miał niewielki opór, w miarę rozgrzewania silnika opór malał(na początku miał kilka tysięcy omów, na ciepłym już kilkaset). Po odłączeniu na zimnym obroty równają się i chodzi lepiej. Dobrze go badam? Co jeszcze może być przyczyną?
[ Dodano: 19 Cze 2010 14:16 ]
Pomoże ktoś?
[ Dodano: 22 Cze 2010 19:55 ]
Sprawdziłem dzisiaj ciśnienie paliwa na zimnym silniku. Podpiąłem się manometrem w ten wąż co wchodzi w listwę paliwową. Na zapłonie 2.9Bar, po odpaleniu gdy obroty są równomierne, ciśnienie spada na 2.8Bar. Co dziwne, gdy występuje to przygasanie ciśnienie paliwa podnosi sie do 3.0 Bar. Gdy obroty wzrosną ciśnienie dalej maleje na 2.8Bar. Nie sprawdzałem ciśnienia na w pełni rozgrzanym silniku. Czy ciśnienie MUSI mieć te 3 Bary jak podane jest w serwisówce? Muszę mieć pewność czy wykluczyć pompy paliwa i szukać dalej. Aha, ustawiłem zapłon lampą stroboskopową, był minimalnie przestawiony, ale nie dało to poprawy.. Jak z tym czujnikiem niebieskim? Czy nikt się z tym nie męczył?
[ Dodano: 29 Cze 2010 15:43 ]
Cóż.. Pozostała mi wymiana pół silnika w celu diagnozy.