Golf mkII 1.3 NZ problem z dławieniem, odpalaniem. Linka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

adamk1990
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: wt sty 19, 2010 22:49
Lokalizacja: Budno/Goleniów
Kontakt:

Golf mkII 1.3 NZ problem z dławieniem, odpalaniem. Linka

Post autor: adamk1990 » pn cze 14, 2010 19:43

Witam, posiadam Golfa mk II 1.3 NZ na wtrysku 1988r. Problem polega na tym, że musiałem wymienić obie pompy paliwa(już minęły ze dwa miesiące). Po tej operacji jak odpalam silnik to po chwili zgaśnie. I tak go odpalam ze 2-3 razy i w końcu chodzi normalnie. Po prostu obroty wskakują na ok.900rpm i nagle jakby się zaczął dławić i gaśnie.. Czasami pomaga "podpompowanie " pedałem przyspieszenia. I przez ok. 2-3minuty ma straaasznego muła. Jak się rozgrzeje jest OK, odpala super, przyspieszenie ok i wgl. Pompy paliwa używane, na zapłonie po podłączeniu manometru między silnikiem a pompą ciśnieniową ciśnienie ok, ok.3bary. Może chwilę po rozruchu to ciśnienie spada/waha się? Czujnik niebieski OK, nowe świece NGK, po odłączeniu sondy lamba nie widzę poprawy.

I druga sprawa. Jak się naciąga linkę sprzęgła? Przy wejściu do skrzyni nie widzę żadnej regulacji, w moim mkI Cabrio jest właśnie tam.

Proszę o porady, z góry dzięki!!!!

[ Dodano: 14 Cze 2010 21:53 ]
pomoże ktoś?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn cze 14, 2010 21:54

Linkę masz pewnie automatyczną ( takie podłużne zgrubienia ma powyżej łapy). Próbuj mierzyć to ciśnienie w chwili jak jest problem może coś się wyjaśni.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

adamk1990
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: wt sty 19, 2010 22:49
Lokalizacja: Budno/Goleniów
Kontakt:

Post autor: adamk1990 » wt cze 15, 2010 20:28

Muszę się wpiąć znowu w te węże, może wina leży faktycznie po stronie którejś z pomp. A w jaki sposób reguluje się tą śrubę co jest na imbus w przepływomierzu? Co ona daje? Reguluje dawkę powietrza?



balon
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 454
Rejestracja: pn gru 14, 2009 21:29
Lokalizacja: TRZEBNICA

Post autor: balon » wt cze 15, 2010 20:48

przeplywka nie reguluj skoro jestproblem na zimnym silniku to sprawdz zawor powietrza pomocniczego czyli grzalke.



adamk1990
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: wt sty 19, 2010 22:49
Lokalizacja: Budno/Goleniów
Kontakt:

Post autor: adamk1990 » śr cze 16, 2010 19:23

Gdzie zanajduje się ta grzałka i jak ją sprawdzić? Czytałem gdzieś, że trzeba dmuchnąć i zobaczyć czy otwarty/zamknięty albo omomierzem?!



balon
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 454
Rejestracja: pn gru 14, 2009 21:29
Lokalizacja: TRZEBNICA

Post autor: balon » śr cze 16, 2010 21:06

jak odpalisz zimny silnik to zacisnij najgrubszy przewod gumowy iacy od pokrywy przepustnicy pod listwe paliwowa. jak przygasnie to grzalka ok jak nie bedzie reakcji to walnieta. zacisnij alcami. a grzalka jest pod listwa paliwowa idzie do niej wyzej wymieniony przewod.



adamk1990
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: wt sty 19, 2010 22:49
Lokalizacja: Budno/Goleniów
Kontakt:

Post autor: adamk1990 » czw cze 17, 2010 08:13

Po odpaleniu, zgaśnięciu i ponownym odpaleniu dzisiaj rano, zacisnąłem ten przewód z różną siłą i auto zaczyna przygasać, więc chyba grzałka OK

[ Dodano: 17 Cze 2010 13:46 ]
A powiedzcie jak sprawdzić ten czujnik niebieski, może to on jest winien a nie sprawdziłem go dobrze? Na zimnym silniku sprawdzałem go omomierzem, na zimnym miał niewielki opór, w miarę rozgrzewania silnika opór malał(na początku miał kilka tysięcy omów, na ciepłym już kilkaset). Po odłączeniu na zimnym obroty równają się i chodzi lepiej. Dobrze go badam? Co jeszcze może być przyczyną?

[ Dodano: 19 Cze 2010 14:16 ]
Pomoże ktoś?

[ Dodano: 22 Cze 2010 19:55 ]
Sprawdziłem dzisiaj ciśnienie paliwa na zimnym silniku. Podpiąłem się manometrem w ten wąż co wchodzi w listwę paliwową. Na zapłonie 2.9Bar, po odpaleniu gdy obroty są równomierne, ciśnienie spada na 2.8Bar. Co dziwne, gdy występuje to przygasanie ciśnienie paliwa podnosi sie do 3.0 Bar. Gdy obroty wzrosną ciśnienie dalej maleje na 2.8Bar. Nie sprawdzałem ciśnienia na w pełni rozgrzanym silniku. Czy ciśnienie MUSI mieć te 3 Bary jak podane jest w serwisówce? Muszę mieć pewność czy wykluczyć pompy paliwa i szukać dalej. Aha, ustawiłem zapłon lampą stroboskopową, był minimalnie przestawiony, ale nie dało to poprawy.. Jak z tym czujnikiem niebieskim? Czy nikt się z tym nie męczył?

[ Dodano: 29 Cze 2010 15:43 ]
Cóż.. Pozostała mi wymiana pół silnika w celu diagnozy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 109 gości